آینده پزشکی از راه دور روشن است

پزشکی از راه دور می تواند آینده مراقبت های بهداشتی باشد. همه بیماران زمان ندارند که متعهد به ویزیت های طولانی مدت در مطب شوند  اما همه به خدمات و مراقبت با کیفیت احتیاج دارند. با وجود محدودیت زمانی یا مکانی ، همه نیاز به دسترسی به مراقبت های بهداشتی دارند و از راه دور پزشکی ، تشخیص و درمان امکان پذیر است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی از راه دور چیست؟

پزشکی از راه دور عملی است که پزشکان با استفاده از فناوری هوشمند برای ارائه خدمات درمانی از هرجای کره خاکی استفاده می کنند. پزشکی از راه دور جایگزینی برای مراجعه به مراکز و مطب است. متخصصان بهداشت می توانند بیماران را از طریق ارتباطات از راه دور مانند تماس ویدیویی از طریق رایانه یا تلفن های هوشمند ارزیابی ، تشخیص و معالجه کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای پزشکی از راه دور چیست؟

مزایای زیادی وجود دارد که انجمن پزشکی از راه دور آمریکا (ATA)  ذکر کرده است که شامل:

 

دسترسی بهتر

Telemedicine توانسته خدمات درمانی را برای بیماران در کلیه مناطق ارائه دهد. این بدان معنی است که کسی که در یک منطقه روستایی - دور از نزدیکترین بیمارستان - زندگی می کند ، می تواند با آسایش در خانه خود ، از خود مراقبت کند. ATA اظهار داشت: "با توجه به كمبود تأمین كننده در سراسر جهان - هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری - پزشكی از راه دور ظرفیت منحصر به فردی برای افزایش خدمات به میلیون ها بیمار جدید دارد."

 

کاهش هزینه

Telemedicine توانسته است هزینه های مراقبت های بهداشتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برخی از نگرانی های بهداشتی به راحتی و تنها در یک مشاوره قابل حل است. با ارائه گزینه ای برای ویزیت بیماران از طریق ارتباطات از راه دور ، بیماران هزینه كمتر از آنچه را برای یك ملاقات حضوری برای همان ویزیت می پردازند را پرداخت میکنند.

 

کیفیت بهبود یافته

با استفاده از پزشکی از راه دور ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند بیماران را پیگیری کرده و همچنین بیماران را از راه دور و به روشی کارآمدتر از گذشته تحت نظر بگیرند. این می تواند به راحتی به عنوان یک تماس ویدیویی 5 دقیقه ای برای معاینه بیمار یا پاسخ دادن به هرگونه سؤال تراجب سلامتی وی باشد.

تقاضای بیمار

ATA می نویسد: "بیشترین تأثیر پزشکی از راه دور بر روی بیمار ، خانواده و جامعه آنها است." پزشکی از راه دور چیزی است که مصرف کنندگان زیاد آن را تقاضا می کنند زیرا باعث کاهش زمان سفر ، هزینه و استرس مربوط به بیمار می شود.

پزشکی از راه دور برای مدتی وجود داشته است ، اما با پیشرفت تکنولوژی ، پزشکی از راه دور با هزینه کمتر و با بهبود کیفیت مراقبت ، به طور فزاینده ای در دسترس بیماران قرار می گیرد. مزایای پزشکی از راه دور هر روز در حال گسترش است و ما شروع به دیدن آن به عنوان راهی برای اقدامات پزشکی برای دستیابی به مزیت رقابتی در زمینه مراقبت های بهداشتی می کنیم.

 

منبع: levohealth

 

همچنین بخوانید:

پزشكی از راه دور و مستند سازی مدارك پزشكی از راه دور

مروری بر تله اندوکرینولوژی

مزایای دندان پزشکی از راه دور

بالا