مایکروسافت از هولولنز و الگوریتم های کوانتومی برای متحول کردن MRI بهره می برد

مایکروسافت از به کارگیری محاسبات کوانتومی برای شکل جدیدی از تصویربرداری پزشکی پیشرفته خبر داده که اجرای آن از توان کامپیوترهای فعلی خارج است.

این شرکت با همکاری دانشگاه کیس وسترن رزرو (CWRU) از فناوری هولولنز برای توسعه دستگاه MRI جدیدی به نام انگشت نگاری تشدید مغناطیسی (MRF) استفاده خواهد کرد. بدین منظور بخش محاسبات کوانتومی شرکت الگوریتم های مبتنی بر کوانتومی را طراحی خواهد کرد که نسبت به کامپیوترهای معمولی، توانایی پردازش مقادیر بیشتری از داده را خواهند داشت.

کمپانی ردموندی با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود لزوم بهره برداری از فناوری کوانتوم در MRF را بدین شکل توضیح داده:

دستگاه های MRI معمولی از راهکارهای ثابت برای مشخص کردن نتیجه استفاده می کنند اما اسکن MRF با بهره گیری از توالی پالس های متغیر به آزمایشی واحد، سریع و کارآمد منجر می شود.

نقشه های نهایی از طریق مقایسه نتایج با جدول جستجو تولید می شوند که به پاسخی سریع منجر می شود. چالش های این روش شامل تعیین پالس و بازخوانی مناسب برای اسکن کارآمد است که کامپیوترهای عادی از پس آن برنمی آیند.

این پروژه واقعیت ترکیبی، یادگیری ماشینی و محاسبات کوانتومی را برای حل مشکلات مذکور ترکیب می کند. محاسبات کوانتومی حوزه ای پیشرفته و تخصصی است که به اعتقاد بسیاری تا استفاده کاربردی از آن دهه ها فاصله داریم، با این حال پروژه مذکور فاصله بین کامپیوترهای کوانتومی و کلاسیک را پر می کند.

به گفته CWRU و مایکروسافت اسکن MRF به منظور تشخیص طبی بهتر، داده های به مراتب بیشتری را در اختیار پزشکان قرار داده و از سرعت و کارایی بیشتری برخوردار هستند.

هولولنز به جز این مورد کاربردهای بیشتری هم دارد و اخیرا مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به بیلد 2018 دو اپلیکیشن جدید واقعیت ترکیبی را برای این پلتفرم معرفی کرد که به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می دهد واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و موارد دیگر را به محیط کار خود بیاورند.

منبع: thenextweb

 

بالا