آشنایی با بهداشت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور

هنگامی که به مراقبت های بهداشتی فکر می کنیم، بسیاری از ما تصاویری از بازدیدهای مطب یا سفر به اورژانس را به ذهن متبادر می کنیم. چه برای یک معاینه معمولی، آزمایش‌های آزمایشگاهی، یک عمل سرپایی یا جراحی بزرگ، ناهنجار این است که بیماران و مراقبان خانه‌های خود را ترک کنند (اغلب در ترافیک می مانند یا با عجله از محل کار میروند) تا با پزشک خود در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی ملاقات کنند و ویزیت شوند. اما همه چیز در حال تغییر است.

 

بر اساس پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، متخصصان پزشکی و همچنین سایر ارائه‌دهندگان «بهداشت و مراقبت» اکنون می‌توانند خدمات تعاملی (دو طرفه) قوی، از راه دور (از مکان خود به مکان دیگر) را به مصرف‌کنندگان، بیماران و مراقبین ارائه دهند.

اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف این تعاملات با پهنای باند فعال شامل سلامت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور است. Telehealth از کلمهTelemedicine شکل گرفته است. Telecare اصطلاح مشابهی است که معمولاً در اروپا می شنوید. هر سه این کلمات اغلب - اما نه همیشه - به جای هم استفاده می شوند اما هرکدام  معانی مختلفی دارند. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید و دقیقاً به همین دلیل است که باید از پزشک، ارائه‌دهنده بیمه، پرستار خود، هر کسی که بخشی از جهان سلامت و مراقبت شماست بپرسید...

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

منظورت چیه وقتی میگی...

 

پزشکی از راه دور؟پزشکی از راه دور را می توان به عنوان استفاده از فن آوری های مخابراتی برای پشتیبانی از ارائه انواع خدمات پزشکی، تشخیصی و مرتبط با درمان معمولا توسط پزشکان تعریف کرد. برای مثال، این شامل انجام آزمایش‌های تشخیصی، نظارت دقیق بر پیشرفت بیمار پس از درمان یا درمان و تسهیل دسترسی به متخصصانی است که در همان مکان بیمار قرار ندارند.

بهداشت از راه دور؟بهداشت از راه دور شبیه پزشکی از راه دور است اما شامل طیف وسیع تری از خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور فراتر از رابطه پزشک و بیمار است. اغلب شامل خدمات ارائه شده توسط پرستاران، داروسازان یا مددکاران اجتماعی است، به عنوان مثال، که به آموزش بهداشت بیمار، حمایت اجتماعی و پیروی از دارو، و عیب یابی مسائل بهداشتی برای بیماران و مراقبان آنها کمک می کنند.

مراقبت از راه دور؟  مراقبت از راه دور به طور کلی به فناوری اشاره دارد که به مصرف کنندگان اجازه می دهد در خانه های خود ایمن و مستقل بمانند. برای مثال، مراقبت از راه دور ممکن است شامل برنامه‌های سلامت و تناسب اندام مصرف‌کننده، حسگرها و ابزارهایی باشد که مصرف‌کنندگان را با اعضای خانواده یا سایر مراقبان مرتبط می‌کند، ابزارهای ردیابی ورزش، سیستم‌های یادآوری داروی دیجیتال یا فناوری‌های هشدار و تشخیص اولیه.

 

منبع: fcc.

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده   ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

تله مدیسین و ویزیت از راه دور برای بیماری های زنان

مراقبت از سلامت از راه دور برای درد پشت و کمر

بالا