سال 2022 چه چیزی برای بخش سلامت از راه دور دارد؟

سلامت از راه دور در سال‌های 2020 و 2021 زمانی که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری تلاش می‌کردند، مطرح شد، اما سال آینده ممکن است پس از یک دوره رشد سرسام‌آور شاهد تغییرات بزرگی در این بخش باشیم.

گزارش جدیدی از گروه سرمایه‌گذاری دیجیتالی گروه مشاوران بوستون پیش‌بینی می‌کند که با شلوغ‌تر شدن این دسته‌بندی، ادغام آن‌ها صورت خواهد گرفت، زیرا تلاش‌کنندگان اولیه برای جلوتر زدن از سایر رقبا نوپا میخواهند در صحنه باقی بمانند . همانطور که قبلاً  ادغام 18.5 میلیارد دلاری 2020 بین Livongo و Teladoc مشاهده شد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

به گفته اشکان افخمی، مدیر عامل BCG Digital Ventures، که اشاره می کند که علیرغم سال ها تجربه، ما هنوز شاهد شواهد قانع کننده ای برای قضاوت پزشکی از راه دور ندیده ایم، این معامله قابلیت های پزشکی از راه دور و نظارت از راه دور بیمار (RPM) را در یک شرکت واحد خریداری کرد که اثربخشی خوبی در مقایسه با ویزیت های حضوری داشت.

سازمان‌های سلامت دیجیتال بدون توجه به دسته‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، اگر بخواهند خدمات مورد انتظارشان را به مشتریان خود ارائه دهند، در نهایت باید یک پیوست سرتاسر ایجاد کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بر اساس این گزارش، برندگان این رده، شرکت‌هایی خواهند بود که پلتفرم‌هایی دارند که می‌توانند به سرعت و با اطمینان زمانی را که بیمار نیاز به تعویض مراقبت از راه دور به مراقبت حضوری دارد، تشخیص دهد.

برای شرکت‌ها ضروری است که از فناوری استفاده کنند و از بینش‌های علوم رفتاری استفاده کنند تا از طریق بینش‌ها و مراقبت‌های بسیار شخصی‌شده، برای ارائه‌دهندگان و مشتریان ارزش ایجاد کنند.

بازپرداخت و دسترسی

در عین حال، پذیرش گسترده خدمات بهداشتی از راه دور، سیاست‌های بازپرداخت و همچنین مسائل مربوط به تضمین دسترسی عادلانه بین جمعیت‌های مختلف را مورد توجه قرار داده است.

ضروری است که شرکت‌ها اطمینان حاصل کنند که پیشنهادات سلامت دیجیتال آنها از نظر مالی منطقی است و مدل‌های تجاری  از جمله یک سیستم صورت‌حساب  در پشت آنها وجود دارد که کار می‌کنند،در غیر این صورت، با توجه به هزینه ها، مقیاس پذیری چنین راه حل هایی مختل خواهد شد یا حداقل بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

هیگ می‌گوید دسترسی نابرابر به خدمات  با بیماران جوان‌تر با درآمدهای بالاتر و تیزبینی فناوری  مشکل دیگری است که باید فوراً با آن مقابله کرد زیرا جهان به سمت سناریوی پس از همه‌گیری حرکت می‌کند.

به گفته استوارت جان، مدیر مدیریت محصول برای مراقبت های بهداشتی در BCG Digital Ventures، پزشکی از راه دور تنها اولین موج اختلال در نحوه ارتباط مردم با سیستم های بهداشتی است، زیرا آنها با تغییرات ایجاد شده توسط COVID-19 مانند آزمایش منظم، اسکن دما و سوابق دیجیتالی واکسیناسیون و...

با دقت فزاینده سنسورهای پزشکی در ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی‌های مرتبط با سوابق سلامت شخصی و بینش‌های شخصی‌شده، آگاهی بی‌سابقه و رو به رشدی در زمان واقعی از وضعیت فیزیولوژیکی و ذهنی افراد، با قابلیت خودآزمایی سریع و تشخیص وجود خواهد داشت و میتوانید بدون تماس با پزشک خانواده یا خدمات بهداشتی محلی به دنبال درمان یا نسخه‌های مجازی باشید.

 

منبع: pharmaphorum

 

همچنین بخوانید:

قانون گسترش و ارزیابی فدرال سلامت از راه دور: آنچه باید بدانید

حفظ سلامت سالمندان از راه دور بوسیله اینترنت اشیا

فناوری بیمار محور از راه دور و بهبود مراقبت های بهداشتی

بالا