عصب شناسی از راه دور

عصب شناسی از راه دور این امکان را فراهم می کند که وقتی پزشک و بیمار در یک مکان حضور ندارند و احتمالاً همزمان نیستند ، عصب شناسی نیز انجام شود. دو تکنیک اصلی عبارتند از: ویزیت ویدیویی ، که امکان برقراری ارتباط بین پزشک و بیمار را به صورت همزمان در مکان های مختلف فراهم می کند و دومی بستر امن ارتباطی مانند ایمیل و یا سایت های ویزیت از راه دور که بیماران به صورت متنی نیز اطلاعاتشان را با پزشک درمیان میگذارند که به صورت غیرهمزمان نیز میباشد.

TENENEUROLOGY یک ابزار موثر برای ارزیابی سریع بیماران در مکان های از راه دور (روستاها و مناطق دورافتاده) است که نیاز به مراقبت های عصبی دارند با استفاده از این فناوری ، متخصصان مغز و اعصاب بهتر قادر به پاسخگویی به تقاضای در حال رشد برای دسترسی به مراقبت های عصبی در دوره کاهش دسترسی هستند. افزایش آگاهی و پشتیبانی پزشک در سطح فدرال و جهانی برای تسهیل گسترش پزشکی از راه دور در مناطق دیگر عصب شناسی ضروری است.

پزشکی از راه دور رشته ای است که به سرعت در حال پیشرفت است و به طور مداوم در حال تجدید نظر در زمینه مراقبت از بیمار با کیفیت بالا است. پزشکی از راه دور شامل برنامه ها و خدمات متعددی از جمله ویزیت ویدیویی از راه دور (فیلم دو طرفه) ، ایمیل و سایر اشکال فناوری است. استفاده از پزشکی از راه دور اکنون در زندگی روزمره پزشکان ، بیمارستان ها ، بخش های ویژه ، آژانس های بهداشتی و بیماران ادغام شده است.

 

TENENEUROLOGY و بیمار

پزشکی مغز و اعصاب از راه دور ، که به آن teleneurology نیز گفته می شود ، برای بهبود دسترسی به تخصص مغز و اعصاب برای بیماران در مکان هایی با کمبود دسترسی به متخصصان و یا برای آن دسته از بیماران با ناتوانی های عصبی که حرکت و طی مسافت برایشان مضر است ایجاد شده است. پزشکی از راه دور خدماتی را ارائه می دهد که موجب تسهیل درمان بیماران میشود.

گرچه تله نورولوژی در حال حاضر بیشتر در سکته های اضطراری و مراقبت های عصبی استفاده می شود همچنین در مدیریت بیماران مبتلا به بیماری های عصبی مزمن مانند صرع ،  بیماری پارکینسون و سایر اختلالات حرکتی ، مراجعه ها یا ویزیت های سرپایی عصبی ، ویزیت مغز و اعصاب از منابع بهداشتی داخلی و جهانی نیز کاربرد دارد. بنابراین teleneurology در موقعیت منحصر به فردی برای ارائه مراقبت های تخصصی در مقیاسی است که قبلا با مراقبت های معمولی بی نظیر بود.

برای بیماران با معلولیت حاد یا مزمن به دلیل بیماری های عصبی که تحرک را مختل می کنند ، دسترسی به مراقبت های عصبی بدون سفرهای طولانی می تواند مفید باشد . خدمات پزشکی از راه دور همچنین می تواند به مراکز مراقبت مزمن مانند خانه های سالمندان  و تخصص نورولوژیک برای بیمارانی که در غیر این صورت نمی توانند به راحتی به مطب مغز و اعصاب بروند ، مفید باشد.

 مراقبت های ویژه فوق تخصص مغز و اعصاب مانند اختلالات حرکتی ، صرع یا بیماری عصبی عضلانی ممکن است نیاز به سفرهای طولانی برای بیماران در هر مکان جهت برای مراجعه به یک متخصص داشته باشد ، که معمولاً در یک منطقه بزرگ شهری واقع شده است. با پزشکی از راه دور ، ارزیابی اولیه بدون نیاز به ترک بیمار از محل خود می تواند انجام شود. در صورت لزوم ، متخصص می تواند برای بیمارانی که نیاز به معاینه و بررسی بیشتر دارند ، ویزیت حضوری را لازم بداند.

 

منبع:TeleVisit24

 

همچنین بخوانید:

پولمونولوژی از راه دور

مروری بر Tele Pain

توانبخشی از راه دور _ telerehabilitation

بالا