پیش بینی سال 2022: سرمایه گذاران در این بازارهای داغ سلامت دیجیتال دو برابر خواهند شد

سرمایه گذاری در سلامت دیجیتال در سال 2021 یک سال پرفروش بود که تا حد زیادی با تغییر به مراقبت مجازی در طول همه گیری کووید-19 انجامید.بر اساس گزارش راک هلث، یک صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز که به سلامت دیجیتال اختصاص داده شده است، تنها ۹ ماه اول در مجموع ۲۱.۳ میلیارد دلار برای استارت‌آپ‌های سلامت دیجیتال در ۵۴۱ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارمغان آورده است که از رکورد ۱۴.۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ کمتر است.

پیش‌بینی می‌شود که این حرکت در سال 2022 ادامه یابد زیرا شرکت‌های سلامت دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و سلامت از راه دور، راه را در نوآوری مراقبت‌های بهداشتی پیشروی می‌کنند.در اینجا پنج بازار سلامت دیجیتال وجود دارد که باید تماشا کنید زیرا سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری عمده در بخش مراقبت های بهداشتی هستند:

 

1. Telehealth

پس از رونق سلامت از راه دور در سال 2020 که به دلیل همه‌گیری کووید-19 به وجود آمد، بازدیدهای مجازی شروع به تثبیت کردند، اما در سطوح بالا در مقایسه با تقاضای قبل از همه‌گیری.بر اساس تجزیه و تحلیل مک کینزی که در ماه جولای منتشر شد، سطح استفاده از سلامت از راه دور به طور کلی در سطوحی 38 برابر بیشتر از قبل از همه‌گیری کووید-19 بوده است که از 13 تا 17 درصد بازدیدها در همه تخصص‌ها متغیر است.

این به نوبه خود باعث سرمایه گذاری گسترده در شرکت های مراقبت مجازی شده است. به گفته Mercom Capital Group، یک شرکت ارتباطات و تحقیقات جهانی، شرکت‌های بهداشت از راه دور در نیمه اول سال 2021 در سطح جهانی 4.2 میلیارد دلار جذب کردند.کارشناسان صنعت می گویند که صنعت بهداشت از راه دور در حال بالغ تر شدن است و از بازدیدهای مراقبتی اورژانسی دور می شود و بر مراقبت های تخصصی تر تمرکز می کند یا آنچه که برخی آن را "تله سلامت 2.0" می نامند.

جف بکر، تحلیلگر اصلی مراقبت های بهداشتی در CB Insights، در اکتبر به Fierce Healthcare گفت که بازیگران بزرگ سلامت از راه دور شروع به ایجاد کلینیک های مجازی تخصصی برای شرایط پرهزینه مانند بیماری کلیوی، درد MSK یا میگرن می کنند تا با استارتاپ هایی که در بازار هجوم آورده اند، همگام باشند. .بیل تارانتو، شریک موسس و رئیس صندوق نوآوری جهانی سلامت مرک، صندوق سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری مرک در سلامت دیجیتال،

او گفت: "در سال 2022، کارآفرینان و سرمایه گذاران پزشکی از راه دور را به فضاهای مراقبت مزمن مانند قلب و عروق گسترش خواهند داد. امروز، یک نفر در ایالات متحده هر 40 ثانیه یک بار دچار حمله قلبی می شود و بیماری قلبی حدود 219 میلیارد دلار در سال برای ایالات متحده هزینه دارد."

Telehealth یک راه راحت تر و مقرون به صرفه تر برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی عروقی ارائه می دهد.

تارانتو گفت: «به طور کلی، انتظار داریم بازیکنان بهداشت از راه دور خدمات خود را در سراسر چشم انداز مراقبت های مزمن در سال 2022 به شیوه ای معنادار ایجاد کنند.

 

2. تقاضای رو به رشد برای فناوری پوشیدنی برای نظارت بر سلامت

 

مصرف کنندگان دستگاه های نظارتی متصل بیشتری را خریداری می کنند که به دلیل همه گیری کووید-19 تحریک شده است، و این روندی است که انتظار می رود در سال 2022 افزایش یابد.

