سلامت از راه دور چیست؟ معرفی عصر دیجیتال بهداشت و درمان

بهداشت و درمان با گذشت زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است ، که با هر پیشرفت پزشکی و فناوری سازگار است. امروزه با توجه به سوابق الکترونیک سلامت ، هوش مصنوعی و دستگاههای پوشیدنی برای نیازهای بهداشتی ، پزشکی همچنان پیشرفت می کند.

پزشکی مدرن همچنان در حال پیشرفت به یک روش ایمن تر و راحت تر با فناوری در راس است. درست مانند سایر صنایع ، مراقبت های بهداشتی نیز با بهره گیری از پیشرفت های فن آوری برای خدمت بهتر به بیماران خود و اجرای امکاناتشان وارد اقتصاد دیجیتال شده است. به این حالت مراقبت سلامت از راه دور گفته می شود و همانطور که می دانیم مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

 

ممکن است شما بپرسید سؤال شود مراقبت سلامت از راه دور چیست؟ و منظور از مراقبت های بهداشتی چیست؟

وزارت بهداشت ، درمان و خدمات انسانی آمریكا اظهار داشت: Telehealth به عنوان استفاده از اطلاعات الکترونیکی و فناوری ارتباطات از راه دور برای حمایت از مراقبت های بهداشتی بالینی از راه دور تعریف می شود.برخی از نمونه ها شامل کنفرانس های ویدئویی ، به اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنلاین ، پخش رسانه ها و ارتباطات بی سیم است. از فناوری هایی نظیر اینها می توان نه تنها مراقبت های بهداشتی بالینی بلکه آموزش بیماران ، بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت را نیز پشتیبانی می کند.

 

در زیر چند نمونه از چگونگی استفاده از Telehealth آورده شده است:

-پورتال بیمار

-ویزیت های مجازی

-دستگاه های پوشیدنی که امکان نظارت از راه دور را دارند

-ردیابی اطلاعات بهداشتی در یک برنامه بهداشت شخصی

 

Telehealth - مراقبت های بهداشتی را پشتیبانی و ارتقا می بخشد ، و بیماران را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و منابعی که برای کنترل سلامت خود لازم دارند ، ارتباط می دهد. همچنین از تداوم مراقبت پشتیبانی می کند و به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا به بیماران خود بهتر خدمت کنند.

 

مراقبت سلامت از راه دور برای بیماران و ارائه دهندگان چگونه است؟

Telehealth این توانایی را دارد که واقعاً بتواند مراقبت های بهداشتی را متوقف کند ، همانطور که ما می دانیم - و اثرات آن در برخی از زمینه های پزشکی ، مانند روانپزشکی در حال انجام است.همچنین می تواند برای بیماران دارای شرایطی مانند اختلالات اضطرابی فایده ای داشته باشد که می تواند سفر به مطب را دشوار کند. ویزیت های مجازی می توانند در این سناریوها خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

همچنین مراقبت سلامت از راه دور با دستیابی هر چه بیشتر این بیماران ، مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد. Telehealth موانعی را که ممکن است از کمک به بیماران جلوگیری کند ، برطرف می کند. این محدودیت های جغرافیایی ، زمان ، وسیله مالی یا صرف مراقبت از کودک ، محدودیت های زیادی وجود دارد که مردم را از معالجه دور می کند. Telehealth می تواند این امر را تغییر دهد و برای برخی از جمعیت می تواند به ویژه تأثیرگذار باشد.

 

مراقبت سلامت از راه دور، دسترسی به مراقبت ها به ویژه برای جمعیت های فقیر و روستایی افزایش می یابد.از Telehealth نه تنها بیماران بلکه سازمان های بهداشتی و درمانی نیز سود می برد. به عنوان مثال ، Telehealth می تواند بهره وری ارائه دهندگان را افزایش دهد. زمان چرخه قرار ملاقات با تله مدیسین به مراتب سریعترمیشود، زیرا زمان گردش بین بیماران حداقل است.

علاوه بر این ، سلامت از راه دور می تواند باعث شود که متخصصان مراقبت های بهداشتی بهتر بتوانند در خارج از ساعات کاری معمولی به بیماران خدمت کنند. پزشکی از راه دور می تواند به پزشکان اجازه دهد تا قرار ملاقات ها را بدون پرستار و پرسنل بالینی انجام دهند ، که هم هزینه های سربار را کاهش می دهد و هم برای قرارهای بعد از ساعت امکان پذیر است.

 

منبع: rasmussen

 

همچنین بخوانید:

از آنجا که کرونا بیماران را جدا می کند ، مراقبت سلامتی از راه دور به خط زندگی مراقبت از سلامتی تبدیل میشود

بهترین نرم افزارهای تله مدیسین سال 2020

استفاده از فناوری مراقبت سلامت از راه دور، برای هماهنگی مراقبت در هنگام فجایع

بالا