نیاز داریم که سلامت دیجیتال را تعریف کنیم

گذار استفاده از تکنولوژی در ارائه خدمات سلامت از مدت‌های بسیار قبل شده است، اما این اولین بار است که تکنولوژی رهبری تغییرات را به دست می‌گیرد. وقتی در دهه 1990 کامپیوتر‌های شخصی به صورت گسترده‌ای در دسترس قرار گرفتند، سلامت الکترونیک (e-Health) به وجود آمد. وقتی کامپیوترها به شبکه و اینترنت متصل شدند، سرویس‌ها و خدمات پزشکی از راه دور و تله_مدیسین (TeleMedicine) پدیدار شدند. ظهور شبکه‌های اجتماعی، فضایی برای Health2.0 به وجود آورد. زمانی‌که تلفن‌های همراه و پس از آن، تلفن‌های هوشمند به بازار آمدند، mobile Health یا mHealth گسترش پیدا کرد. اما از سال 2010، میزان استفاده از تکنولوژی‌های متحول‌کننده (disruptive) بسیار بیشتر شد به نحوی که این نوآوری‌ها منجر به تغییر کیفیت خدمات برای خدمت‌دهندگان و بیماران شد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

به همین دلیل، شاید بتوان سلامت دیجیتال را این گونه تعریف کرد:

تغییرات فرهنگی درباره چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های متحول‌کننده برای فراهم آوردن داده‌های دیجیتال و واقع‌گرایانه؛ که این داده‌ها توسط بیماران و خدمت‌دهندگان قابل دسترسی باشد و منجر به یک رابطه متعادل پزشک-بیمار و تصمیم‌گیری توسط هر دو شود.

استفاده از تکنولوژی زمانی به نتایج بهتر در کنترل سلامت افراد ختم می‌شود که چالش‌های فرهنگی موجود برای استفاده از آن شناخته شده باشد و نیازهای جدیدی که برای بیماران در این وضعیت پیش خواهد آمد پیش‌بینی شده باشد. به همین دلیل نیاز به تعریف سلامت دیجیتال در قالب تغییرات فرهنگی است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

خدمات آینده سلامت به چه شکل خواهد بود؟

با ظهور تکنولوژی‌های جدید دیجیتال، همچون هوش مصنوعی، روبات‌ها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تله_مدیسین، پرینت‌های سه‌بعدی، دستگاه‌های تشخیصی قابل حمل، سنسورهای سلامت، گجت‌های پوشیدنی و غیره، تمام ساختار ارائه خدمات سلامت و همچنین نقش‌های پزشک و بیمار، به صورت اساسی از حالت فعلی تغییر خواهد کرد.


همچنین بخوانید:

چرا پزشکی از راه دور ؟

تضمین یکپارچگی داده‌های سلامت با بلاکچین

بلاک چین ها چه استفاده های بالقوه ای در نظام پزشکی سلامت می توانند داشته باشند؟

 

 

 

 

بالا