Deloitte پیش بینی می کند تقاضای زیادی برای فناوری سلامت پوشیدنی در سال 2022 با 320 میلیون دستگاه سلامت مصرف کننده و سلامت پوشیدنی در سال 2022 در سراسر جهان ارسال شود. این شرکت پیش بینی می کند تا سال 2024، این رقم به 440 میلیون دستگاه برسد. این رشد احتمالاً ناشی از عرضه‌های جدیدی است که به بازار می‌آیند و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری از آنها استفاده می‌کنند.

تحلیلگران Deloitte نوشتند که مردم به طور فزاینده ای از ساعت های هوشمند برای نظارت بر سلامت خود استفاده می کنند، نه فقط سرعت دویدن، زیرا سخت افزار، نرم افزار و برنامه های جدید آنها را به کلینیک های سلامت شخصی تبدیل کرده است.

مانیتورهای ضربان قلب در حال حاضر در اکثر ساعت‌های هوشمند استاندارد هستند و برخی از آنها برای تشخیص ناهنجاری‌هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی، که یکی از دلایل اصلی سکته مغزی است، تأییدیه FDA را دارند.بازیگران اصلی مراقبت های بهداشتی در حال افزایش سرمایه گذاری خود در بازارهای پوشیدنی و دستگاه های متصل هستند. Best Buy نزدیک به 400 میلیون دلار برای خرید Current Health، یک شرکت نظارت از راه دور بیمار و دستگاه های متصل، هزینه کرد. گوگل 2.1 میلیارد دلار برای غول ردیابی تناسب اندام Fitbit هزینه کرد. و شرکت فناوری Whoop که فناوری ردیابی تناسب اندام پوشیدنی را تولید می کند، تا به امروز 400 میلیون دلار با ارزش 3.6 میلیارد دلاری جذب کرده است.

نوآوری ساعت های هوشمند به لطف پیشرفت در حسگرها، نیمه هادی ها و هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش است. به گفته مارک دی، معاون اجرایی تحقیق و توسعه در سلامت، با ویژگی‌های پیچیده‌تر ردیابی سلامت، پوشیدنی‌های مصرف‌کننده اکنون می‌توانند به عنوان یک ابزار غربالگری برای علامت‌گذاری یک مشکل بالقوه پزشکی عمل کنند، اما به اندازه کافی پیچیده نیستند که به عنوان دستگاه‌های درجه پزشکی مورد استفاده قرار گیرند. شرکت هوش مصنوعی iRhythm.

دی گفت: «آنچه [پوشیدنی‌های مصرف‌کننده] می‌تواند انجام دهد افزایش آگاهی در مورد سلامت و تندرستی است که به بیماران امکان می‌دهد به راحتی شناسایی شوند و سپس برای تشخیص و درمان وارد سیستم مراقبت‌های بهداشتی سنتی شوند. iRhythm یک شرکت مراقبت های بهداشتی دیجیتال متمرکز بر مراقبت های قلبی است که دستگاه های حسگر زیستی پوشیدنی و تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر ابر را ترکیب می کند.

از طرف دیگر، دستگاه های پزشکی سنتی با در نظر گرفتن راحتی مصرف کننده بیشتر به سمت پوشیدنی ها مهاجرت می کنند."ما در حال پیگیری مجوز FDA برای یک فاکتور فرم پوشیدنی هستیم که با قابلیت های درجه پزشکی کار می کند. من فکر می کنم دستگاه های مصرف کننده و دستگاه های پزشکی تنظیم شده به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد و این روندی است که در طول زمان ادامه خواهد داشت. این به بهبود کمک می کند. سلامت جمعیت چون بیماران بیشتری می توانند در مراحل اولیه مدیریت و درمان پیشگیرانه درگیر شوند."

 

3. برنامه های دیجیتال سلامت روان به شرایط بیشتری منشعب می شوند

فضای دیجیتال سلامت روان حتی قبل از همه‌گیری کووید-19 به سرعت در حال رشد بود، اما استرس و اضطراب ناشی از بحران سلامت، تقاضا برای خدمات سلامت رفتاری مجازی، از جمله اپلیکیشن‌های سلامت روان موبایل را تسریع کرده است.

