دانشمندان به روشی برای کنترل سلول ها از طریق موبایل دست یافتند

گجت های پوشیدنی، ابزارهای پایش تناسب اندام و دیگر دستگاه های پزشکی برای به دست آوردن داده های ابتدایی مرتبط با سلامتی بسیار مفید بوده اما همین محصولات برای ارتباط مستقیم با سیستم بیولوژیکی بدن انسان کاربردی نیستند.

در واقع سلول های اورگانیک از طریق هورمون ها و مواد غذایی با هم ارتباط برقرار می کنند در حالی که لوازم الکترونیکی از طریق الکترون ها. به تازگی مطالعه ای توسط محققین دانشگاه مری لند صورت گرفته که نتایج امیدوار کننده ای را به همراه داشته است.

دانشمندان موفق شده اند سلول های باکتریایی را طوری برنامه ریزی کنند که نسبت به سیگنال های الکترونیکی واکنش نشان داده و از همین رو ممکن است روزی تلفن های همراه ما توانایی ارتباط برقرار کردن با سلول های بدنمان را داشته باشند.

مطالعه مذکور با استفاده از مولکول های ریدوکس انجام گرفت؛ مولکول هایی که الکترون ها را در سیستم بیولوژیکی به وسیله واکنش های شیمیایی به حرکت در خواهند آورد. با استفاده از همین ایده، محققان توانستند از طریق یک الکترود متصل به دستگاه های الکترونیکی، تلنگری به مولکول های ریدوکس برای قرار گرفتن بین حالت های اکسایش و یا کاهش وارد کنند.

باکتری هایی که به صورت ژنتیکی تغییر یافته اند به پیوسیانین مولکول های ریدوکس پاسخ داده و تیم تحقیقاتی را قادر به کنترل سنتز پروتئین باکتری های کردند. از طرف دیگر پروتئین های تولید شده یک نور فلورسنت سبز رنگ منتشر می کنند که می تواند مانند یک لامپ به فعالیت باکتری را به نمایش گذارد.

به عنوان مثالی دیگر دانشمندان توانستند باکتری را خلق کنند که به هنگام «روشن بودن» شروع به حرکت کرده و زمانی که «خاموش می شود» در مکانی ثابت قرار می گیرد.

بالا