به چه دلیل باید از پزشکی از راه دور استفاده کرد ؟

  • راحتی

دلیل اصلی استفاده مردم از پزشکی از راه دور، راحتی آن است. این در واقع یکی از بزرگترین مزایای تله مدیسین برای پزشکان و بیماران است. هنگامی که مراقبت های بهداشتی خود را از طریق برنامه های کنفرانس ویدئویی یا راه اندازی وب کنفرانس دریافت می کنید، نیازی به صرف زمان اضافه یا پول برای سفر ندارید. شما به سادگی می توانید رایانه خود را روشن کنید و به راحتی در منزل خود در جلسه شرکت کنید. به این ترتیب، مجبور نیستید ساعت ها در اتاق انتظار منتظر بمانید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  • افزایش سودآوری مراقبت های بهداشتی

این یکی از مزایای پزشکی تله مدیسن برای پزشکان است. با پزشکی از راه دور، تمام ساعات صرف شده درتماس ها محاسبه شده و در میزان هزینه ای که باید پراخت شود اعمال می شود. علاوه بر این، بیماران بیشتری به خدمات مراقبتی سلامت از راه دور جذب می شوند و این میتواند تعداد مشتریان شما را گسترش دهد. در نتیجه، شما با پزشکی از راه دور پول بیشتری در خواهید آورد. پزشکان همچنین می توانند ساعات بیشتری را اضافه کاری انجم دهند، چرا که همواره می توانند بر روی رایانه های شخصی یا تلفن های همراه خود به بیماران رسیدگی کنند. تا زمانی که یک پزشک دارای برنامه ای مناسب برای ویدئو کنفرانس (Video Conference) یا وب کنفرانس (Web Conference) باشد، می تواند از هر نقطه از روی سیاره زمین کار کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  • مراقبت های بهداشتی بهتر

بسیاری از افراد به دلیل درگیری هایی که دارد انزجار دارند. پزشکی از راه دور، افراد را تشویق می کند که حتی در کوچک ترین ناراحتی ها و عوارض بهداشتی و سلامتی نیز از پزشک خود مشورت بگیرند. با این خدمات، مردم بیشتر و مداوم با پزشکان خود در تماس هستند. وبه همین دلیل، روش و شیوه زندگی خود را بهبود می بخشند. افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند یا به خوردن غذا اعتیاد دارند، تشویق خواهند شد تا با شیوه زندگی سالمتر در ارتباط با پزشکان خود ارتباط برقرار کنند.

  • افزایش رو راستی و صداقت بیماران با پزشک

یکی از مزایای غیر منتظره ای که پزشکی از راه دور برای پزشکان و بیماران داشته، افزایش صداقت بیماران بوده است. تحقیقات نشان داده است که اگر مردم با محیطی که در آن قرار دارند آشناتر باشند، با پزشک خود صادقانه تر و راحت تر خواهند بود. Telemedicine به طور فیزیکی بیماران را از پزشک جدا می کند، و این به آن ها اعتماد به نفس بیشتری افزایش می دهد. همه اطلاعات و یا سوالاتی که ممکن است شرم آور به نظر برسند و موجب خجالت بیمار شوند
را می توان در یک برنامه ویدئو کنفرانس (Video Conference )یا وب کنفرانس (Web Conference) راحت تر پرسید.به این ترتیب،پزشک قادر است شرایط کامل بیمار را درک کند و برای حل مشکل بهتر است.
 

  • دسترسی به پزشکان بیشتر برای بیمار

افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند معمولاً به متخصصان کمتر دسترسی دارند. این به این دلیل است که خدمات بهداشتی در شهرها، شهرستان ها و دیگر مراکز شهری متمرکز هستند. Telemedicine اجازه می دهد تا افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند به حرفه های لازم برای شرایط مختلف دسترسی داشته باشند. بدون خدمات از راه دور (Distance Service)، چنین افرادی مجبور خواهند شد تا فاصله زیادی را برای دیدن یک پزشک بپیمایند. اگر نیاز داشته باشند که در زمینه های خاصی که متخصص در آن کم است، وضعیت حتی بدتر خواهد شد.

Telemedicine همچنین، میزان مراجعه به پزشکان را بهبود داده است. موقعیت جغرافیایی پزشک شما در هنگام مراجعه شما محدودیتی برای او ایجاد نمی کند. به سادگی، به این معنی است که شما از دور افتاده ترین مناطق روستایی می توانید به بهترین پزشکان جهان دسترسی پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:

معرفی دسته‌های نقشه استارتاپ های حوزه سلامت دیجیتال

مزایای سلامت سیار

کاربردهای بالینی رادیولوژی از راه دور

بالا