بازار بالقوه برای این برنامه ها قابل توجه است. نزدیک به 800 میلیون نفر در سراسر جهان، یا 11 درصد از جمعیت جهان، با یک بیماری روانی زندگی می کنند.

 

Deloitte Global پیش بینی می کند که هزینه های جهانی برای برنامه های کاربردی سلامت روان موبایل در سال 2022 به نزدیک به 500 میلیون دلار خواهد رسید. این با فرض نرخ رشد سالانه 20٪ - یک رقم محافظه کارانه، با توجه به رشد 32٪ این برنامه ها، از 203 میلیون دلار به 269 میلیون دلار. این شرکت در گزارش اخیر خود نوشت: از 10 ماه اول سال 2019 تا مدت مشابه در سال 2020.

و این بازاری است که دلارهای سرمایه گذاری هنگفتی را برای استارت آپ ها جذب می کند. بر اساس گزارش CB Insights، در سطح جهانی، استارت‌آپ‌های سلامت روان در سال 2020 به میزان 2 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند.

بر اساس گزارش اخیر راک هلث، یک صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز که به سلامت دیجیتال اختصاص داده شده، سلامت روان بیشترین تمرکز درمانی را تا کنون در سال 2021 با 3.1 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده است.

در حال حاضر تعداد فزاینده‌ای از «یونیک شاخ‌های» سلامت روان دیجیتال یا شرکت‌های استارت‌آپ خصوصی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار وجود دارد. اینها عبارتند از Cerebral، Modern Health، Lyra Health و Ginger که اکنون با Headspace ادغام شده اند.

به گفته محققان Rock Health، از آنجایی که شرکت‌های دیجیتال سلامت روان در فضایی شلوغ به رقابت می‌پردازند، شرکت‌ها با تمرکز بر حمایت‌های پیچیده سلامت روانی و رفتاری، از جمله بیماری‌های روانی جدی و اختلالات مصرف مواد، شروع به تمایز می‌کنند.

انتظار می رود تمرکز بیشتر بر روی شواهد بالینی برای نشان دادن اینکه راه حل های دیجیتال ایمن و از نظر بالینی موثر هستند، به منظور جلب نظر تنظیم کننده ها و پرداخت کنندگان مانند مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS).

در بازار با شرکت هایی که محصولات بسیار مشابه ارائه می دهند اشباع زیادی وجود دارد. جان توروس، MD، مدیر بخش روانپزشکی دیجیتال در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون، به Fierce Healthcare گفت: در نهایت، این شرکت‌ها باید خود را نه بر اساس ادعاها، بلکه بر اساس نتایج متمایز کنند.

او گفت: «از آنجایی که COVID-19 تقاضا برای خدمات دیجیتالی سلامت روان را تسریع می‌کند، شرکت‌ها باید خود را بر اساس افرادی که شواهد باکیفیتی دال بر کارکرد آن دارند جدا کنند.»

 

4. سلامت دیجیتال زنان به مراقبت جامع تر گسترش خواهد یافت

استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت متمرکز بر سلامت زنان در سال 2021 شاهد افزایش ناگهانی شهاب‌سنگ بودند و برای اولین بار از مرز 1 میلیارد دلار گذشت زیرا این بخش در 26 معامله در سه فصل اول 1.3 میلیارد دلار بودجه دریافت کرد.بر اساس تحقیقات اورژانس، پیش‌بینی می‌شود که بازار سلامت زنان تا سال 2027 به 60 میلیارد دلار برسد.

به گزارش راک هلث، موج جدید بودجه سلامت دیجیتال زنان فراتر از هنجارهای تاریخی حمایت از بارداری و باروری به ارائه خدمات جامع تر، از مراقبت های اولیه گرفته تا مدیریت بیماری های مزمن و یائسگی، سوق داده می شود.

"ما در دو سال گذشته شاهد یک تحول هستیم، جایی که قبل از آن سلامت زنان عمدتاً بر سلامت قاعدگی و باروری متمرکز بود، و اکنون شاهد گسترش فراتر از این دسته‌ها هستیم. موفقیت‌های حاصل از آن مشاغل نشان داد که بازار بزرگی است. مارینا پاولوویچ ریواس، بنیانگذار و مدیر عامل Eli Health در یک وبینار اخیر در مورد بازار سلامت زنان گفت.

