رسانه های اجتماعی و HIPAA

جایگاه انجمن بین المللی علمی زایمان (ICEA) معتقد است که رسانه های اجتماعی یک ابزار ارتباطی و بازاریابی ارزشمند و مهم هستند. تامادامی که رسانه های اجتماعی عاقلانه استفاده می شوند، میتوانند ارتباطات و مراودات را گسترش دهند. هنگامی که به طور نامناسب یا نامنظم مورد استفاده قرار گیرد، می توانند منجر به نقض محرمانه بودن اطلاعات و احتمالا نقض قانون مسئولیت پذیری ارسال و دریافت اطلاعات بیمه (HIPPA) شود که می تواند منجر به از دست رفتن اشتغال یا حتی جریمه های جنایی شود. متخصصین زنان و زایمان باید استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی را بررسی کرده در عین حال به حفظ نظارت HIPAA و تصمیم گیری عاقلانه و اخلاقی در مورد اطلاعات برای ارسال و دریافت اطلاعات پزشکی نیز توجه داشته باشند.

 

دورنما

 

 در مقاله "C.Ie Ventola" رسانه های اجتماعی و حرفه ای بهداشت: مزایا، ریسک ها و بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی را بیان می کند:

تعریف "رسانه های اجتماعی" گسترده و دائما در حال تکامل است. این اصطلاح به طور کلی به ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشاره دارد که به افراد و جوامع اجازه می دهد اطلاعات جمع آوری کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایده ها، پیام های شخصی، تصاویر و سایر مطالب و در بعضی مواردبرای همکاری با کاربران دیگر در زمان واقعی استفاده میشود. رسانه های اجتماعی نیز به عنوان "وب 2.0" یا "شبکه های اجتماعی" خوانده می شوند.

سایت های رسانه های اجتماعی ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند که اهداف مختلفی برای کاربر مجازی دارند. آنها ممکن است شامل وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، سایت های اشتراک گذاری ویدیو و عکس، ویکی یا چندین رسانه دیگر باشند که می تواند به صورت دسته بندی شده قرارگیرند از جمله:

 

☀ شبکه های اجتماعی (فیس بوک، مای اسپیس، گوگل پلاس، توییتر)

☀ شبکه های حرفه ای

✸ (LinkedIn) رسانه های به اشتراک گذاری (یوتیوب، فلیکر)

☀ تولید محتوا (وبلاگ ها [وبلاگ، بلاگر] و میکروبلاگ ها [توییتر)

☀ جمع آوری دانش / اطلاعات (ویکی پدیا )

☀ واقعیت مجازی و محیط بازی (زندگی دوم)

 

پیامدهای این شیوه

 

 در حالی که رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای در حال رشد حیاتی و مهم شده اند، لازم است بدانیم که یک بار عکس یا نظری که بصورت آنلاین ارسال می شود، هرگز از بین نخواهد رفت و می تواند تکثیر شود. پایگاه های داده بایگانی صدها میلیارد صفحه وب از دهه های گذشته است که می تواند در هر زمان بازیابی شود. اکثر سایت های رسانه های اجتماعی در شرایط و ضوابط خود شرایطی دارند که شما گاهی حق دسترسی به  اطلاعاتی را که در وب سایت شخصی شبکه های اجتماعی خود قرار داده اید ندارید اما آنان حق استفاده از تمام اطلاعات شما را برای همیشه برای خود حفظ می کند.

همه متخصصان مراقبت از سلامت مادران و نوزادان باید از قوانین ارتباط بین رسانه های اجتماعی و نقض HIPAA آگاهی داشته باشند.

 

5نکته ICEA برای جلوگیری از بروز نقض قوانین HIPAA با رسانه های اجتماعی

 

1. به خاطر داشته باشید که استانداردهای حرفه ای بودن در این بخش کاری همانند هرگونه شرایط دیگر، آنلاین هستند.

2. اطلاعات و یا عکس های به دست آمده از روابط حرفه ای کاری و اطلاعات شخصی بیمار را به اشتراک نگذارید یا ارسال نکنید.

3. حفظ محدوده های حرفه ای در استفاده از رسانه های اجتماعی. تماس آنلاین با بیماران ممکن است این مرز را تضعیف کند.

4. به هیچ وجه نکات منفی در مورد بیماران، کارفرمایان یا همکاران، و یا امکانات تولد نوزادان را بیان نکنید حتی اگر این نکات به وضوح مشخص نباشد.

5. عکس یا فیلم های بیماران را در دستگاه های شخصی از جمله تلفن های همراه نگهداری نکنید. از نکات انجمن پرستاری آمریکا برای جلوگیری از مشکلات رسانه های اجتماعی اقتباس شده است.

6. بیمار ممکن است به شما اجازه دهد اطلاعات شخصی وی را به اشتراک بگذارید یا ممکن است در شرایط خاصی از آنها محافظت کند، این تصمیم گیری را به بیمار بسپارید

 

دستورالعمل ICEA برای استفاده از رسانه های اجتماعی

 

 1. مطابق با الزامات صدور مجوز و همچنین قوانین ایالتی مدارک لازم را داشته باشید.

2. سایت های رسانه های اجتماعی شخصی و حرفه ای را جدا کنید.

3. فقط اطلاعات را از منابع معتبر به اشتراک بگذارید و اطلاعات نادرست را رد کنید.

4. با بیماران درخواستی برای پیوستن به سایت های شخصی خود هرگز تماس نگیرید.

5. حفاظت از حریم خصوصی بیماران را از اجتناب دریافت و ارسال عکس ها، نوشتن در مورد بیماری آنان و یا بحث در مورد آن در رسانه های اجتماعی شخصی شروع کنید

6. توصیه یا نظر شخصی خود را به صورت شخصی در رسانه شخصی ارائه ندهید.

 

همچنین بخوانید:

پرونده سلامت الکترونیک در مقایسه با پرونده های کاغذی چگونه هستند؟

تاثیر ویزیت از راه دور بر کم تحرکی

تاثیر ویزیت از راه دور بر بیماران کم توان

بالا