پزشکی از راه دور در سال 2022 و هر آنچه که باید بدانید

پزشکی از راه دور که زمانی صرفاً بخشی از صنعت مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته می شد، اکنون یکی از بخش های مراقبت های بهداشتی به سرعت در حال رشد است که برندها برای تطبیق و پذیرش آن عجله دارند، احتمالاً به عنوان یک ارائه خدمات دائمی.

طبق نظرسنجی McKinsey and Company، در مقایسه با ارقام قبل از COVID-19، خدمات بهداشت از راه دور رشدی 38 برابری داشته است!

هنگامی که صنعت مراقبت های بهداشتی با یک تغییر سازگار می شود، لازم است شرکت های صدور صورت حساب و کدگذاری پزشکی به سرعت از آن پیروی کنند! یعنی اگر بخواهند مشتریان خود را حفظ کنند و همان SLA ها را ارائه دهند.در حالی که کارشناسان بر این باورند که هنوز چند چالش برای خدمات پزشکی از راه دور وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، از جمله امنیت فناوری، در دسترس بودن فناوری، و مقررات دولتی، این روندی است که همچنان ادامه دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

سلامت از راه دور - قبل و بعد از COVID-19

قبل از کووید-19، فقط در صورتی که بیمار روستایی بودید، می‌توانید به سلامت از راه دور در ایالات متحده دسترسی داشته باشید. با این حال، بهداشت از راه دور در طول همه گیری همه گیر به روی همه بیماران باز شد و پوشش Medicare در دسترس قرار گرفت.

با این همه گیری که کم کم قابل کنترل می شود، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نگران عدم بازپرداخت کافی برای خدمات پزشکی از راه دور خود هستند، در حالی که بیماران نگران هستند که ممکن است به پزشکی از راه دور دسترسی نداشته باشند، که به روشی راحت تر برای تماس با پزشکان تبدیل شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در اینجا چند واقعیت برای شما وجود دارد!

بر اساس گزارش شاخص سلامت آینده در سال 2021، 64 درصد از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان سرمایه گذاری زیادی روی سلامت از راه دور انجام می دهند، با این فرض که این سلامت باقی خواهد ماند.

همان گزارش بیان می‌کند که تا 24 درصد از این ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به دلیل محدودیت‌های خاصی در مدل‌های بازپرداخت، در پذیرش بهداشت از راه دور تردید دارند.

طبق گزارش McKinsey، در مقایسه با سال 2017، تعداد سرمایه‌گذارانی که در بخش‌های سلامت دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، سه برابر شده است.

از آوریل 2020، حدود 50 درصد از تمام درمان های روانپزشکی به صورت مجازی انجام شده است. به طور مشابه، حدود 30 درصد از درمان های اختلال مصرف مواد و 17 درصد از درمان های غدد درون ریز و روماتولوژی عملا انجام شده است.

در حال حاضر، CMS پیشنهاد کرده است که انعطاف‌پذیری بهداشت از راه دور را تا سال 2023 گسترش دهد و فهرست کاملی از خدمات و کدهای HCPCS/CPT آن‌ها را برای سال 2022 ارائه کرده است. ارائه دهنده خدمات

 

عواملی که باید توسط شرکت های صدور صورت حساب و کدگذاری پزشکی در نظر داشته باشید

اگر شما یک ارائه‌دهنده خدمات هستید که به دنبال خدمات رسانی به مشتریانی هستید که خدمات پزشکی از راه دور ارائه می‌دهند، در اینجا موارد خاصی وجود دارد که باید در سال 2022 روی آنها تمرکز کنید.

 

از تغییرات نظارتی پس از COVID-19 آگاه باشید

CMS و ارائه دهندگان بیمه در حال ارائه مقررات جدیدی هستند، و بسیاری از صورتحساب های معلق با کنگره وجود دارد که می تواند شرایط را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایالات متحده، پرداخت کنندگان، و شرکت های صورتحساب و کدگذاری پزشکی تغییر دهد.

در حال حاضر، اکثر کدهای CPT به لطف وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، پوشش بهداشتی از راه دور دارند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که دائماً از تغییرات نظارتی آگاه باشید. ممکن است مدتی طول بکشد تا همه چیز حل شود.

 

دستورالعمل های پزشکی از راه دور برای پرداخت کنندگان مختلف را درک کنید

دستورالعمل‌های پزشکی از راه دور بسته به پرداخت‌کنندگانی که مشتری شما با آنها سروکار دارد (Medicare، Medicaid یا خصوصی) متفاوت است. در نتیجه پوشش آنها نیز متفاوت خواهد بود. اگر یک ارائه‌دهنده خدمات جدید هستید که به ادعاهای پزشکی از راه دور رسیدگی می‌کند، ممکن است مجبور شوید دستورالعمل‌ها را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که نرخ بازپرداخت شما به طور ناگهانی کاهش نمی‌یابد.

 

در تماس با پرداخت کنندگان دریغ نکنید

شرکت‌های صدور صورت‌حساب و کدگذاری پزشکی که صورت‌حساب ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بزرگ را انجام می‌دهند ممکن است ملزم به پردازش صدها صورت‌حساب در روز باشند. دانستن کدهای مناسب و اصلاح کننده صورتحساب پزشکی از راه دور چیزی است که کارکنان شما باید به آن عادت کنند. کارشناسان در این زمینه توضیح می دهند که ساده ترین راه برای انجام این کار، تماس با پرداخت کنندگان در هر زمان سردرگمی است. در صورت شک، با پرداخت کننده و ارائه دهنده آن را تأیید کنید.

