بهبود فرایند مراقبت از بیمار با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت

نیاز به پیشرفت مرکز درمانی انگیزه ای برای بهبود هماهنگی های مراقبت از بیمار

با توجه به پیشرفت های پزشکی و پیشرفت های چشمگیر حوزه ی تکنولوژی، ارائه ی مراقبت های پزشکی پیشرفته و با کیفیت بالا، نیاز به تیمی متشکل از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، پزشکان عمومی، متخصصان، پرستاران، تکنسین ها و سایر متخصصان بالینی دارد.

هر یک از اعضای تیم درمانی تمایل دارد تا ارتباطات خاص و محدودی با بیمار داشته باشد و بسته به محدوده ی توانایی هایی که به عنوان عضوی از تیم دارد، یک دیدگاه نسبتا متفاوت نسبت به سایرین، نسبت به بیماری فردمراجعه کننده خواهد داشت. در واقع، دیدگاه تیم مراقبت های بهداشتی در مورد بیمار می تواند به حقایق متفرقه و شاخه های متفاوتی از علائم تقسیم شود. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیاز دارند که این اتفاق در مرکز درمانیشان به حداقل مقدار ممکن برسد.

 

چگونه استفاده از پرونده الکترونیک سلامت می تواند مراقبت از بیمار را بهبود بخشد؟

سیستم های الکترونیکی سلامت EHR می توانند چند دسته شدن فرایند مراقبت را با بهبود هماهنگی های مراقبت کاهش دهند.

 HER بطوربالقوه جهتت ادغام و سازماندهی اطلاعات مربوط به سلامت بیمار و تسهیل در انتشار فوری آن در بین تمام افراد درگیر در پروسه ی مراقبت از بیمار به وجود آمده است. به عنوان مثال، هشدارهای EHR می تواند به پزشکان اطلاع دهد که بیمار شما تحت مراقبت در بیمارستان بوده و این امکان را به پزشک می دهد تا به صورت فعالانه پیگیر وضعیت بیمار شود.

با استفاده از EHR، هر یک از اعضای تیم درمان می تواند اطلاعات دقیق و به روز در مورد یک بیمار را در اختیار داشته باشند. این موضوع مخصوصا در بیمارانی با شرایط زیر ارزش بالینی دارد:

  • بیمارانی که توسط چندین متخصص ویزیت شده اند.
  • بیمارانی که نیاز به دریافت درمان در مواقع اورژانسی دارند.
  • بیمارانی که نیاز به انتقال از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر دارند.

در دسترس بودن اطلاعات بیمار می تواند خطاهای پزشکی و آزمایش های غیرضروری را کاهش دهد. بعلاوه این کار باعث می شود که پزشک معالج از درمان های دیگری که ممکن است غیر مرتبط با وضعیت کنونی بیمار باشد و توسط پزشکان دیگر بررسی شده است آگاهی کامل داشته باشد. هماهنگی بهتر در مراقبت از بیمار می تواند منجر به بهبود کیفیت مراقبت و بهبود نتایج درمانی بیماران شود.

 

چرا از پرونده الکترونیک سلامت استفاده کنم؟

اگر از استفاده کنندگان سیستم پرونده الکترونیک سلامت هستید منتظر مشاهده ی نتایج چشمگیر زیر به صورت یکپارچه در فرایند مراقبت از بیمار در مرکز درمانی خود باشید:

  • یکپارچگی بهتر بین ارائه دهندگان خدمات درمانی با بهبود به اشتراک گذاری اطلاعات
  • امکان ایجاد لیست های دارویی ولیست های آلرژی قابل مشاهده و به روز
  • امکان تجویز دارو و شروع دارودرمانی در بدو ورود بیمار به پروسه مراقبت ویا حتی به صورت آنلاین قبل از ورود بیمار به مرکز درمانی
  • بهبود درمان بیماران با استفاده از دارودرمانی  مبتنی بر شواهد به کمک استاندارد سازی داده ها، مجموعه دستورات و برنامه های مراقبت
  • دسترسی به کارشناسان برای مراکز درمانی و مراقبت های بهداشتی روستایی با به اشتراک گذاری بهترین شیوه های درمان و امکان استفاده از مراقبت های ویژه از طریق "پزشکی از راه دور"(  عمل مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی تصویری)
  • مدیریت داده ها و مطالعات درمانی و نتایج حاصل از آنها بر روی جمعیت 
  • مدیریت بیمار و وضعیت حال او به صورت کاملا راحت تر، سریع تر و ساده تر

 

منبع: sibooye

 

همچنین بخوانید:

نقش موثر پرونده الکترونیک سلامت در تشخیص بیماری

نقش داروسازان در پرونده الکترونیک سلامت

مدیریت اطلاعات سلامت و اهمیت و کاربرد آن در سیستم‌های سازمانی

بالا