مزایای سلامت سیار

سلامت سیار (mHealth)  یک اصطلاح عمومی برای استفاده از تلفن های همراه و سایر تکنولوژی های بی سیم در مراقبت های پزشکی است. شایع ترین کاربرد mHealth استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای آموزش مصرف کنندگان در مورد خدمات بهداشتی پیشگیرانه است mHealth نیز برای نظارت بر بیماری، حمایت از درمان، ردیابی شیوع اپیدمی و مدیریت بیماری مزمن استفاده می شود.

سلامت سیار به سرعت در بخش بهداشت و درمان و ارائه مراقبت های بهداشتی دیجیتال، تحویل و مداخله از طریق فن آوری های تلفن همراه از قبیل تلفن های هوشمند، قرص و پوشیدنی در حال رشد است. در حالی که mhealth اشاره به همه دستگاه های تلفن همراه است که می تواند داده ها را انتقال دهد، تلفن های همراه در حال حاضر محبوب ترین پلت فرم برای تحویل سلامت هستند.

اصطلاح "سلامت سیار" می تواند برای توصیف طیف وسیعی از فعالیت های مراقبت های بهداشتی در هر دو گروه بالینی و غیر بالینی استفاده شود

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مصرف کنندگان، یکی از مزایای مهم mHealth راحتی آن است. دستگاه های پوشیدنی و سایر فناوری های تلفن همراه به کاربران امکان می دهند بدون نیاز به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، به طور پیوسته اطلاعات مربوط به سلامت را ردیابی و مدیریت کنند. همچنین تعداد زیادی از برنامه ها برای انتخاب وجود دارد.

mHealth همچنین می تواند به پر کردن شکاف در مراقبت از طریق اجازه دادن به بیماران برای برقراری ارتباط با پزشک یا تیم مراقبت و بالعکس بدون ملاقات صورت به صورت کمک کند. برای مثال، پیام های ایمن،که از طرف پزشک به همراهان بیماران ارسال می شود. همچنین به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اجازه می دهد تا با یکدیگر درباره بیماران ارتباط برقرار کنند: به عنوان مثال، یک پرستار زمانی را که یک بیمار برای یک قرار ملاقات وارد شود را می دانذ.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برخی از برنامه های بهداشت تلفن همراه، مانند برنامه سلامت اپل، می توانند با یک پرونده پزشکی الکترونیکی بیمار ادغام شوند، به کاربران اجازه می دهد تا به اطلاعات بهداشتی خود در آی فون یا iPad دسترسی پیدا کنند

 

منبع: wiki.iotfig.com

 

همچنین بخوانید:

کاربردهای بالینی رادیولوژی از راه دور

کاربردهای سرویس های تله مدیسین

خدماتی که با پزشکی از راه دور می‌توان انجام داد

 

 

 

بالا