رشد متاورس در حوزه مراقبت از سلامت

سلام! ما با یک موضوع در حال ظهور در فضای سلامت دیجیتال که در مورد Metaverse است، بازگشته ایم. اجازه دهید ابتدا بفهمیم Metaverse چیست. Metaverse دنیای مجازی تقویت شده ای است که از همگرایی فضای مجازی و فیزیکی به دست می آید، جایی که کاربران می توانند در دنیای افزوده تعامل داشته باشند تا به صورت مجازی یکدیگر را ملاقات کنند و بتوانند خود را در انجام فعالیت های مجازی غرق کنند که تجربیات واقعی را به ارمغان می آورد.

در حالی که Metaverse در حال تکامل است، دارای پتانسیل جدیدی در مراقبت های بهداشتی است که فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، اینترنت تجهیزات پزشکی، وب 3.0، ابر هوشمند، محاسبات لبه و کوانتومی را همراه با روباتیک ترکیب می کند تا مسیرهای جدیدی را برای مراقبت های بهداشتی ارائه دهد.

اما سوال بزرگ‌تر این است که آیا می‌تواند هزینه‌ها را پایین بیاورد در حالی که ما همه آنها را در کنار هم قرار می‌دهیم تا متابرون سلامت جدید را ایجاد کنیم، در مطابقت با مقررات.با این وجود، اجازه دهید به برخی از اجزای متاورس نگاهی بیندازیم که در حال حاضر در مراقبت‌های بهداشتی نشان می‌دهند.

افزایش استفاده از واقعیت مجازی در آموزش پزشکی

واقعیت مجازی استفاده پزشکان و متخصصان برای آموزش پزشکان و کادر پزشکی همکار است، که در آن واقعیت مجازی می‌تواند برای جذب یک یادگیرنده در بدن انسان استفاده شود و می‌تواند نمای 3600 از بیماری بیمار یا تکرار روش‌هایی را که در دنیای واقعی اعمال می‌شود، ارائه دهد.کل تعاملات را می توان ضبط کرد و روی صفحه دسکتاپ مشاهده کرد تا جزئیات دقیق ارائه شود

 

استفاده از واقعیت افزوده در روش های جراحی

از آنجایی که روش‌های جراحی قبلاً از رباتیک استفاده می‌کردند، اکنون جراحی‌های پیچیده برای استفاده از واقعیت‌های افزوده آماده شده‌اند. چه برداشتن تومورهای سرطانی یا انجام یک جراحی پیچیده ستون فقرات، پزشکان مشتاقانه منتظر روش‌های جدیدی برای انجام دقیق این جراحی‌ها هستند. استفاده از رباتیک یا آنچه به عنوان جراحی با کمک ربات نیز شناخته می شود، قبلاً برای انجام روش های پیچیده با دقت و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گرفت.

 

گیمیفیکیشن برای اتصال و گرد هم آوردن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و مصرف کنندگان

از آنجایی که پلتفرم هایی مانند Roblox نحوه درک گیمیفیکیشن را تغییر داده است، کاربران بیشتری در حال یافتن راه هایی برای همکاری و ارتباط با سایر کاربران هستند. اکنون هر کسی می تواند از طریق چنین پلتفرم هایی تصور کند، ایجاد کند یا با دوستان خود سرگرم باشد. وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی به میان می آید، گیمیفیکیشن تا حد زیادی به برنامه های سلامتی و تناسب اندام محدود می شود. با واقعیت افزوده در تمرینات هوشمندتر یا راهنمایی از طریق مربیان مجازی دیده شده است.

طبق گزارش گراند ویو ریسرچ، اندازه بازار واقعیت افزوده جهانی در سال 2020 به 17.67 میلیارد دلار رسید. انتظار می‌رود که با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 43.8 درصد از سال 2021 تا 2028 افزایش یابد.طبق آمار Statista، درآمد بازار بازی های واقعیت مجازی در ایالات متحده به تنهایی تا پایان سال 2025 به 19.5 میلیارد دلار می رسد.

 

قابلیت همکاری یک جزء کلیدی

همانطور که می دانیم موج بعدی در مراقبت های بهداشتی در مورد تقویت راه حل هایی است که قابل همکاری و باز هستند، اگر دارایی ها و داده هایی که این متاورس را ایجاد می کنند به راحتی در بین پلتفرم ها و شبکه های مختلف منتقل نشوند، متاورس کامل نخواهد شد. کلاس‌های دارایی مانند آواتارها، مدل‌های سه‌بعدی، واقعیت ترکیبی و محیط‌های فضایی با متا داده‌های خود با هم کار می‌کنند تا بسته‌های محتوایی را تشکیل دهند که اجزای حیاتی متاورس هستند. همانطور که صنعت داده ها را تکامل می دهد و استانداردهای ارتباطی نیز تکامل می یابند تا ارتباطات درون ماوراء وجهی ایجاد کنند.

 

فن آوری هایی که به ساخت سریع اپلیکیشن های متاورس کمک می کند

با شرکت با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند مایکروسافت از پشته‌های مختلف فناوری برای ساخت سریع برنامه‌های متاورس پشتیبانی می‌کنند، این فضا قطعا شلوغ خواهد شد. برخی از پشته های فناوری ارائه شده توسط مایکروسافت در Azure در اطراف Metaverse

-مایکروسافت مش و هولولنز

-پلتفرم قدرت مایکروسافت

-هوش مصنوعی Azure و سیستم های خودمختار

Azure Synapse Analytics-

-نقشه های لاجوردی

-دوقلوهای دیجیتال لاجوردی

-از طرف دیگر، AWS راه حل ها و خدمات مختلفی را برای فعال کردن Game Tech ارائه می دهد -

Amazon GameLift- برای میزبانی سرور اختصاصی

FleetIQ- برای پشتیبانی از بازی های چند نفره.

-موتور بازی آمازون Lumberyard.

 

نتیجه گیری Metaverse یک مفهوم نوظهور است که بسیاری از ابعاد جدید را به ارمغان می آورد زیرا بازیگران بزرگ اجتماعی جنبه های مختلف واقعیت مجازی و تجربیات همه جانبه را با هم ترکیب می کنند، برای بخش مراقبت های بهداشتی که تا حد زیادی سنتی باقی مانده است، ابزاری عالی برای یادگیری، توانمندسازی و ارائه خواهد بود همچنین تجربیات سعادتمندانه برای بیماران و ارائه دهندگان ایجاد میکند.

 

منبع: taliun

 

همچنین بخوانید:

تله دنتیستری در دندانپزشکی

آشنایی با متاورس و دو راه پرسود در این حوزه

راه حل های سلامت از راه دور: 15 روند برتر برای سال 2022

بالا