آیا امیدوارید با پزشکتان از طریق تله مدیسین ارتباط برقرار کنید؟ آخرین اطلاعیه را بخوانید

 

قانون جدید Medicare اجازه می دهد تا خدمات پزشکی تله مدیسین برای افراد مبتلا به سکته مغزی و کسانی که دیالیز کلیوی را در خانه یا در یک مرکز دیالیز انجام می دهند، فراهم کند. همچنین اجازه می دهد برنامه های Medicare Advantage Plans - برنامه های خصوصی که یک سوم از مزایای Medicare را ثبت کنند - برای ارائه پزشکی تله مدیسین به عنوان مزایای پوشش داده شده باشد.

به طور جداگانه،   Medicare شروع به اجازه دادن دولت به پزشک ها برای نظارت بر برخی از بیماران از راه دور با استفاده از ابزارهای تله مدیسین - به عنوان مثال، ردیابی ضربان قلب و ریتم، فشار خون و سطوح قند خون میکند.

Telemedicine، همچنین به عنوان telehealth نیز نامیده می شود و از رایانه ها و مانیتورهای نمایش تا نرم افزار و ظرفیت تجزیه و تحلیل داده ها برای ارائه خدمات بهداشتی مجازی استفاده می کند.

در ساده ترین مثال برای درک، یک بیمار متقاضی در یک مکان قرار دارد و در یک محل دیگر با پزشک مرتبط ارتباط آنلاین برقرار میکند.آنها از طریق یک لینک ویدئویی امن متصل می شوند.

همانطور که پذیرش و استفاده از تله مدیسین گسترش می یابد، پوشش نیز وجود دارد. تمام برنامه های بهداشتی خصوصی، Medicare، برنامه های Medicaid و وزارت امورخارجه در حال حاضر شامل مواردی از بازدید الکترونیکی می شوند - البته با محدودیت ها. مراکز بهداشتی و بیمارستان ها، مراکز بهداشتی مجازی را راه اندازی می کنند و وب سایت های ارائه خدمات مجازی "دکتر تحت تقاضا" گسترش می یابد.

با این وجود، نگرانی وجود دارد. پزشکان نگران این هستند که ممکن است کمتر بازپزداخت بگیرند اگر بازپرداخت بیمه برای دیدارهای الکترونیکی کمتر از انتصابات شخصی باشد، یا این که بازدیدکننده های الکترونیکی می توانند با کاهش زمان مواجه شوند و یا چهره، روابط پزشک و بیمار را تحت تاثیر قرار دهند. آنها اشاره می کنند که برای برخی از بیماری ها، مانند گلودرد، بهتر است پزشکان و یا سایر ارائه دهندگان سلامت، بیمار را ببینند و یا به نوعی وسایل معاینه فراهم باشد.

در عین حال، اقتصاد دانان بهداشت نگران هستند که بازدیدکننده های الکترونیکی می توانند به هزینه ها اضافه کنند و موجب کاهش نیز نشود- برای مثال اگر، پزشکان و بیماران از طریق برنامه شخصی، بدون نیاز به برنامه های پزشکی، از این روند سوئ استفاده کنند زیرا امری سریع و آسان است. همچنین، بیمه گران ممکن است انگیزه خود را برای فشار دادن پزشکان به انجام دیدارهای الکترونیکی بیشتر به جای ویزیت  شخصی برای صرفه جویی در پول تشویق کنند و برای برخی افراد، دسترسی به تجهیزات مناسب یا دسترسی به اینترنت می تواند دشوار باشد.

دکتر رابرت برنسون، متخصص مدیکر در موسسه شهری، می گوید: "پتانسیل سوء استفاده وجود دارد. "ما باید از بازی و سوء استفاده از سیستم جلوگیری کنیم. اما، به طور کلی، کمک به مردم برای جلوگیری از دفاتر پزشکی و ویزیت های غیر ضروری در بیمارستان خوب است، اگر ما این کار را درست انجام دهیم. "

 

منبع: khn.org

 

همچنین بخوانید:

کارکرد هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی دیجیتال و عمل های از راه دور

مراقبت‌های پزشکی و نظارت از راه دور

مروری بر مزایا و انواع تله مدیسین

بالا