بهداشت و درمان مدرن و تله ویزیت

نسل جدید بیماران عادت دارند همه چیز را از طریق تلفن و رایانه خود انجام دهند - چرا پزشکان به سمت مدرن حرکت نکنند؟ با استفاده از تله ویزیت به راحتی بیماران را از راه دور معاینه و درمان کنید. که کاملاً با IMS یکپارچه است و به پزشکان کمک می کند تا بیشتر از گذشته به بیماران برسند. ارائه مراقبت های خود را گسترش داده و در یک محیط درمانی مبتنی بر ارزش پیشرفت کنند.

بهداشت و درمان مدرن شامل موارد بسیاری میشود اما مرکز بحث ما به ویزیت از راه دور،تشکیل و به روز رسانی پرونده الکترونیک سلامت،پایش بیمار از راه دور، ارسال نسخه ، کاهش رفت و آمد به مطب های پزشکی- درمانگاه ها و دریافت خدمات به صورت آنلاین و نهایتا کاهش هزینه ها و ارتقا سطح سلامت است.

هنگامی که بیماران دسترسی آسان به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود را دارند ، می توانند درگیر مراقبت های بهداشتی شخصی خود باشند. عدم انتظار در صف بیماران به معنای دستیابی سریعتر به متخصصان مراقبت های بهداشتی است که به بیماران امکان می دهد نقش فعال تری در برنامه های درمانی خود داشته باشند.

با دستگاه های هوشمند (موبایل،تبلت و...) ، بیماران خود را ویزیت کنید. هرچه کیفیت و روند ویزیت از راه دور بیشتر باشد، سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز مشتاق به همکاری با این روند شده و باعث پیشرفت تله مدیسین و بهتر شدن فرآیند درمانی بیماران از راه دور میشود.

بر اساس مطالب ذکر شده تابه حال، می‌توان دریافت که از بین بردن مرزها و فاصله‌ها و سهولت دسترسی به خدمات باکیفیت بهداشتی و درمانی یکی از مزیت‌های بی‌رقیب تله مدیسین و تله ویزیت است. این بستر در بلایای طبیعی و جنگ‌ها، توسعه بهداشت در نقاط صعب العبور، کنترل بیماری‌های مزمن، ماموریت‌های فضایی و مسافرت‌های هوایی و دریایی، تشخیص، درمان، کنترل، پیگیری و مشاوره و آموزش ارایه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت و تهیه و اشتراک گذاری انواع بانک‌های اطلاعاتی و پرونده‌های سلامت افراد جامعه بسیار کاربردی و پربازده است.

استفاده از تله‌مدیسین به عنوان یک جایگزین برای روش فعلی و سنتی ویزیت و درمان بیمار، علاوه بر تسهیل در دسترسی دارای مزایای بیشتری برای بیماران و ارائه دهندگان است. کاهش هزینه‌های رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت بیماران در مطب‌ها و کلینیک‌ها، افزایش زمان و کیفیت مراقبت از کودکان و سالمندان، افزایش حریم خصوصی بیماران و گفتگو با پزشک در یک محیط دوستانه‌تر مانند اتاق نشیمن خانه و محافظت از افراد در برابر مواجهه با سایر بیماری‌های واگیردار در اماکن درمانی از جمله مواردی است که بیمارانی که از این بستر بهره می‌برند، می‌توانند از آن برخوردار شود از سوی دیگر افزایش درآمد، بهبود بهره‌وری اداری، کاهش تعداد بیماران کنسلی، ارتقای سطح دسترسی ارائه دهندگان آنلاین به بیماران و بهره گیری از تجارب و مشورت‌های سایر پزشکان متخصص از رشته‌های گوناگون و رسیدن به تشخیص درست بیماری از جمله مزایای تله مدیسین برای ارایه دهندگان خدمات درمانی است.

این روزها میتوانید از سامانه هایی که  خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند مانند سامانه تله ویزیت ، استفاده کنید. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن های زیادی نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.در این میان سرویس هایی علاوه ‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور پس از مراجعه به وب‌سایت این سامانه ها تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود.

ویزیت از راه دور و تله مدیسین به طور حتم ،آینده ارایه خدمات سلامت و مدیریت بهداشتی و درمانی را رقم خواهند زد و رشد متوازن و توام بسترهای ارتباطی و پزشکی و درمانی در کنار اولویت بخشی به این حوزه در سیاست گذاری‌های کشور، می‌تواند دستاوردها و تحولات بزرگی در ارتقای سلامت مردم به همراه داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:

مزایای پیاده سازی سامانه هوشمند بیمارستانی

مروری بر اهمیت ویزیت از راه دور

نحوه استفاده از تله مدیسین برای جبران خسارت کارگران

بالا