آیا متاورس برای صنعت مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مفید خواهد بود؟

در نظر گرفتن Metaverse برای بخش مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مانند تقویت و تغییر شکل صنعت مراقبت های بهداشتی با پتانسیل فنی و مجازی است. برای سال‌های متمادی بخش مراقبت‌های بهداشتی تعامل فیزیکی بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران را تجربه می‌کرد، در حالی که مراقبت‌های عملی دیگر تعاملات را به اشتراک می‌گذاشتند و دریافت می‌کردند. سپس، گنجاندن اپلیکیشن‌های موبایل و واقعیت مجازی، چشم‌انداز سیستم مراقبت‌های بهداشتی را تغییر داده و امتیازات پیشرفت فنی را آغاز کرده است. فن‌آوری‌ها فرآیند مراقبت‌های بهداشتی مختلف مانند مشاوره با پزشک، سفارش داروها و دریافت گزارش‌های تشخیص آن‌ها از طریق بهداشت از راه دور را ساده‌سازی کرده‌اند.

با در نظر گرفتن آخرین رشد فناوری پزشکی، ورود به Metaverse مزایای مختلفی را در صنعت مراقبت های بهداشتی فهرست می کند.

درآمد صنعت جهانی مدتک در سال 2020 تقریباً 384 میلیارد دلار آمریکا بود.

این نشان دهنده افزایش 37 درصدی از سال 2011 است

پیش بینی می شود این بازار تا سال 2024 به حدود 600 میلیارد دلار افزایش یابد.

ارزش بازار پزشکی از راه دور تا سال 2030 نزدیک به 460 میلیارد دلار خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که بازار پزشکی از راه دور در ایالات متحده تا سال 2025 به 35 میلیارد دلار افزایش یابد.

با توجه به رشد سیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال پس از همه گیری جهانی:

تحقیقات انجام شده بر روی 398 متخصص مراقبت‌های بهداشتی پس از همه‌گیری نشان داد که تقریباً 20 درصد از قرار ملاقات‌های بیماران همچنان از طریق پزشکی از راه دور انجام می‌شود در مقایسه با 2 درصد از قبل و 61 مورد احتمالاً در طول همه‌گیری اما برای رفع موانع باقیمانده و ارائه یک حس دیجیتال، مجازی و واقعی به سیستم مراقبت های بهداشتی، Metaverse معرفی شده است. برای اینکه فرآیند داروسازی بیش از هر زمان دیگری مسحورکننده باشد، متاورس در بازار ابداع شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اما آیا متاورس برای صنعت مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مفید خواهد بود؟

بیایید برخی از بخش‌های اصلی صنعت مراقبت‌های بهداشتی و تناسب اندام را انتخاب کنیم، جایی که می‌توانیم جادوی متاورس را در سال‌های آینده ببینیم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی متاورس، موهبت جدید عصر فناوری:

متاورس مفهومی شگفت انگیز است که برای دهه ها ابداع شده است، اما اکنون پس از بیانیه ای از اعلامیه جدید مارک زوکربرگ در حال رشد است.

متاورس شبکه ای از کلمات مجازی سه بعدی است که بر ارتباط اجتماعی متمرکز شده است. این مفهومی است که در آن فناوری‌هایی مانند 3D، AR، VR برای ایجاد یک فضای فوق‌العاده ترکیب می‌شوند که در آن آواتارهای متحرک خود فیزیکی قادر خواهند بود تمام فعالیت‌ها را از خرید تا بازی و سفر و موارد دیگر در آینده به صورت مجازی انجام دهند.

 

Metaverse عصر جدیدی از سیستم مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مجازی:

دنیای امروزی توسط فناوری‌های مختلف تعاملی و قوی هدایت می‌شود که در آن افراد از انجام کارهای مختلف مانند خرید، بازی، سفارش غذا، و فعالیت‌های مراقبت‌های بهداشتی و تناسب اندام لذت می‌برند. اما، بیشتر از سلامت از راه دور امروز، آینده فضای عالی را تجربه خواهد کرد که در آن بیشتر شبیه تعامل انسانی غنی خواهند بود که تجربه حضوری را بازسازی می کند.بیایید کمی به حوزه های مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام بپردازیم که در آن پس از گنجاندن لمس متاورس شاهد رونق بزرگی خواهیم بود.

 

درمان سلامت روان:

درمان مجازی سلامت روان چیزی کمتر از جادو نیست. این به رفع اضطراب، استرس و سایر مشکلات روانی کمک می کند. طبق گفته پزشکان، پزشکان مختلف بازی‌های واقعیت مجازی را برای درمان بیماری‌های روانی مانند مه مغزی، PTSD (اختلال استرس پس از سانحه)، ADHD (اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه) برای بیماران تجویز می‌کنند.تحقیقات آکسفورد بیان کرد که بیمارانی که با استفاده از درمان خودکار VR تحت درمان قرار گرفته‌اند، 38 درصد کاهش اضطراب و سایر علائم را تجربه کرده‌اند. Metaverse درها را برای درمان روانی پیشرفته ای که بیمار با کمک فن آوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحت درمان قرار می گیرد باز می کند و قدرت واقع گرایی را در حین درمان باز می کند.

