تبلت های مخصوص گوگل برای مبارزه با ابولا

ابولا به عنوان یکی از مرگبار ترین مریضی های عصر حاضر، همچنان در آفریقا جریان دارد. دکتر هایی که برای درمان این بیماری فعالیت می کنند، مجبور هستند تا در دمایی ۹۰ درجه، لباس هایی خاص را به تن کنند و با کلاه و دستکش مخصوص به سراغ بیماران روند.

یکی از مهم ترین بخش های کار دکتران، ثبت اطلاعات بیماران است. تا به حال پزشکان مجبور بودند اطلاعات را بر روی کاغذی بنویسند، و سپس به مرز منطقه قرنطینه شده رفته و با فریاد، موضوعات مهم را به همکارانشان منتقل کنند، و در نهایت نسبت به نابود کردن کاغذ، اقدام نمایند.

اما اکنون گوگل با راه حلبرای اولین بار دکتر جی آرچر، این نیاز را احساس کرد که فرآیند ثبت اطلاعات مربوط به ابولا باید دستخوش تغییر شود. دکتر آرچر، به عنوان یکی از اعضای گروه پزشکان بدون مرز، در یکی از مراکز درمانی خطرناک شهر مگبوراکا فعالیت می کند. آرچر از همکارش، دکتر ایوان گیتون، می خواهد که راهی را برای این موضوع پیدا کند.

گیتون سپس به سراغ Google.org می رود و مشکل خود را مطرح می نماید. Google.org شعبه خدمات خیرانه گوگل است که پروژه هایی اینچنینی را بر عهده می گیرد. در مرحله بعدی مهندسان گوگل، بر روی موضوع متمرکز شده و تبلت ویژه را برای آن طراحی می کنند.

تبلت گوگل، از جنس پلی کربنات است و قادر است بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید، در کلر شناور شود. در واقع پزشکان برای اینکه بتوانند اطلاعات را به همراه تبلت از منطقه پرخطر عبور دهند، باید دستگاه را به مدت ۱۰ دقیقه در کلر شستشو دهند.

در همین حین، دکتر پرکسلیس از دانشگاه پزشکی هاروارد، مشغول همکاری با پزشکان بدون مرز است تا بتواند تکنولوژی این تبلت را به صورت متن باز منتشر نماید تا بدین طریق به توسعه دهندگان این امکان را بدهد تا نرم افزار ها و سخت های لازم برای مبارزه با بیماری های مختلف را تولید نمایند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، ابولا تا به حال جان ۱۰ هزار نفر را گرفته است. روند رشد این بیماری در حال حاضر شیبی نزولی دارد، و انتظار می رود که به زودی واکسن مخصوصی برای آن به بازار عرضه گردد. بی شک اقداماتی مانند تبلت گوگل، به هرچه سریع تر ریشه کن شدن این بیمار، کمک خواهند کرد.ی متفاوت به کمک پزشکان آمده است.

 

منبع: دیجیاتو

 

بالا