مراقبت از سلامت از راه دور به کمک اپلیکیشن های ویزیت از راه دور

معنای تله مدیسین (پزشکی از راه دوربه کاربرد فناوری‌های پزشکی و ارتباطی برای تبادل اطلاعات اعم از صدا یا تصویر بین پزشک، بیمار و متخصصان بهداشت و درمان در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی و برای ایجاد امکان تبادل جهت مقاصد پزشکی، بهداشتی درمانی، تحقیقاتی و آموزشی تحصیلی گفته می‌شود. برای درک بهتر تله مدیسین و کاربرد اپ های سلامت ، یک منطقه روستایی را در نظر بگیرید که به علت نبود دکتر، بیمار دچار شرایط حاد می‌شود، در همین زمان اگر پرستار یا بهیاری به سامانه تله مدیسین دسترسی داشته باشد، می‌تواند سنسورها و ابزارهای این نرم‌افزار را به بیمار متصل کند و اطلاعات کامل بیمار مانند صدای قلب، ریه و حتی معاینات پیشرفته‌تر را به‌صورت تصاویر سونوگرافی و... همزمان به‌صورت آنلاین به پزشک در بیمارستان شهر نشان دهد و پزشک به سرعت راه درمان را تجویز کند.

پزشکی مدرن همچنان در حال پیشرفت به یک روش ایمن تر و راحت تر با فناوری در راس است. درست مانند سایر صنایع ، مراقبت های بهداشتی نیز با بهره گیری از پیشرفت های فن آوری برای خدمت بهتر به بیماران خود و اجرای امکاناتشان وارد اقتصاد دیجیتال شده است. به این حالت مراقبت سلامت از راه دور گفته می شود و همانطور که می دانیم مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

اینترنت و برنامه های کاربردی مشاوره آنلاین هر روز در حال رشد و پیشرفت هستند و در زمینه های مختلفی از آنها استفاده می شود. فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین، نشان‌دهندۀ پذیرش بالای این اپلیکیشن‌ها در میان مردم است.

اپلیکیشن های ویزیت از راه دور،هم در خانه و هم در خارج خانه برای همه دردسترس هستند. انواع زیادی از برنامه‌های مشاوره ای وجود دارد. یکی از آن ها برنامه های مشاوره بهداشتی است که برخی از آن‌ها با ارائه مشاوره درباره رژیم غذایی و نوع تغذیه به مخاطبان برای رسیدن به زندگی سالم تر طراحی شده اند. برخی دیگر به پزشکان و بیماران از راه دورکمک می‌کنند، مانند برنامه‌های مربوط به دیابتی‌ها که به طور اتوماتیک گلوکز را به پزشکان مراقبت‌های اولیه خود ارسال و اطلاع می دهند. برخی دیگر از این برنامه‌ها با هدف کمک به پزشکان و دسترسی آنان به سوابق پزشکی بیماران طراحی ‌شده اند.

کاهش زمان و هزینه ،بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم ، دسترسی بهتر به پزشکان متخصص، کاهش هزینه های مراقبت های پزشکی وکاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی از جمله مزایای بکارگیری تله مدیسین است.

حتما یادتان می آید کمی قبل تر وقتی که هنوز خبری از گوشی های هوشمند و حتی تلفن همراه نبود، زمانی که مریض می شدیم، انگار عذاب مراجعه به دکتر و در اتاق انتظار نشستن خود جزیی از مراحل درمان بیماری محسوب می شد. حتی اکنون نیز ملاقات با پزشک می‌تواند ساعت ها وقت گیر باشد. ابتدا باید نوبت رزرو کنید، به مطب یا کلینیک بروید، فرم اطلاعات فردی را پر کنید، در اتاق انتظار بنشینید، سپس در اتاق معاینه بنشینید.

در صورتی که برخی از شرایط درمانی واقعا نیاز به تحمل چنین دردسرهای کلافه کننده ای ندارند، امروزه ظهور گوشی های هوشمند در مواردی که برای درمان نیازی به خارج شدن از منزل نیست، امکاناتی فراهم کرده است که دیگر نیازی به تحمل انتظار و دیگر دردسر های رزرو و معاینه نیست.گوشی های هوشمند از طریق اپلیکیشن های ویزیت آنلاین می‌توانند به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده و توصیه‌های مورد نیازتان را ارائه دهند.

پس از این درصورت نیاز برای شما نسخه الکترونیکی صادر شده و میتوانید داروهایتان را درب منزل تحویل بگیرید.اینگونه در هرلحظه و هرساعت از سلامت خود و حتی اطرافیانتان مراقبت نموده و از بروز بیماری های جدی و یا شرایط حاد سلامت نیز جلوگیری کرده اید.

اپلیکیشن های بسیاری در این باب طراحی گشته اند که پزشکان و بیماران را در سرتاسرجهان به یکدیگر متصل کرده و ویزیت آنلاین ارائه داده و بیماران را درمان میکنند حتی به بیماران نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی،اورژانس،داروخانه و یا بیمارستان را معرفی میکنند و درصورت ضرورت و اورژانسی بودن حال بیمار وی را به نزدیک ترین مکان درمانی ارجاع میدهند.

 

 

همچنین بخوانید:

استفاده از اپلیکیشن های مراقبت از سلامت

استفاده از تله مدیسین و تلفن همراه برای غربالگری سرطان دهانه رحم

جراحی از راه دور

بالا