نقش اپلیکیشن های مشاوره آنلاین در زندگی امروز

اینترنت و برنامه های کاربردی مشاوره آنلاین هر روز در حال رشد و پیشرفت هستند و در زمینه های مختلفی از آنها استفاده می شود. فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین، نشان‌دهندۀ پذیرش بالای این اپلیکیشن‌ها در میان مردم است.

اپلیکیشن های مشاوره از راه دور،هم در خانه و هم در خارج خانه برای همه دردسترس هستند. انواع زیادی از برنامه‌های مشاوره ای وجود دارد. یکی از آن ها برنامه های مشاوره بهداشتی است که برخی از آن‌ها با ارائه مشاوره درباره رژیم غذایی و نوع تغذیه به مخاطبان برای رسیدن به زندگی سالم تر طراحی شده اند. برخی دیگر به پزشکان و بیماران از راه دورکمک می‌کنند، مانند برنامه‌های مربوط به دیابتی‌ها که به طور اتوماتیک گلوکز را به پزشکان مراقبت‌های اولیه خود ارسال و اطلاع می دهند. برخی دیگر از این برنامه‌ها با هدف کمک به پزشکان و دسترسی آنان به سوابق پزشکی بیماران طراحی ‌شده اند. همچنین اپلیکیشن های بسیاری در این باب طراحی گشته اند که پزشکان و بیماران را در سرتاسرجهان به یکدیگر متصل کرده و به آنان مشاوره پزشکی آنلاین میدهند و بیماران را درمان میکنند حتی به بیماران نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی،اورژانس،داروخانه و یا بیمارستان را معرفی میکنند و درصورت ضرورت و اورژانسی بودن حال بیمار وی را به نزدیک ترین مکان درمانی ارجاع میدهند.

 

از نشستن در اتاق انتظار پزشک بیزارید؟

حتما یادتان می آید کمی قبل تر وقتی که هنوز خبری از گوشی های هوشمند و حتی تلفن همراه نبود، زمانی که مریض می شدیم، انگار عذاب مراجعه به دکتر و در اتاق انتظار نشستن خود جزیی از مراحل درمان بیماری محسوب می شد. حتی اکنون نیز ملاقات با پزشک می‌تواند ساعت ها وقت گیر باشد. ابتدا باید نوبت رزرو کنید، به مطب یا کلینیک بروید، فرم اطلاعات فردی را پر کنید، در اتاق انتظار بنشینید، سپس در اتاق معاینه بنشینید.

در صورتی که برخی از شرایط درمانی واقعا نیاز به تحمل چنین دردسرهای کلافه کننده ای ندارند، امروزه ظهور گوشی های هوشمند در مواردی که برای درمان نیازی به خارج شدن از منزل نیست، امکاناتی فراهم کرده است که دیگر نیازی به تحمل انتظار و دیگر دردسر های رزرو و معاینه نیست.گوشی های هوشمند از طریق اپلیکیشن های مشاوره پزشکی می‌توانند به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده و توصیه‌های مورد نیازتان را ارائه دهند.

 

آیا راهی هست که بتوان بدون مراجعه حضوری به متخصص، از مشاوره‌های او بهره‌مند شد؟

اپلیکیشن های مشاوره سلامت به این سوال و نیاز کاربران برای مشاوره بدون مراجعه حضوری، جواب مثبت می دهند.مشاوره آنلاین این امکان را به شما می دهد که بتوانید با مشاوران با تجربه صحبت کرده و مشورت بگیرید. در این صورت نه فقط در وقت، بلکه در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

آیا اپلیکیشن های مشاوره در همه شهر قابل دسترسی هستند؟

این به انتخاب شما در استفاده از کدام اپلیکیشن بستگی دارد. خوشبختانه اپلیکیشن های مشاوره ای  زیادی با تلاش بی وقفه درصدد هستند که بتوانند به همه ی هم وطنان عزیز در همه جای کشور مشاوره های تخصصی غیر حضوری ارائه دهند و پل ارتباطی مطمئنی بین کاربران و خدمت دهندگان متخصص فراهم کنند .

 

نیاز به مشاوره فوری پزشکی دارید اما مطمئن نیستید که آیا مراجعه حضوری لازم است یا نه؟

برنامه های مشاوره آنلاین چیزی است که شما دنبال آن هستید. این برنامه ها دارای یک فرهنگ لغت پزشکی و یک چک کننده علامت برای تشخیص هستند، هم چنین ممکن است به شما قابلیت برقراری ارتباط در هرساعتی با یکی از پرستاران ثبت شده در اورژانس را ارائه بدهند.در نتیجه با استفاده از سرویس های مشاوره می توانید سوالات خود را به مشاور ارسال کنید و او در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خواهد داد. درست است، این طور به نظر می رسد که شما با یک مشاور خصوصی درحال گفتگو هستید.حتی در اکثر مواقع میتوانید با پزشکان متخصص به صورت تماس ویدیویی صحبت کنید و یک ویزیت حضوری را به صورت آنلاین تجربه کنید.

 

اگر سوالات غیر فوری دارید که نیازی به پاسخ فوری پزشک یا متخصص ندارد؟

برنامه های مشاوره آنلاین چیزی است که شما دنبال آن هستید .در این برنامه ها می توانید سؤالاتی را مطرح کنید که توسط پزشکان مجرب به آنها پاسخ داده خواهند شد. یا می توانید از طریق مرور بسیاری از سوالاتی که قبلا در سرویس پاسخ داده شده اند ، به جواب برسید. برنامه مشاوره علاوه بر سوالات و پاسخ ها، دارای نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی و درمانی از جامعه پزشکی ست که در گروه های مختلف موضوعی تقسیم بندی شده اند. کاربر در این اپلیکیشن ها می تواند دستورالعمل های عمل بالینی مبتنی بر شواهد را مرور کند، عوارض بالقوه داروها را بررسی کرده و در صورت نیاز هشدارهای پزشکی را دریافت کند.

 

همچنین بخوانید:

پزشکی زیر سایه ی تکنولوژی

اینترنت اشیا به کمک پزشکان در حوزه سلامت می آید

تله رادیولوژی یا رادیولوژی از راه دور چیست؟

بالا