ظهور هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنعت بهداشت

هدف اصلی دستگاه های دیجیتال جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند مراقبت های بهداشتی است. اکنون مدیران بهداشت و درمان به دنبال راه هایی برای تجزیه و تحلیل و درک معنی دار این داده ها هستند که منجر به افزایش سیستم های مراقبت های بهداشتی هوش مصنوعی (AI) می شود که به دنبال برفع ی نظمی در مورد سلامت یک بیمار هستند.این سیستم ها حتی می توانند از سوابق بیمار برای پیش بینی نتایج آینده مانند احتمال سکته مغزی استفاده کنند. این اطلاعات به پزشکان و متخصصان کمک می کند تا هنگام معالجه بیماران خود ، تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

این روندهای فنآوری به ستون فقرات صنعت ارتباطات از راه دور تبدیل شده اند. پزشکان ، پرستاران و بیماران در صورتی که امیدوار به پزشکی از راه دور باشند،تنها نیاز به یک دستگاه هوشمند مانند موبایل دارند. با پیوستن بیشتر دستگاه ها و بیماران به انقلاب تحولات سلامتی ، شبکه های مراقبت های بهداشتی باید برای امنیت بیشتر در زمینه امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند. سال جدید همه چیز در دسترس ساختن این صنعت جدید برای بیماران و کاهش هزینه های مراقبت خواهد بود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

IoT برای ویزیت بیشتر بیماران

علاوه بر اعتماد روزافزون صنعت به تلفن های هوشمند ، شبکه های بهداشت و درمان به طور فزاینده ای در اینترنت اشیاء (IoT) یا دستگاههای روزمره ای که به اینترنت متصل می شوند  از جمله فناوری های پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند که حرکت بیمار را دنبال می کند ، سرمایه گذاری می کنند. بیمارستان ها و پزشکان از این فناوری برای ارتباط با بیماران و بهبود دید کلی عملکردهای خود استفاده می کنند.

60٪ سازمانهای بهداشت و درمان در سطح جهان پیش تر نیز دستگاههای IoT را با استناد به صرفه جویی در هزینه و افزایش نوآوری ، در تسهیلات خود معرفی کرده اند. سرپرستاران می توانند از سنسورهای هوشمند برای ردیابی میزان اشغال تختخواب استفاده کنند و بیماران در کل تسهیلات مراجعه به بیمارستان و درمان را طی کنند. پزشکان همچنین می توانند از این ابزارها استفاده کنند تا از راه دور وضعیت بیمار ، از جمله بیماران بعد از عمل یا مبتلایان به بیماری مزمن را کنترل کنند. از فناوری Telestroke نیز برای نظارت و معالجه بیماران در حال بهبودی از سكته مغزی استفاده می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

حفظ و اجرای امنیت سایبری

با ورود تعداد زیادی دستگاه دیجیتالی جدید ، این صنعت به طور فزاینده ای نگران امنیت سایبری است. بررسی ها نشان می دهد 87٪ از مدیران بهداشت و درمان انتظار دارند که هزینه های خود را برای امنیت سایبری در سال جدید افزایش دهند. این شامل نظارت بر سیستم های مراقبت از سلامت برای فعالیت غیرمعمول ، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مراقبت های بهداشتی ، رمزگذاری سوابق محرمانه و ایجاد پروتکل هایی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته و راه اندازی مجدد سیستم ها در صورت بروز حمله سایبری یا خاموشی است.مدیران بهداشت و درمان همچنین قبل از عرضه آنلاین به دنبال راه هایی برای ممیزی و ردیابی وسایل دیجیتالی هستند ، به خصوص اگر کارمندان برای فعالیت های مرتبط با کار نیاز به استفاده از وسایل شخصی خود داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:

ذخیره سازی اطلاعات سلامت در فضای ابر

تله مدیسین چه مزایای دارد؟

فرایند کار پرونده الکترونیک

بالا