دسته‌بندی استارتاپ‌های هوش مصنوعی سلامت

برای آنکه ببینیم هوش مصنوعی تاکنون در حوزه سلامت چه پیشرفت‌هایی داشته، تصمیم به شناخت و دسته‌بندی استارتاپ‌های آن گرفتیم. به این منظور، ما بیش از ۱۱۵ استارتاپ هوش مصنوعی در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی درمانی را بررسی و آن‌ها را در هشت دسته‌بندی اصلی قرار دادیم:

 

دستیار مجازی

استارتاپ‌های این دسته با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به بیماران کمک می‌کنند مشکل خود را بهتر بفهمند، تشخیص‌های احتمالی را بدانند و یا پزشک و مرکز درمانی مناسب خود را بیابند.

 

تحقیقات بالینی

هوش مصنوعی در حوزه تحقیقات بالینی دو مدل خدمت ارائه می‌دهد. یک مدل انجام کارآزمایی‌های بالینی (Clinical Trial) مجازی در تولید دارو و به خصوص پیش از آزمون‌های حیوانی یا انسانی است. مدل دیگری که هوش مصنوعی به کمک تحقیقات می‌آید تطبیق افراد مناسب برای انجام کارآزمایی‌های بالینی است.

 

کشف دارو

استارتاپ‌هایی که در زمینه کشف دارو فعالیت می‌کنند سعی دارند ساختارهای جدید مولکولی و فرمول‌های جدید دارویی را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی کشف کنند.

 

کمک‌تشخیصی

استارتاپ‌های این دسته در انواع روش‌های تشخیصی به خصوص روش‌های پاراکلینیک وارد می‌شوند و سرعت تشخیص را افزایش، خطاها را کاهش و فرآیند را بهبود می‌دهند.

 

کمک‌تصمیم‌گیری بیمارستان

مدیریت و توزیع مناسب منابع به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی یا اتوماسیون کردن برخی از کارهای پرسنل مراکز درمانی، راهکارهایی هستند که استارتاپ‌های این دسته ارائه می‌دهند.

 

مدیریت خدمات سلامت

ارزیابی و مدیریت ریسک، خدمتی ارزشمند برای شرکت‌های بیمه و کارفرما‌هایی است که کارکنان خود را بیمه می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه کمک شایانی بکند.

 

مراقبت از راه دور

استارتاپ‌های این دسته با استفاده از هوش مصنوعی بخشی از نقش پرسنل بهداشتی درمانی را به عهده می‌گیرند

 

مراقبت شخصی‌سازی‌شده

استارتاپ‌های این دسته در زمینه مراقبت‌های درمانی به متخصصان کمک می‌کنند بهترین درمان متناسب با نیاز و شرایط فرد را تجویز نمایند.مهم‌ترین کاربرد این دسته‌بندی، الگوبرداری و شناخت بهتر فرصت‌های ارزش‌آفرینی با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در حوزه سلامت است.

منبع: sakooaccelerator

 

همچنین بخوانید:

فناوری برای مبارزه با کرونا

برترین تخصص های پزشکی با بالاترین پتانسیل در آینده

آشنایی با کاربرد حسگرها در حفظ سلامت از راه دور

بالا