مزایای دندان پزشکی از راه دور

دندان پزشکی از را دور (Teledentistry)، یکی از بخش های پزشکی از راه دور(Telemedicine) است؛ که امکان دریافت خدمات دندان پزشکی به صورت مجازی و از راه دور را فراهم می کند. بیماران در دندان پزشکی از راه دور می توانند از طریق فناوری هایی مثل گوشی موبایل با دندان پزشک خود ارتباط بگیرند و خدمات مربوط به مراقبت از دندان، مشاوره، آموزش و درمان را دریافت کنند.

دندان پزشکی از راه دور، خدمات مربوط به سلامت دهان و دندان را از طریق فناوری و تکنولوژی ارائه می دهد. افرادی که به پزشک دسترسی ندارند، دور از مطب پزشک زندگی می کنند می توانند به وسیله تلفن و اپلیکیشن، ویزیت شوند. دندان پزشک به کمک این سیستم، خدمات تشخیص، مشاوره، درمان، آموزش، پشتیبانی و انتقال اطلاعات دندانپزشکی را به بیماران ارائه می دهد.

ویزیت های مجازی که از طریق ابزار و تکنولوژی ها انجام می شود باعث می شود که بیماران و دندان پزشکان همیشه، در هرلحظه و هر مکانی با یک دیگر ارتباط داشته باشند. از طریق ویزیت از راه دور، بیماران مشکلات فوری دهان و دندان خود را از پزشک می پرسند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کنند. این مساله باعث می شود مردم اطلاعات بیشتری مورد بهداشت دهان و دندان داشته باشند؛ به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بیشتری بدهند و کمتر دچار مشکلات حاد شوند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  روش های Teledentistry

در دندان پزشکی از راه دور، با روش ها و ابزار مختلف خدمات مراقبتی و آموزشی به بیماران ارائه می شود. بعضی از این روش ها عبارت اند از:

•         چت کردن با پزشک از طریق اپلیکیشن های پزشکی از راه دور

•         فیلم و تماس آنلاین (Live video) بین پزشک و بیمار

•         تماس تلفنی

•         تهییه و ارائه اطلاعات مورد نیاز از طریق پلتفرم های گوناگون

•         نظارت بیمار از راه دور (Telepatient monitoring)

•         بهداشت و درمان موبایل (MHealth)

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

به وسیله دستگاه های ارتباطی مانند تلفن همراه و رایانه، می توان مراقبت های بهداشتی و آموزش های عمومی را به صورت آنلاین و آفلاین منتشر کرد. همچنین امکان برقراری آسان تر ارتباط بین بیماران و پزشکان وجود دارد. پزشکان می توانند به صورت دقیق تر اطلاعات، شرح حال و سبک زندگی بیمار را متوجه شوند. بیماران نیز دقیق تر می توانند مشکلاتان را مطرح کنند و درمان شوند.

 

مزایای دندان پزشکی از راه دور

با دندان پزشکی از راه دور، بیماران در هر نقطه و هر مرحله ای از درمان که باشند؛ می توانند با دندان پزشکان ارتباط داشته باشند. از این طریق اشتراک و جمع آوری مستندات بیمار، پرنده ها، آزمایشات و تصویر برداری ها آسان تر می شود. هماهنگی بهتری میان بیمار و پزشک ایجاد می شود و سرعت درمان افزایش می باید. و در نتیجه کیفیت درمان افزایش می یابد و بیماران با رضایت بیشتری مراحل درمان خود را طی می کنند.

ارائه خدمات از طریق فن آوری های  telententistry وسیله ای برای اطمینان از ایمنی بیمار، کیفیت مراقبت و پیامدهای سلامتی است. از این طریق تمام فعالیت ها مستند می شود و حقوق پزشک و بیماران قابلیت پیگیری بهتری دارند. همچنین در صورت بروز مشکل برای پزشک یا بیمار، امکان پیگیری وجود دارد. دندانپزشکی از راه دور روشی است تا از راه دور مشکلات دهان و دندان خود را رفع کنید و با دندان پزشک خود ارتباط برقرار کنید.

 

همچنین بخوانید:

مزایای شنوایی سنجی از راه دور

مزایای تله کاردیولوژی

راهنمای بیماران از راه دور

بالا