فن آوری های پوشیدنی بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را به یکدیگر متصل می کنند (تله مدیسین)

فناوری ها پوشیدنی مبتنی بر IoT در دهه گذشته صنعت مراقبت های بهداشتی را با طوفان روبرو کرده اند. با داشتن ساعت های هوشمند و FitBits که وضعیت سلامتی عمومی مردم را فاش می کند ، جای تعجب نیست که مصرف کنندگان بیشتری به سمت این دستگاه ها روی می آورند تا زندگی بهتر و باکیفیت تری داشته باشند. با پیشرفت این صنعت ، شرکت های بیمه درمانی نیز شروع به دیدن این مزایا می کنند. بیمار با سابقه بهداشتی مطلوبی که توسط داده های مربوط به FitBit ارائه شده است ، با توجه به اینکه احتمال ابتلا به بیماری به شدت کاهش می یابد ، شانس بیشتری برای بهره مندی از یک برنامه بیمه راحت تر دارد.

ساعت های هوشمند IoT امروزه ابزاری بالینی برای مراقبت های بهداشتی هستند. در سال 2017 ، اپل اپلیکیشن بسیار مورد انتظار Apple Heart Heart را برای نظارت بر ریتم قلب کاربر و هشدار دادن به مرکز بهداشت بیمار در صورت بروز فیبریلاسیون دهلیزی راه اندازی کرد همین طور برای کمک به محققان در جمع آوری بینش درباره بیماری پارکینسون ، اپل با راه اندازی API جنبش بی نظمی که در اپل واچ دیده می شود ، حتی بیشتر نیز پیش رفت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اتصال IoT  امکان همکاری با فناوری

برای کارکنان Medtech این مهم است که چگونه نقاط قوت فناوری IoT می تواند مزایایی برای مدل تجاری موجود خود داشته باشند. برای بروز نوآوری تحول گرا ، ابتدا باید تغییر در فرهنگ شرکت رخ دهد. پس از این مرحله ، باید یک استراتژی برقرار شود که فرآیندهای عملیاتی با IT هماهنگ شوند و تمام بخشهای تجاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا راه حل هایی برای مشکلات موجود پیدا کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تمرکز باید روی توسعه مناطقی از نیازهای برآورده نباشد تا ارزشی واقعی برای بیماران و پزشکان به ارمغان بیاید.در آخر ، استقرار دستگاهها یا خدمات مبتنی بر IoT باید با موارد استفاده خاص و دید کاملاً شفاف ادامه یابد که می تواند توضیح دهد که هر مرحله از توسعه چیست و شامل چه مواردی میشود.

نکته مهم این است که فناوری پزشکی برای همه ما مهم است. از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارانشان تا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی،متخصصین،پزشکان،پرستاران و بیمه گذاران و... زیرا این امر اثبات کرده است که در صورت نیاز ، مطمئن ، ایمن و کارآمد است. در سال های بعد ، دستگاه های مبتنی بر IoT با همکاری پشته های پیشرفته تر فناوری - مانند هوش مصنوعی ، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین - بیشترین شانس را برای تغییر مناظر پزشکی دارند زیرا ما آن را با نوآوری هایی می شناسیم که موجب صرفه جویی در زندگی میلیون ها نفر میشود و روز به روز موجب تحقق تله مدیسین در سرتاسر جهان میشود.

 

منبع: appmaisters

 

همچنین بخوانید:

نیاز داریم که سلامت دیجیتال را تعریف کنیم

چرا پزشکی از راه دور ؟

تضمین یکپارچگی داده‌های سلامت با بلاکچین

 

 


 

 

بالا