مراقبت مجازی پیش از زایمان چیست؟

مراقبتهای پیش از زایمان مجازی، یک راه مناسب برای مراقبت از حاملگی با آسایش در منزل یا محل کار شما است. با استفاده از دوربین و میکروفون گوشی هوشمند، رایانه یا تبلت، میتوانید با پزشک خود در یک ارتباط ویدئویی خصوصی صحبت کنید تا ویزیت های قبل از زایمان خود را تجربه کنید.

اگرچه بسیاری از ویزیت های شما مجازی هستند و در گوشی های هوشمند یا رایانه شما اتفاق می افتداما از مزایای آن این است که هرلحظه که به پزشک خود نیاز داشته باشید به راحتی به وی متصل میشوید.

 

چرا مراقبتهای مجازی پیش از زایمان کنترل شده است؟

در دوران بارداری، زنان باید با دکتر خود به طور منظم در ارتباط باشند و ویزیت شوند تا اطمینان حاصل شود که هر دو مادر و نوزادشان سالم هستند. این نوع از مراقبت ها "مراقبت های دوران بارداری" نامیده می شود. اکثر زنان قبل از زایمان، بین 8 تا 15 بار ویزیت قبل از زایمان را با پزشک خود تجربه میکنند.

مراقبتهای قبل از زایمان معمولا یک رویکرد "یک فعالیت متناسب همه منظوره" است. این بدان معنی است که هر زن همان مراقبت قبل از زایمان را دریافت می کند، صرفنظر از اینکه بارداری او کم خطر یا پرخطر باشد .مراقبتهای پیش از زایمان مجازی به شما امکان انعطاف بیشتر و کنترل زمان و مکان قرار ملاقات های قبل از زایمان را می دهد.

با قرار دادن وقت خود به راحتی از منزل خود با استفاده از گوشی های هوشمند، رایانه یا تبلت خود، می توانید کنترل بیشتری بر زمان و جایی که شما را ویزیت میکنند باشید که امری موثر در وضعیت سلامت مادر،هزینه و وقت خود مادر و خانواده اش میباشد.

بعضی از زنان باید در طول دوران بارداری مسافت طولانی را از منزل به سمت کلنیک طی کنند تا مراقبت های پزشکی دریافت کنند. دفعات ویزیت پیش از بارداری مجازی به شما امکان می دهد زمان بیشتری را با افرادی که دوست دارید صرف کنید زیرا شما به عناوین مختلف مجبور نیستید به کلنیک یا مطب بروید و هرکجا که هستید همانجا ویزیت میشوید.

 

چگونه کار می کند؟

قبل از تمام ویزیت های مجازی پیش از زایمان، شما باید اطلاعات زیر را جمع آوری کنید:

- وزن

- فشار خون

- و ضربان قلب جنین

سپس 48 ساعت قبل از زمان ویزیت، این اطلاعات را به پزشک یا برنامه ویزیت آنلاین خود در بخش پرونده الکترونیک آپلود کنید. پس از این پزشک شما قبل از ویزیت مجازی، این اطلاعات را بررسی خواهد کرد و براین اساس به شما مشاوره میدهد و ویزیت میشوید.

این اطلاعات امکان خواهد داد که پزشک شما را ویزیت کند، اگر بارداری شما سالم باشد درست مثل یک ویزیت معمولی قبل از زایمان در فرد همه چیز پیش میرود اما اگر نکاتی ضروری و یا غیرنرمالی درشما دیده شود به سرعت به شما اطلاع داده میشود که ویزیت شخصی حضوری داشته باشید یا به کلنیک مراجعه کنید. در طول ویزیت مجازی ، پزشک شما به هر گونه سؤال شما پاسخ خواهد داد و شما را در این دوران مراقبت حاملگی یاری می کند.

 

آیا من به مراقبتهای مجازی پیش از زایمان احتیاج دارم؟

ویزیت های مجازی پیش از ازدواج برای زنان با بارداری خطرناک بهتر است. این بدان معنی است که همه زنان به اندازه کافی سالم برای مراقبت از حاملگی پیش از زایمان نیستند.اگر به ویزیت های مجازی علاقمند هستید، لطفا با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا مراقبتهای مجازی پیش از زایمان برای شما مناسب است یا خیر.

 

به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای همه ویزیت های مجازی شما به تجهیزات زیر نیاز دارید:

- حمام یا فضای راحت

- یک فشار خون کاف

- مانیتور داپلر جنین (برای شنیدن ضربان قلب کودک شما)

- یک گوشی هوشمند، رایانه لوحی یا رایانه با یک دوربین ویدئویی و میکروفون

- اتصال به اینترنت و مرورگر (اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت ، یا گوگل کروم). اپل سافاری و موزیلا فایرفاکس سازگار نیستند.

- یک حساب مجازی در برنامه ویزیت آنلاین

این تجهیزات به شما اجازه می دهد اندازه گیری ها را انجام دهید و این اطلاعات را قبل از ویزیت  مجازی خود به پرونده الکترونیک خود آپلود کنید.

 

منبع: healthcare.utah.edu

 

 

همچنین بخوانید:

بررسی استفاده از تکنولوژی های آموزش از راه دور در ارائه آموزش و نحوه استفاده از وسایل جانبی / برنامه ها به پزشکان متخصص

یک بررسی کلی از تله مدیسین برای مدیریت درد: ما کجا هستیم و راه پیش رو چیست؟

تله مدیسین یک مرز جدید در شاخه زنان و زایمان

بالا