همکاری LG Electronics و EzCaretech برای ارائه یک راهکارنوین تله‌مدیسین مبتنی بر رایانش ابری

شرکت ال جی الکترونیکس (LG Electronics) برای ایجاد یک راهکار تله‌مدیسین جدید با شرکت ای. زد. کِرتِک (ezCaretech) مستقر در کره جنوبی همکاری می‌کند.

پلتفرم تله‌مدیسین ارائه شده با نام ezOntheCall، سیستم ویدیو کنفرانس ال جی را با اپلیکیشن تله‌مدیسین مبتنی بر EMR شرکت ای. زد. کرتک ترکیب می‌کند. این سیستم با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری پیشرفته، دسترسی بلادرنگی به پرونده‌های پزشکی و نتایج آزمایشات بالینی که در سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی ذخیره شده‌اند، فراهم می‌کند. این سیستم به پزشکان این امکان را می‌دهد تا به آسانی و با سرعت جدیدترین اطلاعات بیمار را برای به اشتراک‌گذاری فوری در تماس‌های ویدیویی، بازیابی کنند.

این راهکار، مراکز درمانی و کارکنان بیمارستان را نیز قادر می‌سازد تا ضمن برقراری ارتباط از راه دور با بیماران، فرایندهای اداری را مدیریت کرده و سوابق مربوطه را به‌روزسانی کنند. پلتفرم ارائه شده دارای یک پرتال است که در آن بیماران می‌توانند نوبت‌های ویزیت یا مشاوره بعدی را رزرو کرده و یا برای تجویز مجدد نسخه‌های دارویی خود درخواست دهند.  

ال جی الکترونیکس ادعا می‌کند که پلتفرمش صوت و تصویری با کیفیت بالا ارائه می‌دهد و در مرورگرهای وب کامپیوتر، دستگاه‌های تلفن همراه و اینترنت اشیا به صورت یکپارچه کار می‌کند تا امکان برقراری ارتباط مستقیم را بدون افزونه یا اپلیکیشن‌های اضافی فراهم کند.

این راهکار تله‌مدیسین در در حال حاضر در شش بیمارستان بزرگ و تقریبا ۷۰ مرکز خدمات بهداشتی اولیه عربستان سعودی به کار گرفته شده است و اواخر امسال در ایالات متحده و دیگر بازارهای کلیدی در دسترس قرار می‌گیرد.

 

ارزش‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری شرکت تناسب‌اندام دیجیتال WHOOP پس از جذب سرمایه 200 میلیون دلاری در سری F

شرکت سلامت دیجیتال و تناسب اندام ووپ (WHOOP) با تامین 200 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری F، ارزش خود را به 3.6 میلیارد دلار افزایش داده است. این جذب سرمایه کمتر از یک سال پس از کسب رتبه یونیکورن توسط ووپ اتفاق افتاد که با جذب 100 میلیون دلار در سری E همراه بود. مجموع بودجه‌ای که این استارتاپ دریافت کرده، 400 میلیون دلار است.

ووپ طی یک برنامه‌ی ویژه اعضا و از طریق ارائه یک ردیاب سلامت پوشیدنی به کاربران، داده‌های فیزیولوژیکی را به طور شبانه‌روزی جمع‌آوری می‌کند. کاربران از طریق یک اپلیکیشن به تحلیل‌های سلامت خود دسترسی داشته و با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند. سیستم پوشیدنی ووپ علاوه بر ردیابی ضربان قلب و حرکت، پارامترهای مربوط به خواب، فشار و بهبود را نیز ثبت می‌کند و به کاربران کمک می‌‌کند روندهای سلامتی خود را بشناسند.

ووپ قصد دارد بودجه‌ی دریافتی جدید را برای تحقیق و توسعه، بهبود محصول و توسعه بازار اختصاص دهد. همچنین این شرکت به دنبال گسترش محصول خود به صورت بین‌المللی و در سراسر اروپا و آسیا است.

 

همکاری شرکت Verily و MayoClinic در توسعه یک ابزار هوشمند پشتیبانی از تصمیم‌گیری بالینی؛ GPS مراقبت از بیماران

شرکت وریلی (Verily) از زیرمجموعه‌‌های Alphabet (هولدینگ چند تخصصی گوگل) با هدف توسعه‌ی یک ابزار دیجیتال پشتیبانی از تصمیم‌گیری بالینی، برای مراقبت در محل، با مایو کلینیک (MayoClinic) وارد یک همکاری دو ساله شدند. این ابزار یک بینش مفهوم‌سازی‌شده و معتبر در مورد مدیریت بیماری، دستورالعمل‌های مراقبتی و درمان فراهم می‌کند تا به پزشکان در تصمیم‌گیری کمک کند.

در این همکاری، مایو کلینیک با بهره‌گیری از اقدامات چند رشته‌ای و چند تخصصی خود بخش محتوای بالینی را بر عهده خواهد داشت. وریلی نیز بخش فناوری را پوشش می‌دهد. در واقع تحلیل‌های بالینی دیجیتال پیشرفته‌ای با طراحی کاربرمحور برای متخصصان سلامت فراهم خواهد کرد.

این برنامه در ابتدا بر مجموعه‌ای از شرایط قلبی- عروقی و قلبی- متابولیکی تمرکز خواهد داشت و به عنوان اولین مرکز، در مایو کلینیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این محصول با این هدف طراحی شده که به پزشکان در جهت ارائه بالاترین کیفیت خدمات مراقبتی کمک کند. مدیر پزشکی مرکز سلامت دیجیتال مایو کلینیک این ابزار را مانند GPS ای برای مراقبت از بیماران نامیده است.

