تفاوت تله ویزیت با تله مدیسین

به توزیع و استفاده از اطلاعات و خدمات پزشکی از طریق وسایل الکترونیک و نرم افزار های هوشمند تله مدیسین گفته میشود.تله مدیسین امکان دسترسی عموم مردم اعم از بیماران و همراهانشان و به پزشک اعم از عمومی و مختصص و فوق تخصص را میدهد و همچنین دسترسی پزشکان مختلف به یکدیگر به جهت انجام مشاوره های مختلف در صورت نیاز و صلاح دید در کمترین زمان را میدهد.

استفاده از تله مدیسین به عنوان یک جایگزین برای روش فعلی و سنتی ویزیت و درمان بیمار، علاوه بر تسهیل در دسترسی دارای مزایای بیشتری برای بیماران و ارائه دهندگان است. کاهش هزینه های رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت بیماران در مطب ها و کلینیک ها، افزایش زمان و کیفیت مراقبت از کودکان و سالمندان، افزایش حریم خصوصی بیماران و گفتگو با پزشک در یک محیط دوستانه‌تر مانند اتاق نشیمن خانه و محافظت از افراد در برابر مواجهه با سایر بیماری های واگیردار در اماکن درمانی از جمله مواردی است که بیمارانی که از این بستر بهره می برند می توانند از آن برخوردار شود از سوی دیگر افزایش درآمد، بهبود بهره وری اداری، کاهش تعداد بیماران کنسلی، ارتقای سطح دسترسی ارائه دهندگان آنلاین به بیماران و بهره گیری از تجارب و مشورت های سایر پزشکان متخصص از رشته های گوناگون و رسیدن به تشخیص درست بیماری از جمله مزایای تله مدیسین برای ارایه دهندگان خدمات درمانی است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله ویزیت اصطلاحی است که گاها مترادف تله مدیسین (پزشکی از راه دور) استفاده می شود که این امر نشان دهنده ارتباط نزدیک و تنگاتنگ این دو حوزه است، اما به طور علمی، ویزیت از راه دور و پزشکی از راه دور دو مفهوم مجزا هستند و تله ویزیت در واقع جزئی از تله مدیسین است. مفهوم تله مدیسین بسیارگسترده بوده و شامل کلیه مراقبت های درمانی الکترونیکی و از راه دور می‌باشد.

تله ویزیت هم‌چنین باعث افزایش چشمگیر رضایت بیماران نسبت به خدمات درمانی می‌شود.در نهایت پژوهش‌ها نشان می‌دهد تله ویزیت  ۸۷٪ موارد کاربردی بوده و در عین سودبخشی، بیماران را از مراجعه حضوری و صرف زمان، هزینه و انرژی بی نیاز می‌کند.

ویزیت از راه دور در یک تعریف ساده عبارت است از ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن. فناوری های ارتباطی در حوزه پزشکی بیش از نیم قرن است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از ارایه خدمات در جنگ ها و مواقع بحرانی عبور کرده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تقریبا تمامی خدمات پایش سلامتی و ویزیت بیماران و حتی خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در بستر اینترنت قابل ارایه است و علاوه بر نرم افزارهای گوناگون تعاملی بین پزشک و بیمار که به راحتی بر روی تلفن های هوشمند در دسترس است، سخت افزارهای اختصاصی تشخیصی نیز ساخته و عرضه شده است. نسل جدید بیماران عادت دارند همه چیز را از طریق تلفن و رایانه خود انجام دهند - چرا پزشکان به سمت مدرن حرکت نکنند؟ با استفاده از تله ویزیت به راحتی بیماران را از راه دور معاینه و درمان کنید. که کاملاً با IMS یکپارچه است و به پزشکان کمک می کند تا بیشتر از گذشته به بیماران برسند. ارائه مراقبت های خود را گسترش داده و در یک محیط درمانی مبتنی بر ارزش پیشرفت کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

پزشکی از راه دور، امکان دسترسی به خدمات بهداشت و درمان با قیمت مناسب

آشنایی با اکوسیستم سلامت

کاربرد بلاکچین در حوضه سلامت

بالا