اندازه‌گیری سطح قند خون با ساعت مچی هوشمند

شرکت PKvitality یک شرکت فناوری مستقر در پاریس فرانسه اعلام کرده است که بزودی از اولین ساعت هوشمند جهان با قابلیت اندازه‌گیری قند خون رونمایی خواهد کرد. این ساعت همانطور که از اسم آن مشخص است، توانایی انجام ارزیابی‌های پوستی دارد که با استفاده از حسگرهای زیستی K’apsul سطح قند خون فرد را اندازه‌گیری می‌کند. این حسگرهای زیستی باید هر هفت روز یک بار تعویض شوند، بنابراین مشتریان باید به صورت دائمی آن‌ها را خریداری و جایگزین کنند.

 

انتظار می‌رود این ساعت بتواند سطح قند خون را به‌صورت بلادرنگ و دائمی اندازه‌گیری کند و نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت افزایش قند خون فرد مصرف کننده، به او هشدار دهد. همچنین نتایج و نمودارهای زمانی سطح قند خون فرد به تلفن همراه متصل به ساعت هوشمند ارسال خواهد شد و در اپلیکیشن گوشی هوشمند ذخیره می‌شود.

 

به گفته رمی لروی ریاست بخش دیابت بیمارستان لوویر لیل، فناوری استفاده شده در این ساعت هوشمند برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ بسیار کاربردی است و در مرحله کنونی توسعه ابزار پزشکی هنوز نادر است.

 

قابلیت دیگر این ساعت این است که می‌تواند زمانی که سطح قند خون فرد بسیار پایین یا بسیار بالا است، برای پزشک فرد، اعضای خانواده یا افرادی که خود بیمار تعیین می‌کند هشدارهایی ارسال کند.

بالا