از آنجایی که پزشکی از راه دور برای بسیاری یک مزیت جدید است، تأخیرها، تأخیرهای فرآیند و خطاها ممکن است کارایی خدمات RCM را در صورت عدم رسیدگی صحیح کاهش دهند.

 

اطمینان حاصل کنید که به اطلاعات صحیح دسترسی دارید

اکنون، بازپرداخت خدمات بهداشتی از راه دور به زمان صرف شده برای هر جلسه بستگی دارد، و این باید به درستی مستند شود، بنابراین می توانید بازپرداخت مناسب را مطالبه کنید. این بدان معناست که شرکت‌های صدور صورت‌حساب و کدگذاری پزشکی باید راهی برای دریافت اسناد و مدارک مناسب از زمان صرف شده در طول جلسه پیدا کنند.

ارائه دهندگان خدمات RCM چالش دریافت اطلاعات سریع از مشتری برای پردازش ادعاها را با وضوح درک خواهند کرد. Quintessence's Doctor Portal دقیقاً برای مقابله با این چالش طراحی شده است.

این یک پورتال رایگان برای همه مشتریان ما است و به شما کمک می کند بلیط تهیه کنید و برای دریافت اطلاعات مناسب به ارائه دهنده خدمات خاص متصل شوید. پورتال همچنین تاخیرها را پیگیری می کند و به دریافت سریع قطعنامه کمک می کند.

 

با کدهای خدمات آشنا شوید

هنگامی که برای خدمات پزشکی از راه دور از یک پرداخت کننده صورتحساب می گیرید، ممکن است مجبور شوید به جای کدهای خدمات، کدهای ارزیابی و مدیریت را صورتحساب کنید. این اطمینان حاصل می کند که پرداخت کننده واقعاً ادعاها را می پذیرد و بازپرداخت ها را پردازش می کند.

اگر این کار را انجام ندهید، رد کردن صورتحساب‌ها برای ارائه‌دهندگان بیمه آسان می‌شود، و نرخ بازپرداخت شما هدر می‌رود.

به عنوان یک شرکت صدور صورت‌حساب و کدگذاری پزشکی، هر زمان که نیاز بود با پرداخت‌کننده تأیید کنید و از کدهای CPT E & M در مکان‌های مناسب استفاده کنید.

 

پرهیز از انکار

در اینجا خلاصه ای از تمام کارهایی که می توانید به عنوان یک ارائه دهنده خدمات انجام دهید برای بالا نگه داشتن نرخ بازپرداخت و پایین نگه داشتن نرخ انکار در حین انجام خدمات پزشکی از راه دور آورده شده است.

 

همیشه پوشش بیمه نامه را از قبل برای ادعاهای پزشکی از راه دور بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر مرحله از صورت‌حساب، کدگذاری، و تماس با پرداخت‌کننده و مشتری برای رسیدگی بهتر به تأخیرها و انکارها مستند است.

کدها با پزشکی از راه دور تغییر می کنند، و سریع ترین راه برای یک ارائه دهنده برای رد ادعا به دلیل استفاده از کدهای اشتباه است. بنابراین مطمئن شوید که از کدهای E & M CPT در مکان های مناسب استفاده کنید.

در صورت شک، با پرداخت کننده تماس بگیرید. این ممکن است دست و پا گیر به نظر برسد، اما به یادگیری و جلوگیری از انکارهای غیر ضروری کمک می کند.

 

غذای آماده

گسترش پزشکی از راه دور در طول همه‌گیری به بیماران نشان داده است که چه نعمتی می‌تواند باشد. همچنین به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کرده است تا خدمات خود را به مردم در سراسر مناطق جغرافیایی ارائه دهند، زندگی های بیشتری را لمس کنند و تفاوت های مهم تری ایجاد کنند.

در حالی که ما هنوز روشنی در مورد آینده پزشکی از راه دور در ایالات متحده نداریم، شکی نیست که بسیاری از متخصصان و لابی‌گران در حال تلاش برای تبدیل آن به حالت عادی جدید، حتی پس از همه‌گیری هستند.

به عنوان یک شرکت صدور صورت حساب و کدگذاری پزشکی، شروع به سرمایه گذاری در برنامه های L&D و آموزش پردازش صورت حساب های پزشکی از راه دور کنید. اگر مشتری شما حجم زیادی از جلسات مجازی را مدیریت می کند، فرآیندهای خود را تغییر دهید، این ادعاها را دوبار بررسی کنید، تأیید کنید، و صورتحساب این ادعاها را به روشی صحیح برای حفظ SLA های خود ثبت کنید.

 

منبع: qbsshealth

 

همچنین بخوانید:

سال 2022 چه چیزی برای بخش سلامت از راه دور دارد؟

قانون گسترش و ارزیابی فدرال سلامت از راه دور: آنچه باید بدانید

حفظ سلامت سالمندان از راه دور بوسیله اینترنت اشیا

بالا