پزشکی زیر سایه ی تکنولوژی

تاثیر تکنولوژی بر حوزه ی پزشکی:

امروز تکنولوژی در زندگی انسان تاثیر به سزایی گذاشته است. به طوریکه میتوان این تغییر و پیشرفت را حس کرد. درگذشته، ما شاهد درصد بالایی از مرگ و میر بودیم که بخاطر عدم تشخیص و درمان مناسب رخ می داد. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید و به روز، تغییراتی در زمینه سیستم اطلاعات دارویی، سیستم درمانی جراحی، سیستم پذیرش بیمارحتی از راه دور و مدیریت مطب به وجود آمده است.

 

تکنولوژی فکر:

باید توجه داشت که درکنار تکنولوژی وسایل، افراد جامعه و فرهنگ استفاده از تکنولوژی هم پیشرفت چشمگیری داشته اند. چرا که لازم است این وسایل و آموزش استفاده از آنها پابه پای یکدیگر پیش روند.

 

تاثیر نرم افزار IT) بر حوزه پزشکی):

دراکثر جنبه های پزشکی مثل تشخیص، درمان و حتی مدیریت مطب هم نرم افزار (آی تی) نقش قابل توجه ای دارد. به طوریکه شاید بتوان پزشکی را بدون تکنولوژی یتیم دانست. یک نمونه از کاربرد آی تی در حوزه پزشکی، سیستم نرم افزاری مطب مدرن می باشد که با خدمات خود کار پزشک، منشی و بیمار را راحت کرده است.

 

خدمات متعلق به پزشک

◾به عنوان مثال پزشک میتواند با اتصال به اینترنت اطلاعات بیماران خود را در دسترس داشته باشد.

◾مشاوره از راه دور با بیماران (تله مدیسین)

◾چک کردن اطلاعات مالی و غیرمالی مطب خود در پایان روز.

◾چک کردن اطلاعات مالی و غیرمالی مطب خود در پایان روز.

◾نظارت بر نظم مطب.

 

خدمات متعلق به منشی

◾انجام دادن کارهای بیمه از معضلات منشی می باشد که با این نرم افزار آن را مدیریت می کند.

◾انجام دادن کارهای بیمه از معضلات منشی می باشد که با این نرم افزار آن را مدیریت می کند.

◾زمان ویزیت بیماران را کنترل کرده و رضایت آنهارا کسب می کند.

◾بایگانی پرونده ها به صورت الکترونیکی.

 

خدمات متعلق به بیمار

بیماران دیگر نیازی به نوبت گیری به صورت حضوری یا تماس تلفنی و معطل شدن پشت خط تلفن ندارند و به صورت اینترنتی نوبت دلخواه خود را رزرو میکنند. دراین صورت در وقت خود صرفه جویی کرده و همراه با تکنولوژی پیش رفته است. دیگر به صورت طولانی مدت مجبور نیستند فضای شلوغ و خسته کننده مطب را تحمل کنند. از عجول بودن پزشک برای ویزیت شاکی نیستند. از زمان دقیق ویزیت خود اطلاع دارند. حتی آنان میتوانند در صورتی که بسیار عجله دارند و یا بیمار هستند به صورت اینترنتی توسط پزشک متخصص از راه دور ویزیت شوند.در نهایت باید گفت که رسالت تکنولوژی راحت تر کردن کارها و جلب رضایت انسان می باشد. اقتضای جامعه امروزی ایجاب می کند که افراد جامعه روش های منسوخ را کنار بگذارند و همراه با تکنولوژی پیش بروند چرا که لازمه ی زندگی در دنیای مدرن کار با تکنولوژی است.

 

همچنین بخوانید:

استفاده از ویدئو کنفرانس در پزشکی از راه دور

اینترنت اشیاء خدمات بهداشتی و درمانی را بهبود می بخشد.

کاربرد بیگ دیتا در پزشکی

بالا