کیتلین کریستین، بنیانگذار و مدیر عامل Gabbi، طی همین وبینار گفت: "زنان فقط برای 30 سال بارور هستند، اما تقریباً تمام سرمایه گذاری ها در فضای مادرانه است. اتفاقات قبل و بعد از باروری بسیار زیاد است." فکر کردن به سلامت زنان به عنوان یک کل‌نگر اهمیت فزاینده‌ای دارد. من فکر نمی‌کنم هنوز این تغییر کاملاً اتفاق افتاده باشد، اما ما در پرتگاهی هستیم که فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود و روی این موارد دیگر تمرکز خواهیم کرد. تمرکز مادری ندارد."

کارشناسان صنعت انتظار دارند سرمایه گذاری در شرکت های سلامت زنان در سال 2022 ادامه یابد، زیرا این استارت آپ ها بیشتر بر جمعیت های محروم تمرکز می کنند و در شرایط بهداشتی بیشتری گسترش می یابند.

آنها گفتند، اما هنوز نیاز به خرید بیشتر از سوی شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر وجود دارد.

"سلامت زنان به عنوان این مقوله در نظر گرفته می شود که در آن سرمایه گذاران جعبه را بررسی می کنند و می گویند: "ما شرط بندی زنان خود را انجام دادیم." کریستین گفت، این برای من تکان دهنده است، زیرا این دسته بندی چقدر بزرگ است و بخش قابل توجهی از جمعیت آن چقدر است و چقدر نیاز دارد. "شما صندوق های سرمایه گذاری بزرگی دارید که هنوز برای سلامت زنان سرمایه گذاری نکرده اند."

 

5. درمان های دیجیتال برای بهترین زمان آماده هستند

سرمایه‌گذاران با قضاوت بر اساس مقدار هنگفت پول نقدی که به این فضا منتقل می‌شود، علاقه شدیدی به درمان‌های دیجیتال نشان داده‌اند.

DTx مداخلات درمانی مبتنی بر شواهد را از طریق نرم‌افزار، مانند برنامه‌های سلامت و تندرستی تلفن همراه، که جایگزین یا تکمیل کننده درمان موجود یک بیماری است، ارائه می‌کند.

بر اساس بینش CB، بودجه سالانه در صنعت DTx نسبت به سال 2020 79 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش Markets and Markets، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی درمان دیجیتال تا سال 2026 به 13.1 میلیارد دلار برسد که از 3.4 میلیارد دلار در سال 2021 بیشتر است.

Morning Consult گزارش داد که حدود 35 تا 40 درمان دیجیتال از سال 2017 توسط FDA تأیید شده است، اگرچه این آژانس تعریف خاصی برای محصولات ندارد.

تارانتو گفت: «بیش از هر حوزه دیگری، این فضایی است که معتقدم در سال آینده شاهد بیشترین فعالیت های کارآفرینانه و سرمایه گذاری خواهیم بود.

او پیش‌بینی می‌کند که درمان دیجیتال در سال آینده در سلامت روان و سوء مصرف مواد امیدوارکننده خواهد بود. به عنوان مثال، Pear Therapeutics اخیراً از FDA برای کاندیدای درمانی دیجیتال خود با تمرکز بر درمان اختلال مصرف الکل، نام دستگاهی موفق را دریافت کرده است.

در طول همه‌گیری، تنظیم‌کننده‌های فدرال برخی الزامات را کاهش دادند تا ابزارهای سلامت دیجیتال در دسترس‌تر باشند.اما این بخش همچنان با چالش های نظارتی و پرداخت کننده مواجه است که می تواند پذیرش گسترده را کند کند.

 

منبع: fiercehealthcare

 

همچنین بخوانید:

رشد متاورس در حوزه مراقبت از سلامت

تله دنتیستری در دندانپزشکی

آشنایی با متاورس و دو راه پرسود در این حوزه

بالا