درمان و ویزیت از راه دور

تله مدیسین یا «تأمین سلامت از راه دور» در یک تعریف ساده عبارت است از ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن. فناوری های ارتباطی در حوزه پزشکی بیش از نیم قرن است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از ارایه خدمات در جنگ ها و مواقع بحرانی عبور کرده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تقریبا تمامی خدمات پایش سلامتی و ویزیت بیماران و حتی خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در بستر اینترنت قابل ارایه است و علاوه بر نرم افزارهای گوناگون تعاملی بین پزشک و بیمار که به راحتی بر روی تلفن های هوشمند در دسترس است، سخت افزارهای اختصاصی تشخیصی نیز ساخته و عرضه شده است. نسل جدید بیماران عادت دارند همه چیز را از طریق تلفن و رایانه خود انجام دهند  چرا پزشکان به سمت مدرن حرکت نکنند؟ با استفاده از تله ویزیت به راحتی بیماران را از راه دور معاینه و درمان کنید. که کاملاً با IMS یکپارچه است و به پزشکان کمک می کند تا بیشتر از گذشته به بیماران برسند. ارائه مراقبت های خود را گسترش داده و در یک محیط درمانی مبتنی بر ارزش پیشرفت کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این روزها میتوانید از سامانه هایی که  خدمات تله ویزیت را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند ، استفاده کنید. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن های زیادی نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.در این میان سرویس هایی علاوه ‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور پس از مراجعه به وب‌سایت این سامانه ها تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود.

امروزه اکثر کشورهای جهان به استفاده از ویزیت و درمان از راه دور روی آورده و آن را حلال بسیاری از مشکلات موجود در مسائل پزشکی می دانند.

درمان از راه دور به روش های گوناگونی امکان پذیر می باشد و برای اولین بار این امکان توسط یک ارتباط تلفنی ساده برقرار گردید. پیشرفت دانش و به وجود آمدن روش های نوین ارتباطی امکان برقراری ارتباط تصویری را نیز فراهم نمود که گام بزرگ و ارزشمندی در ارتباطات انسان ها به شمار می آید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

یک سامانه درمان از راه دور توانا نیازمند یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری به همراه امکانات جانبی جهت سهولت فعالیت درمان می باشد. از جمله تجهیزات و پایانه های مناسب برای این کار تجهیزات ویدئو کنفرانس می باشند. این تجهیزات قابلیت برقرای یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری را فراهم می سازند. تجهیزات ویدئو کنفرانس دارای تکنولوژی ها و امکانات زیادی برای بهبود یک ارتباط هستند که به طور مثال برخی از این تکنولوژی ها باعث جلوگیری از تاخیر صوت نسبت و تصویر می گردند و یا جهت جلوگیری از افت کیفیت تصویر در مواقعی که ارتباط شبکه دچار مشکل است روش ها و تکنولوژی های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از امکانات در تجهیزات ویدئو کنفرانس برای کمک به انتقال بهتر و مناسب تر مفهوم مورد استفاده قرار می گیرند به نحوی که به کاربر اجازه می دهند که تصویر نمایشگر رایانه خود را توسط تجهیزات ویدئو کنفرانس برای پایانه مقابل خود ارسال نموده و در باره آن توضیح دهند. به این صورت می توان تصاویری همچون تصاویر رادیولوژی بیمار را به سادگی به متخصص مربوطه نمایش دادبرقراری تماس های همزمان این امکان را فراهم می سازد تا بتوان از نظر چند متخصص برای درمان یک بیمار استفاده نمود. امکان ثبت و ذخیره جلسات درمان در این سامانه ها به سادگی قابل دسترس می باشد و این قابلیت به متخصصین کمک می نماید تا به سادگی از سوابق و جلسات گذشته بیمار مطلع گردند.

تله ویزیت به شما اجازه می دهد زمان، مکان و جهت اولیه موضوع ویزیت را تعیین کنید
همانطور که ذکر شد، تتظیم نوع ویزیت می تواند سخت ترین کار باشد. ویزت آنلاین باعث می شود گفتگو در طول هفته ادامه یابد. پزشک با مشاوره سریع، سؤال های شما را پاسخ میدهد و به شما روش های تفکر و یا راه حل توصیه میکند.

هیچ “مکان حضوری” در تله ویزیت وجود ندارد. جلسه شما هر جا که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید میتواند برگزار شود. کاربران اپلیکیشن جلسات درمان خود را در تخت های دلپذیر خود، در یک پارک آفتابی یا هر جایی که احساس راحتی می کنند برای ارتباط با پزشک خود برگزار میکنند. حتی پس از آن، شما مجبور نیستید در کنار یک لپ تاپ بخوابید. هر کجا که تلفن هوشمند شما هست، در واقع درمانگر تان آنجاست.

 

همچنین بخوانید:

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی چه کاربردی دارد؟

نرم افزار مدیریت رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد؟

نرم افزار مدیریت آزمایشگاه چه کاربردی دارد؟

بالا