لباس هوشمندی که می تواند بر فعالیت های افراد مبتلا به زوال عقل نظارت کند

کمپانی Xenoma  در رویداد CES از لباس هوشمند جدیدی رونمایی کرده که امکان نظارت بر بیمارانی که دچار زوال عقل شده اند را فراهم می آورد.

به لطف حسگرهایی که هم در پیراهن و هم در شلوار تعبیه شده بیمارانی که پیژامه های این شرکت ژاپنی را به تن می کنند، می توانند تحت نظارت قرار گیرند و حتی به یک اتاق خاص محدود شوند.مدارهایی که در بخش های لگن و پاها قرار گرفته می توانند حرکات را پایش کنند و بدین ترتیب حرکت بیمار مشخص می شود. فناوری های به کار رفته در این لباس ها همچنین امکان پایش علائم حیاتی بیمار از جمله تنفس را فراهم می آورند.

همچنین از طریق درگاه ویژه ای که در بخش قفسه سینه کاربر روی لباس طراحی شده، پزشکان می توانند در صورت نیاز دستگاه نوار قلب را متصل نمایند و شرایط بیمار را بررسی کنند.

باتری های این لباس در قسمت قفسه سینه تعبیه شده و وعده عمر 8 ساعته با یکبار شارژ را می دهند. ارتباط آن با گجت ها نیز از طریق بلوتوث فراهم می شود. این لباس همچنین از حسگرهایی از جمله شتاب سنج نیز بهره می برد.یکی از قابلیت های مهم این لباس، عدم نیاز به ژل یا مایع های ویژه برای اتصال دستگاه نوار قلب به بدن بیمار است. همچنین کمپانی Xenoma وعده داده که می توان لباس ها را مانند هر البسه دیگری تا 100 بار شست، بدون اینکه هیچ آسیبی به کارکرد آن وارد شود.

تا کنون این لباس به میزان محدودی آزمایش شده و قرار است در آینده آزمایش های بیشتر این لباس ها روی انسان ها انجام شود. انتظار می رود محصول جدید شرکت یاد شده در سال 2020 به بازار عرضه شود.

بالا