 

آموزش پزشکی تعاملی:

یادگیری پزشکی چیزی است که باید به طور خالص و دقیق انجام شود. از این رو، یادگیری پزشکی به ابزارها و فناوری های پیشرفته برای داشتن ادراک بصری-فضایی پیشرفته نیاز دارد. یادگیری پزشکی به جنبه وسیعی نیاز دارد تا فراگیران با بهترین دانش خود کمک کنند. خواه جراحی اندام باشد یا درک ساختار بدن انسان و سایر یادگیری های سلولی فیزیولوژیکی، یادگیری پزشکی نیازمند مجموعه وسیعی از پیشرفت های تکنولوژیکی است.

با گنجاندن فن‌آوری‌ها، یادگیری پزشکی می‌تواند تعاملی‌تر باشد، به ویژه در مواردی که مهارت‌های دست مورد نیاز است. فناوری‌هایی مانند AR VR زمینه‌های مختلف یادگیری پزشکی را بهبود می‌بخشد، از جمله فرآیند جراحی که در آن کارآموزان اجازه می‌دهند تا مراحل اصلی جراحی را روی یک بیمار مجازی انجام دهند.

Metaverse درهای گسترده ای را برای افراد مرتبط با حوزه مراقبت های بهداشتی و یادگیری پزشکی در بخش های مختلف مانند تشخیص، آموزش جراحی، بهبود مهارت های پزشکی و غیره باز می کند.

 

بداهه سازی ارزیابی فرآیند جراحی:

یک جراح در مریلند، اولین فرآیند ناوبری عصبی ستون فقرات خود را با هدایت یک هدست AR به نام xvision در ژوئن گذشته انجام داد.

این نشان دهنده قدرت فناوری در فرآیند جراحی مراقبت های بهداشتی است. دنیای پزشکی قدرت فناوری های مختلف را برای هر روش مراقبت پزشکی کوچکی تجربه کرده است، و اکنون فناوری هایی مانند AR، VR، و Metaverse درهای تجربیات جدیدی را برای صنعت مراقبت های بهداشتی باز کرده اند.

بخش جراحی در مراقبت‌های بهداشتی در پذیرش فناوری‌های پیشرفته مانند روبات‌های جراحی، AR و غیره، یکی از بهترین بخش‌ها بوده است. اکنون، متاورس راه اندازی جدیدی است که انتظار می رود درهای وسیع تری را برای صنعت جراحی باز کند.

 

آموزش مجازی تناسب اندام و تندرستی:

مشاهده شده است که افراد بیشتری نحوه تعامل خود با روال های زندگی واقعی مانند چکاپ های مراقبت های بهداشتی و دسترسی به خدمات تناسب اندام را تغییر می دهند. افراد روال تناسب اندام خود مانند جلسات تمرین، باشگاه و غیره را با تمرینات مبتنی بر واقعیت مجازی تکمیل می کنند. مردم در حین انجام جلسات تمرینی خود آن را تعاملی تر می یابند.

همانطور که توسط نیویورک تایمز نوشته شده است، VR می تواند درمانگر تناسب اندام جدید برای مردم باشد، و اکنون متاورز در حال ورود است که مردم می توانند از راه های مسحورکننده برای فعالیت های تناسب اندام استفاده کنند. از آنجایی که تمرینات واقعیت مجازی پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به تمرینات تناسب اندام سنتی دارند، صنعت تناسب اندام از پتانسیل گسترده دنیای متاورس استفاده خواهد کرد.

 

ارتقاء جوامع از راه دور:

دو سال گذشته یک فاجعه بوده است زیرا همه‌گیری روال عادی را تغییر داده و همه را مجبور کرده است که ارتباط فیزیکی خود را قطع کنند. توسعه اپلیکیشن مراقبت های بهداشتی سرعت را تسریع کرده و درمان بیمار را با کمک اپلیکیشن موبایل ساده کرده است. مردم استفاده از فرآیند پزشکی از راه دور را آغاز کرده اند و به سمت رسانه دیجیتال روی آورده اند تا با سیستم مراقبت پزشکی خود در ارتباط باشند.

اکنون، متاورس یک صدای جدید است و ممکن است راه‌حل‌های سلامت از راه دور را با ارائه تعامل بهتر پزشک و بیمار افزایش دهد. ممکن است سیستم مراقبت های بهداشتی دو بعدی را به سه بعدی تغییر دهد و چشم انداز صنعت مراقبت های بهداشتی را با خوبی های فناوری های جدید مانند AR، VR، AI و غیره تغییر دهد.

