صنعت telehealth با افزایش Covid-19 براساس تقاضا به سرعت افزایش یافت.قرار ویزیت های Telehealth (آنلاین) برای یک بیماری همه گیر ایده آل است: بیماران می توانند نظر آگاهانه در مورد علائم خود را دریافت کنند و برای انجام آزمایش تشخیصی ارجاع شوند بدون اینکه مجبور شوند به صورت حضوری به مطب بروند و دیگران را به خطر بیندازند.
در حالیکه کانون توجه telehealth عمدتاً به سودمندی آن برای بیماریهای عفونی مربوط بوده است ، اما بسیاری از تحولات دیگر در این صنعت اتفاق می افتد که در مسیر انقلابی شدن راهی برای مراقبت از بسیاری از ما هستند.
در اینجا نگاهی داریم به اینکه در سال 2021 telehealth کجا می رود...
مدیریت مراقبت از بیماری های مزمن
در اولین روزهای شیوع همه گیر ، بسیاری از بیماران با مشکلات مزمن یا مستمر بهداشتی به دلیل نگرانی در مورد ابتلا به بیماری Covid-19 یا کاهش دسترسی به خدمات بهداشتی به دلیل حضور بیماران ویروس کرونا در منطقه خود ، مراقبت های پزشکی را به تعویق انداختند.
اکنون که بیمارستان ها و مطب های پزشکی بهتر می دانند چگونه با بیماران ویروس کرونا را درمان کنند ، مراقبت های غیر اورژانسی و مداوم برای بیماری های مزمن مانند لوپوس ، بیماری خودایمنی و بیماری های وابسته به سن بار دیگر در حال افزایش است.
یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی از راه دور و یا سرویس های ویزیت آنلاین مانند CallOnDoc ، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری مزمن را که نیاز به مراقبت مداوم دارند را به صورت آنلاین ویزیت میکنند. آنها در مورد نظارت از راه دور برای بیمارانی که دارای بیماری هایی مانند دیابت ، فشار خون و کلسترول بالا هستند ، خدمات بیشماری را ارزانی داشته اند.
این یک روند است که telehealth در حال نزدیک شدن به درمان آنلاین و مدیریت بیماری های مزمن از راه دور است .با تشکر از دستگاه های بهداشتی پوشیدنی که می توانند مواردی مانند ضربان قلب ، سطح گلوکز ، فشار خون و موارد دیگر را ردیابی کنند و سپس این داده ها را به یک ارائه دهنده ارسال کنند ، مراقبت های مداوم مجازی بیشتر و موثر تر می شود.در سال 2021 ، شاهد خواهیم بود که مراقبت سلامت از راه دور همچنان نقشی بزرگ برای حل مشکلات بیماران ایفا میکند.
پیشرفتهای سریعتر فناوری برای دستیابی به مقررات در حال تکامل
یکی از دلایلی که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از راه دور توانستند به سرعت در طول بیماری همه گیر مقیاس بندی کنند این است که دفتر بهداشت و خدمات انسانی مقررات خاصی را وضع کرد.
این امر بدون نگرانی در مورد شرایط حریم خصوصی HIPAA یا اینکه بیماران عضو حتما Medicaid یا Medicare هستند،میباشد و بیماران می توانند ارائه خدمات سریع بهداشت و خدمات و درمان را از طریق پزشکان و بیمارستان ها به صورت آسان دریافت کنند.
با کمرنگ شدن این اقدامات نظارتی ، پس از کنترل بهتر بیماری همه گیر ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از راه دور مجدداً باید امنیت و حریم خصوصی را به عنوان یک اولویت اصلی قرار دهند. برای توسعه راه حل های پایدار بهداشت از راه دور که بتوانند حجم استفاده بیشتر و همچنین اجرای گسترده تر را تحمل کنند ، از آخرین فناوری رمزگذاری داده استفاده می شود.
تمرکز مداوم بر سلامت روان و روانپزشکی
یکی از تحولات مثبت مراقبت های بهداشتی که همه گیری به ارمغان آورده است ، تمرکز مجدد بر اهمیت خدمات بهداشت روان است.
ارائه دهندگان Telehealth نیز به بیمارانی که اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند ، از راه دور خدمات درمانی را ارائه میدهند. مشاوره روانپزشکی و روان درمانی از راه دور برای بیمارانی که در ترک منزل خود مشکل دارند و یا دریافت نسخه به صورت انلاین و دریافت داروها از داروخانه بدون نیاز به حضور بیماران در داروخانه و انجام کلیه امور به صورت اینترنتی یک زندگی و روند درمان مجازی جدید برای بیماران به شمار می آید.
Telehealth آماده است که در سال 2021 به رشد خود ادامه دهد و دسترسی بیشتری به انواع مختلف بیماران: سالمندان ، نیازهای بهداشت روانی ، بیماران اطفال و غیره فراهم کند.
ارائه دهندگان موفق نه تنها باید توانایی خود را در تأمین نیازهای فنی مانند رمزگذاری داده و حریم خصوصی ادامه دهند - بلکه آنها باید بر تأمین نیازهای روزافزون برای مراقبت های مداوم و بهداشت روان تمرکز کنند.
در صورت انجام صحیح ، شرکتهای بهداشت از طریق سلامتی قادر خواهند بود دسترسی به بخشهای بهداشتی را به درصد بسیار بیشتری از مردم ، به ویژه افرادی که به طور سنتی عقب مانده اند ، گسترش دهند.
منبع: forbes
همچنین بخوانید:
تله مدیسین و مراقبت سلامت از راه دور
استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی و پزشکی در حال شکوفایی است
اهداف پرونده دیجیتال