رشد تصاعدی کشفیات و دانش پزشکی به گونه‌ای است که ارائه‌دهندگان خدمات مراقبتی نمی‌توانند از همه موارد مطلع شوند. این ابزار، تخصص‌های پیشرفته را به صورت مختصر، مرتبط و کاربردی متناسب با نیازهای خاص هر بیمار در اختیار آنها قرار می‌‌دهد.

 

جذب سرمایه 27 میلیون دلاری شرکت هوش مصنوعی OverJet برای محصول مبتنی بر کاربرد هوش مصنوعی در دندانپزشکی

اورجت (Overjet) که از رهبران جهانی در هوش مصنوعی دندانپزشکی است، در تامین مالی سری A، توانست 27 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

محصولات هوش مصنوعی اورجت برای کمک به دندانپزشکان برای ارائه بهترین خدمات مراقبتی طراحی شده‌اند. این محصول همچنین به بیمه‌گران کمک می‌‌کند تا بسیار دقیق‌تر و کارآمدتر عمل کنند. این کمپانی به زودی مجوز FDA را برای محصولات خود دریافت خواهد کرد.

اورجت با خودکارسازی بخش زیادی از فرایند بررسی بالینی از طریق هوش مصنوعی و با کمک به پزشکان، کیفیت تشخیصی، ثبات و سرعت را بهبود می‌بخشد. این ابزار سطوح استخوانی مزیال و دیستال را در رادیوگراف‌های پری اپیکال و بایتوینگ اندازه‌ می‌گیرد تا به تشخیص بیماری‌های پریو دنتال کمک کند.

 

یکپارچه‌سازی خدمات سلامت فیزیکی و روانی توسط شرکت K Health با اکتساب استارتاپ Trusst

شرکت کا هلث (K-Health) از اکتساب استارتاپ تراست (Trusst)، ارائه‌دهنده‌ی اپلیکیشن سلامت روان، خبر داد. شرکت کا هلث یک پلتفرم مراقبت‌های اولیه‌ مجازی مبتنی بر داده است که خدمات مراقبتی شخصی و مقرون به صرفه‌ای را به میلیون‌ها نفر ارائه می‌کند. اپلیکیشن سلامت روان تراست، افراد و ارائه‌دهندگان را برای درمان مبتنی بر متن به هم متصل می‌کند.

این خرید نشان می‌دهد که شرکت کا هلث به دنبال یکپارچه‌سازی سلامت فیزیکی و روانی است، زمینه‌هایی که در سیستم خدمات سلامت سنتی اغلب به صورت جداگانه درمان می شوند.

مراقبت مجازی و خدمات مبتنی بر متن، روش مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه‌ای برای فراهم آوردن درمان با کیفیت برای میلیون‌ها نفری است که با روش‌های دیگر به آن دسترسی ندارند. خرید تراست، خدمات سلامت روان کا هلث را گسترش می‌دهد و به افراد این امکان را می‌دهد که برای درمان و تجویز دارو بدون نیاز به بیمه، وقت ویزیت قبلی، یا خروج از خانه، از یک پزشک متخصص مورد اعتماد به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته مشاوره بگیرند.

حتی پیش از همه‌گیری کووید- ۱۹ نیاز به درمان‌های سلامت روان باکیفیت و مقرون به صرفه افزایش یافته بود

 

توسعه سیستم تشخیص سریع اوتیسم کودکان با استفاده از هوش مصنوعی در دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند جنوبی در استرالیا به دنبال توسعه یک سیستم طبقه‌بندی منحصربه فرد برای تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان است.

در این تحقیق که یافته‌های آن در ژورنال  Complex & Intelligent Systems منتشر شده، محققان دو مجموعه از ویژگی‌های غیرخطی و بسیار متمایز از سیگنال‌های EEG کودکان 4 تا 13 ساله را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. مجموعه‌ها به ترتیب شامل کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، و کودکان بدون هیچ‌گونه اختلال رشد عصبی بودند. طی این بررسی آنها توانستند سه ترکیب متمایز از ویژگی‌های سیگنال EEG را که پیش‌بینی‌کننده‌ی قدرتمندی برای اوتیسم بودند، شناسایی کنند.

سیستم مبتنی بر ابر ارائه شده، داده‌های زنده از اسکن مغز را به یک سرویس ابری ارسال می‌کند. سرویس ابری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی سریع سیگنال‌های EEG در دو دسته ASD و غیر ASD استفاده می‌کند.

اهمیت این پژوهش از این نظر است که در حال حاضر علیرغم نرخ شیوع نسبتا بالای کودکان مبتلا به اوتیسم، هیچ آزمایش پزشکی یا آزمایش خونی برای تشخیص قطعی این اختلال در دسترس نیست. سال‌ها زمان می‌برد تا پزشک با بررسی رفتار و رشد کودک در یک دوره زمانی بتواند کودک مبتلا به این اختلال را تشخیص دهد.

به گفته پژوهشگران این نوع سیستم به طور بالقوه می‌تواند برای تشخیص سایر بیماری‌های عصبی کودکان مانند بیش‌فعالی- نقص توجه و صرع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: medlean

 

بالا