 

مجازی سازی در دنیای تناسب اندام:

صنعت تناسب اندام در حال تجربه یک روش سنتی برای استفاده از آموزش تناسب اندام، یادگیری و سایر ترفندهای تناسب اندام است. مردم به سمت سالن‌های ورزشی، مراکز یوگا، موسسات مربیگری تناسب اندام و مکان‌های مختلف می‌رفتند تا تمرینات و تمرینات روزانه خود را انجام دهند. اما پس از حمله همه‌گیر، مردم مجبور شدند در خانه‌های خود بمانند، که بر تمرینات روزانه‌ای که در باشگاه‌ها، مراکز یوگا و مکان‌های دیگر انجام می‌دادند، تأثیر گذاشت. برنامه‌های بهداشت و درمان و تناسب اندام به مردم کمک کرده‌اند تا حداکثر راه را برای دریافت مایحتاج خود فراهم کنند. برنامه هایی برای یوگا، تمرینات و سایر نکات بهداشتی وجود دارد که مردم در طول همه گیری از طریق خانه از آنها استفاده می کردند.

فیلم‌ها، آموزش‌ها، کلاس‌های یوگا زنده و سایر آموزش‌های تناسب اندام وجود داشت که مردم می‌توانستند از گوشی‌های هوشمند خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.اکنون، فناوری پله‌های پیشرفته‌ای را طی کرده است که در آن افراد می‌توانند به صورت مجازی با مربیان خود ملاقات کنند و به محیطی دسترسی پیدا کنند که احتمالاً می‌خواهند تمرینات روزمره خود را انجام دهند. تکنولوژی Metaverse است.متا، سازندگان برنامه تمرینی Supernatural مبتنی بر واقعیت مجازی، Within را خریداری کرده است.

Metaverse به شما کمک می کند دنیای تناسب اندام خود را شخصی سازی کنید. کاربر تجربه‌های ساده، متوسط ​​یا سختی را که می‌خواهد روی آن کار کند، ایجاد می‌کند. اگر کاربر فقط یوگا بخواهد، محیطی خواهد داشت که می تواند یک مربی مجازی ایجاد کند و سریعتر از همیشه یاد بگیرد. اگر کاربر بخواهد تمرینات عضلات شکم را یاد بگیرد، می‌تواند تجربه‌ای ایجاد کند که در مورد تمرینات شکم آموزش می‌دهد.

Metaverse درهای وسیعی را به روی دنیای تناسب اندام باز خواهد کرد. این به کاربران کمک می کند تا تناسب اندام خود را با گروه ها شخصی سازی کنند، تمرینات خود را به طور خلاقانه با محل برگزاری سازماندهی کنند، منابع نامحدود باشگاه را باز کنند و غیره.

 

چالش در استفاده از مراقبت های بهداشتی Metaverse چیست؟

Metaverse درهای فرصت ها را برای بخش مراقبت های بهداشتی باز می کند. کل ساختار سیستم مراقبت های بهداشتی را با قدرت فناوری های پیشرفته مانند VR، AR، 3D و غیره بداهه می بخشد. اما، از آنجایی که درست است که فرصت‌ها همیشه با چالش‌هایی به دست می‌آیند، از این رو با مراقبت‌های بهداشتی متابورس، ممکن است در آینده چالش‌هایی وجود داشته باشد. صنعت مراقبت های بهداشتی همیشه در پذیرش، پیاده سازی و پیشرفت فناوری ها و پیشرفت های نوظهور کند بوده است.

چالش ها ممکن است در حوزه های کمتری مانند سفارشی سازی، قابلیت همکاری، بی اعتمادی، حملات سایبری، مهارت ها و غیره باشد.این چالش‌ها در حالی رخ خواهند داد که متاورس وارد تصویر شود.

 

خلاصه

پیشرفت فناوری تعاملی و جالبی که زیر سقف متاورز مراقبت های بهداشتی قرار می گیرد، هنوز چند سال دیگر باقی مانده است. اما، امروزه می‌توانیم جادوی AR VR را ببینیم که سطح متفاوتی را در بخش مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند. سال‌های آینده با درمان ترفندهای مختلف ذهن‌افکن که می‌تواند دسترسی و مراقبت از بیمار را بهبود بخشد، فرا می‌رسد. برای به دست آوردن یک درک کامل از فن آوری، مشاوره با آژانس های توسعه برنامه های بهداشتی برتر ضروری است.

 

منبع: healthcareweekly

 

همچنین بخوانید:

مراقبت سلامت از راه دور ارزش خود را ثابت می کند

بزرگترین پیش‌بینی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال 2022، از سوی مدیرانی که این فناوری را ارائه می‌کنند

وضعیت مراقبت های پزشکی آنلاین در سال 2022

بالا