بلاک چین در مراقبت های بهداشتی

بلاک چین در مراقبت های بهداشتی برای همه چیز از ایمن سازی داده های بیمار گرفته تا مدیریت زنجیره تامین دارویی استفاده می شود.بلاک چین در مراقبت های بهداشتی برای همه چیز از ایمن سازی داده های بیمار گرفته تا مدیریت زنجیره تامین دارویی استفاده می شود و نمی تواند در زمان بهتری رخ دهد: ایالات متحده تقریباً 20 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال 2021 صرف مراقبت های بهداشتی کرد و این هزینه ها احتمالاً افزایش می یابد زیرا هزینه های بالای بیمارستانی، اقدامات ناکارآمد و نقض مداوم داده ها همچنان این صنعت را آزار می دهد. این مشکلات گران قیمت انگیزه ای برای بهره وری و نوآوری بیشتر است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه می توان از بلاک چین در مراقبت های بهداشتی استفاده کرد؟

فناوری دفتر کل توزیع شده بلاک چین، انتقال ایمن سوابق پزشکی بیمار را تسهیل می کند، دفاع از داده های مراقبت های بهداشتی را تقویت می کند، زنجیره تامین دارو را مدیریت می کند و به محققان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا کد ژنتیکی را باز کنند.

استفاده از بلاک چین در مراقبت های بهداشتی با توانایی آن در کاهش باد حباب هزینه های فعلی، محافظت از داده های بیمار و بهبود تجربه کلی مراقبت های بهداشتی ممکن است به کاهش درد کمک کند. این فناوری در حال حاضر برای انجام همه چیز از رمزگذاری ایمن داده های بیمار گرفته تا مدیریت شیوع بیماری های مضر مورد استفاده قرار می گیرد.

این 17 نمونه از بلاک چین در مراقبت های بهداشتی، تجربه یکپارچه تری را برای بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی ایجاد می کند.شرکت های مراقبت بهداشتی بلاک چین را بشناسید:

  • Akiri
  • BurstIQ
  • Medicalchain
  • Guardtime
  • Avaneer Health
  • ProCredEx
  • Coral Health
  • Patientory
  • Chronicled
  • Embleema

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امنیت داده های بلاک چین و بهداشت و درمان

ایمن نگه داشتن داده های پزشکی محبوب ترین برنامه مراقبت های بهداشتی بلاک چین در حال حاضر است که جای تعجب ندارد. امنیت یک مسئله مهم در صنعت مراقبت های بهداشتی است. 692 نقض بزرگ داده های مراقبت های بهداشتی بین ژوئیه 2021 تا ژوئن 2022 گزارش شده است. عاملان اطلاعات کارت اعتباری و بانکی و همچنین سوابق آزمایش های بهداشتی و ژنومی را سرقت کردند.

توانایی بلاک چین برای نگه داشتن یک گزارش فاسد ناپذیر، غیرمتمرکز و شفاف از تمام داده های بیمار، آن را به یک فناوری ایده آل برای برنامه های امنیتی تبدیل می کند. علاوه بر این، در حالی که بلاک چین شفاف است، خصوصی نیز هست و هویت هر فردی را با کدهای پیچیده و ایمن که می تواند از حساسیت داده های پزشکی محافظت کند، پنهان می کند. ماهیت غیرمتمرکز این فناوری همچنین به بیماران، پزشکان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اجازه می دهد تا اطلاعات مشابهی را به سرعت و ایمن به اشتراک بگذارند.

راه هایی که بلاک چین می تواند داده های سلامتی را ایمن کند:

گزارش های داده غیرمتمرکز که فسادناپذیر و شفاف هستند

کدهای پیچیده ای که از هویت و داده های افراد محافظت می کند

انتقال سریع که پنجره آسیب پذیر بودن داده ها را کاهش می دهد

 

منبع: builtin

 

همچنین بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی در حال شکوفایی است

مزایای کلیدی بلاک‌چین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی (همراه با هوش مصنوعی)

برترین مزایای استفاده از بلاک‌چین در حوزۀ سلامت و پزشکی

بالا