پنج استفاده ویدیو کنفرانس در پزشکی از راه دور

پزشکی یکی از مهم ترین شاخه های علمی است. درمان بیماری ها باعث شد تا بشر بتواند در سلامت جسمی به پیشرفت های دیگر علمی بپردازد. افزایش طول عمر انسان مدیون علم پزشکی است. اما این پیشرفت چگونه محقق شد و به کجا خواهد انجامید؟ استفاده از تکنولوژی در علم پزشکی به همان سال های ابتدای ایجاد سیستم های پیشرفته بر می گردد. با اضافه شدن کامپیوتر ها و ابزار اندازه گیری الکترونیک دقیق علم پزشکی قادر شد تا با بهره وری از ابزار مناسب و مسلح شدن به سلاح مناسب به مبارزه با بیماری ها بپردازد. این پیشرفت علم پزشکی در ابزار های ارتباطی نیز خود را نمایان ساخت. در حال حاضر بیمارستان های مجهز جهان از ویدیو کنفرانس برای برقراری ارتباطات استفاده می کنند. اما چرا؟ ویدیو کنفرانس بر روی سطح کیفیت بیمارستان ها چه تاثیری دارد؟ حداقل می توان ۵ مورد استفاده ویدیو کنفرانس در پزشکی را برای پاسخ به این سوال برشمرد.

 

۱- استفاده از ویدیو کنفرانس برای اتاق icu بیمارستان

بسیار پیش آمده که وضعیت بیماری رو به وخامت رفته و نیاز به حضور دکتر بر بالین او بوده است. اما همیشه این امکان فراهم نیست و هر پزشکی نیز نمی تواند جای خالی پزشک معالج بیمار را پر کند. ویدیو کنفرانس به پزشکان بیمارستان این قابلیت را می دهد تا بتوانند حتی در تعطیلات خود نیز از وضعیت بیمار خود آگاه شوند و دستورات لازم را به پرستاران اتاق icu انتقال دهند. با استفاده از ویدیو کنفرانس نظارت ۲۴ ساعته بر روی بیمار فراهم می شود. اتاق های icu بیمارستان های بزرگ اکنون به این تکنولوژی مجهز هستند و خیال بیماران خود را از نظارت همیشگی پزشک معالج راحت می کنند.

 

۲- ضبط تصویری وقایع

توضیح اینکه دقیقا چه اتفاقی افتاد گاهی برای مجرب ترین پرستاران و بهیاران نیز سخت است! اما با ویدیو کنفرانس نیازی به توضیح نیست. یکی از قابلیت های مهم ویدیو کنفرانس ضبط تصویری وقایع است. این قابلیت در علم پزشکی به یکی از مهم ترین ابزار ها بدل شده است. بسیار پیش آمده که نیاز هست تا پزشک اولین ثانیه های وقوع یک اتفاق را ببیند تا بتواند بیمار خود را معالجه کند. با استفاده از ویدیو کنفرانس همه چیز در اختیار پزشک است، حتی از راه دور می تواند وقایع قدیمی را ببیند و نسخه درمانی نیز ارسال کند.

 

۳- گرفتن مشاوره از همکاران

بهترین پزشکان جهان نیز بسیار پیش آمده تا از همکاران خود در مورد بیماری مشاوره بگیرند. خیلی از بیماری ها نیازمند این است تا چند پزشک مجرب نظر خود را به اشتراک بگذارند تا درمان آن مشخص شود. بهترین وسیله ارتباطی در این مواقع ویدیو کنفرانس است. با استفاده از ویدیو کنفرانس به سادگی می توان بیماری را بررسی و نظر پزشکی ارائه کرد. امروزه در بیمارستان های مجهز سیستم های ویدیو کنفرانس برای برقراری ارتباط میان پزشکان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۴- جراحی از راه دور

شاید در نگاه اول کمی خطرناک به نظر می رسد، اما جالب است بدانید در بسیاری از جراحی های موفق در بیمارستان های بزرگ از ویدیو کنفرانس استفاده شده است. بار ها پیش آمده که جراح خارج از بیمارستان و در شهر دیگری است و به حضور در همان لحظه نیاز است. در این زمان ویدیو کنفرانس به کمک می آید تا با استفاده از ابزار های ویژه بتواند با جراح ارتباط برقرار کرده تا جراحی را به کمک پزشکان انجام دهد.

 

۵- آموزش های پزشکی با ویدیو کنفرانس

با استفاده از ویدیو کنفرانس می توان برای بیماران متفاوتی از نقاط مختلف جهان در مورد سلامتی آن ها صحبت کرد و به آن ها نکات آموزشی ارائه داد. سمینار های مجازی با ویدیو کنفرانس بسیار ساده به نظر می رسند و بیمارستان ها می توانند با استفاده از این ابزار بدیع ارتباطات سمینار های سلامت برگذار کنند.

 

منبع: vcshop

 

همچنین بخوانید:

اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری های قلبی

چشم پزشکی از راه دور چیست؟

ویزیت آنلاین راهکاری برای کم تحرکی

بالا