تله مدیسین و مراقبت سلامت از راه دور

به توزیع و استفاده از اطلاعات و خدمات پزشکی از طریق وسایل الکترونیک و نرم افزار های هوشمند تله مدیسین گفته میشود.تله مدیسین امکان دسترسی عموم مردم اعم از بیماران و همراهانشان و به پزشک اعم از عمومی و مختصص و فوق تخصص را میدهد و همچنین دسترسی پزشکان مختلف به یکدیگر به جهت انجام مشاوره های مختلف در صورت نیاز و صلاح دید در کمترین زمان را میدهد.

استفاده از تله مدیسین به عنوان یک جایگزین برای روش فعلی و سنتی ویزیت و درمان بیمار، علاوه بر تسهیل در دسترسی دارای مزایای بیشتری برای بیماران و ارائه دهندگان است. کاهش هزینه های رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت بیماران در مطب ها و کلینیک ها، افزایش زمان و کیفیت مراقبت از کودکان و سالمندان، افزایش حریم خصوصی بیماران و گفتگو با پزشک در یک محیط دوستانه‌تر مانند اتاق نشیمن خانه و محافظت از افراد در برابر مواجهه با سایر بیماری های واگیردار در اماکن درمانی از جمله مواردی است که بیمارانی که از این بستر بهره می برند می توانند از آن برخوردار شود از سوی دیگر افزایش درآمد، بهبود بهره وری اداری، کاهش تعداد بیماران کنسلی، ارتقای سطح دسترسی ارائه دهندگان آنلاین به بیماران و بهره گیری از تجارب و مشورت های سایر پزشکان متخصص از رشته های گوناگون و رسیدن به تشخیص درست بیماری از جمله مزایای تله مدیسین برای ارایه دهندگان خدمات درمانی است.

اصطلاح Telehealth شامل طیف گسترده ای از فن‌آوری ها و خدمات برای مراقبت از بیمار و بهبود کل سیستم سلامت است. در حالی که تله مدیسین به طور خاص به خدمات بالینی از راه دور اشاره می‌کند، اما سلامت از راه دور می‌تواند به خدمات غیر بالینی از قبیل آموزش ارایه دهنده، جلسات اداری و ادامه تحصیلات پزشکی علاوه بر خدمات بالینی مرتبط شود. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، سلامت از راه دور شامل موارد این است: نظارت، ارتقاء سلامت و عملکرد عمومی بهداشت.

Telehealth به عنوان استفاده از اطلاعات الکترونیکی و فناوری ارتباطات از راه دور برای حمایت از مراقبت های بهداشتی بالینی از راه دور تعریف می شود.برخی از نمونه ها شامل کنفرانس های ویدئویی ، به اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنلاین ، پخش رسانه ها و ارتباطات بی سیم است. از فناوری هایی نظیر اینها می توان نه تنها مراقبت های بهداشتی بالینی بلکه آموزش بیماران ، بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت را نیز پشتیبانی می کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در زیر چند نمونه از چگونگی استفاده از Telehealth آورده شده است:

-پورتال بیمار

-ویزیت های مجازی

-دستگاه های پوشیدنی که امکان نظارت از راه دور را دارند

-ردیابی اطلاعات بهداشتی در یک برنامه بهداشت شخصی

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Telehealth - مراقبت های بهداشتی را پشتیبانی و ارتقا می بخشد ، و بیماران را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و منابعی که برای کنترل سلامت خود لازم دارند ، ارتباط می دهد. همچنین از تداوم مراقبت پشتیبانی می کند و به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا به بیماران خود بهتر خدمت کنند.

سلامت و پزشکی از راه دور، ارائه خدمات درمانی ازراه دور و بدون نیاز به ارتباط رودرروی بیمار و پزشك با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به‌طور کلی، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوآورانه و استفاده از شبکه‌های ارتباطی بین مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌ها و تحقیقات در راستای تأمین سلامت افراد است. هدف  تله مدیسین ، حذف موانع جغرافیایی و سفرهای دشوار بیماران برای امکان دسترسی به بیمارستان و خدمات پزشکی با کیفیت بالا است.

 

همچنین بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی در حال شکوفایی است

اهداف پرونده دیجیتال

روانشناسی از راه دور و مزایای آن

بالا