حضور دیجیتالی پزشک با استفاده از اینترنت اشیا (تله مدیسین)

در خیلی از اوقات پیش می آید ، که پزشک به مرخصی رفته و به هر دلیلی نمی تواند در یک موقعیت حساس که حضور پزشک الزامی است ، به بیمارستان مراجعه نماید . در این هنگام با استفاده از اینترنت اشیا ، پزشک می تواند به راحتی از راه دور وضعیت بیمار خود را بررسی نموده و دستورات لازم مراقبتی بیمار را ، به سایر همکاران خود در بیمارستان ارائه دهد .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین در مناطق محروم کشور ، خیلی از داوطلبان پزشکی قادر نیستند ، که به صورت حضوری در کلاس ها و دوره های آموزش پزشکی در بیمارستان های بزرگ شرکت کنند . در  این هنگام با استفاده از ابزار های ارتباطی اینترنت اشیا ، امکان برگزاری دوره های آموزشی پزشکی از راه دور برای داوطلبان فراهم خواهد شد .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کاهش خطرات سلامتی بیماران با استفاده از اینترنت اشیا

در برخی از بیماران بستری در بیمارستان ها ، شرایط به صورتی می باشد که باید به صورت مرتب و در فاصله های زمانی کوتاه ، علائم حیاتی بیماران کنترل و بررسی شود . در این هنگام می توان از سنسور های اینترنت اشیا استفاده نمود و در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت کرد . این سنسور ها به صورت مرتب و در فاصله زمانی تعیین شده ، علائم حیاتی بیمار را بررسی نموده و اطلاعات لازم را برای پزشک می فرستند . بدین طریق کمک بسیار بزرگی به افزایش سرعت رسیدگی به بیماران بدحال خواهد شد . همچنین وزشکارانی که به دلیل رشته ورزشی خود ، لازم است که به صورت مداوم اطلاعات سلامتی خود را بررسی نمایند ، می توانند با استفاده از این سنسور ها ، در فاصله های زمانی کوتاه از وضعیت سلامتی خود مطلع شوند .

 

همچنین بخوانید:

ظهور هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنعت بهداشت

ذخیره سازی اطلاعات سلامت در فضای ابر

تله مدیسین چه مزایای دارد؟

بالا