مزایای مراقبت های بهداشتی دیجیتال

افزایش ایمنی از طریق فاصله گذاری اجتماعی

در یک بیماری همه گیر، یکی از بارزترین مزایای استفاده از سلامت از راه دور و برنامه های پزشکی این است که شیوع بیماری های منتقله از هوا را کاهش می دهد. بیماران همچنان می توانند به صورت مجازی حتی بدون نیاز به ترک خانه خود مراقبت دریافت کنند. این امر ایمنی بیمار و پزشک و همچنین سایر افرادی را که ممکن است در راه رسیدن به کلینیک یا بیمارستان با آنها تماس داشته باشد افزایش می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در دسترس و راحت

با ارائه ویزیت  آنلاین، موانع لجستیکی برای مراجعه به پزشک برای بسیاری از جوامع محروم کاهش می یابد. این امر به ویژه برای جمعیت های روستایی یا جوامع شهری پایین تر از SES که با کمبود ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مواجه هستند، سودمند است و حتی برای کسانی که در مناطق شهری هستند که دسترسی به پزشک مشکلی نیست، ویزیت  مجازی ممکن است برای کسانی که از نظر زمان فقیر هستند راحت تر باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کاهش هزینه ها و افزایش درآمد

خدمات سلامت دیجیتال همچنین امکان استفاده بسیار کارآمدتر از زمان متخصصان پزشکی را فراهم می کند - چه با انجام وظایف مختلف یا کاهش مدت زمان انجام آنها.

ویزیت ‌های روتین زمانی که به صورت آنلاین انجام می‌شوند می‌توانند بسیار سریع‌تر پردازش شوند - مانند دریافت نسخه‌ای برای داروهای تجویزی معمول شما. در حالی که گسترش ابزارهای پوشیدنی می تواند به پزشکان در نظارت از راه دور علائم بیماران کمک کند. هوش مصنوعی همچنین برای کمک به غربالگری های اولیه سلامت و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز برای تریاژ بیمارستان استفاده شده است.

یک گزارش توسط موسسه IQVIA برای علوم داده‌های انسانی تخمین می‌زند که هزینه‌های ملی مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده می‌تواند با استفاده از برنامه‌های بهداشتی حدود 1.4٪ (تقریباً 46 میلیارد دلار) کاهش یابد.

از مراقبت بیشتر بیمار محور پشتیبانی می کند

حتی قبل از همه‌گیری، جوامع پزشکی مدت‌ها بر اهمیت مراقبت بیمار محور تاکید کرده‌اند. این جایی است که بیماران در کنار پزشکان برای برآوردن نیازهای سلامت فردی خود کار می کنند، به جای تمرکز بر کاری که پزشک با یک بیمار انجام می دهد.

به طور متضاد، دگرگونی دیجیتالی مراقبت های بهداشتی به تسهیل این فرآیند کمک کرده است - حتی اگر ممکن است منجر به زمان کمتری بین بیماران و پزشکان شود.

همانطور که توسط یک گروه کاری از فدراسیون بین‌المللی بیمارستان (IHF) اشاره شد، چندین مطالعه نشان داده‌اند که استفاده از خدمات سلامت دیجیتال باعث بهبود خود مدیریتی، تبعیت از دارو و در نهایت نتایج بالینی شده است.

و در اینجا چیزی است که یکی از پاسخ دهندگان در مورد اینکه چگونه فناوری دیجیتال به بهبود ارتباط بیمار و ارائه دهنده کمک کرده است می گوید: من فکر می کنم فناوری دیجیتال گزینه های بسیار بیشتری برای ارائه مراقبت، تماس با متخصصان مراقبت های بهداشتی و پیگیری قرار ملاقات ها، آزمایش ها ارائه می دهد. رویه ها و نتایج من فکر می‌کنم فناوری دیجیتال به بیمار این امکان را می‌دهد که در مورد آنچه در بدنش می‌گذرد اطلاعات بیشتری داشته باشد و بتواند به روشی سازنده‌تر با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همکاری کند.اما البته، مانند هر تحول بزرگی که در هر صنعتی شاهد آن هستیم، مجموعه جدیدی از مسائل در آن پدیدار می شود.

 

همچنین بخوانید:

خدمات و مزایای پزشکی از راه دور چه هستند؟

مدتی است که تحول دیجیتال سلامت آغاز شده است!

فواید پرونده الکترونیک سلامت

بالا