سلامت الکترونیک (E-HEALTH) چیست؟

همبستگی تجهیزات پزشکی به شبکه، روش‌های کار در صنعت بهداشت را تغییر داده است. تا سال ۲۰۲۰، معرفی گسترده روش‌های پیشرفته در پزشکی منجر به اجرای پروژه بیمارستان هوشمند شد.تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ بازار بیمارستان‌های هوشمند ۶۳ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. هدف از ایجاد این محیط بهبود روش‌های موجود برای تهیه وسایل پیشرفته مراقبت‌های پزشکی و ایجاد فرصت‌های جدید برای پزشکی است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
"انقلاب صنعتی چهارم" در پروژه بیمارستان‌های هوشمند از اهمیت اساسی برخوردار است. این نوع بیمارستان‌ها از تلفیق دستگاه‌های شبکه  نمایش مانند صفحه نمایش‌ها با روش‌های رایانش ابری و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی به وجود می‌آید که باعث می‌شود چنین زیرساختی "هوشمند" ایجاد شود.با در نظر گرفتن تعریف بیمارستان هوشمند، می‌توان گفت این یک نگرشی نسبتاً جدید در پزشکی، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان و کسب و کار است که به استفاده از فناوری اطلاعات به کمک مراقبت‌های بهداشتی می‌آید

۱۰ اصل کلیدی سلامت الکترونیک
بهره وری
بهبود کیفیت
توجه به داده‌های شخصی
گسترش قابلیت‌های بیمار
بهبود رابطه بیمار و سازمان پزشکی
ادامه آموزش و توسعه حرفه‌ای از طریق فناوری اطلاعات
تبادل امن اطلاعات بیماران
گسترش چارچوب مراقبت‌های بهداشتی
استاندارد‌های اخلاقی
امکان دسترسی برای همه

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای سلامت الکترونیک چیست؟
به این دلیل می‌گوییم سیستم بیمارستان هوشمند به زودی یک ضرورت جدید در مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود که جهان به صورت دیجیتالی در حال پیشرفت است، بیماران و بیمارستان‌ها روز به روز بیشتر از تجهیزات پیشرفته بهره می‌برند.بیماران برای نظارت بر وضعیت حیاتی و درمان خود از دستگاه کنترل از راه دور و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند.بیمارستان‌ها از تلویزیون و تبلت‌های هوشمند برای آموزش کارمندان و بیماران بهره می‌برند.
سوابق بهداشت الکترونیکی (EHR) برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به بیماران و کسب اطلاعات لازم برای ارائه خدمات با کیفیت به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

 

بالا