تمرکز اپل بر توسعه سلامت الکترونیک

مدیر عامل اپل به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی توسعه و ارائه خدمات بهداشت و سلامت الکترونیک تمرکز خواهد کرد.

 

با توجه به عملکرد موفقیت آمیزی که شرکت اپل در حوزه گجت‌های هوشمند همچون ساعت‌های هوشمند اپل واچ داشته است، می‌توان به جرات گفت که این غول تکنولوژی آمریکایی عزم خود را برای توسعه خدمات در عرصه بهداشت و سلامت جسمی کاربران جزم کرده و بدین ترتیب می‌خواهد پلی ارتباطی میان صنعت پزشکی و تکنولوژی برقرار کند تا کاربران گوشی و گجت‌های هوشمند نیز بتوانند همزمان با بهره گیری از خدمات مختلف وسائل الکترونیکی موردنظر خود، از خدمات بهداشت و سلامت انها نیز بهره مند شوند.

 

حالا تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در گفت‌وگویی با گزارشگر شبکه CNBC به تازگی اعلام و تاکید کرده است که تمرکز این شرکت بر روی توسعه خدمات مربوط به سلامتی کاربران خواهد بود که این تمرکز و توجه خاص در سال ۲۰۱۹ میلادی از همیشه پررنگ تر خواهد شد.

 

یکی از خدماتی که اپل برای توسعه خدمات مربوط به بخش سلامت و پزشکی خود درنظر گرفته است، فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز درمانی و دانشگاه‌های پزشکی است که مراقبت های بالینی و پرستاری از افراد را تسهیل می کند.

 

یکی دیگر از محصولاتی که اپل در این زمینه عرضه خواهد کرد، موسوم به CareKit است که به بیماران کمک می‌کند سوابق اسناد و مدارک پزشکی خود را همواره در اختیار و همراه خود داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنانش همچنین خاطرنشان کرده است که بزرگترین کمکی که اپل می‌خواهد به بشریت کرده باشد، در حوزه پزشکی و سلامت شهروندان و کاربرانش خواهد بود و به همین دلیل است که تاکنون تلاش های زیادی را انجام داده و نسبت به این امر متعهد بوده است.

 

این در حالیست که تیم کوک هنوز درباره جزئیات و اطلاعات دقیق تر و کامل‌تری از این خدمات مذکور بیان و اطلاع رسانی نکرده است اما وعده داده است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر دارد خدمات بیشتری را با هدف تمرکز بر سلامت افراد جامعه و کاربران ارائه داده و در دسترس آنها قرار دهد.

بالا