مدیریت درمان و مراقبت

از جاهایی که هوش مصنوعی می‌تواند بسیار بهتر از انسان، داده‌های فراوان موجود را پردازش کند، مدیریت درمان و مراقبت است. اطلاعاتی همچون طول مدت بستری بیماران، پرهزینه‌ترین اقدامات، جریان ورود و خروج بیمار، خطاهای رخ‌داده در درمان و غیره، اطلاعات بسیار ارزشمندی را فراهم می‌کند که مدیران اغلب توان بررسی جامع آنها را ندارند. اما ابزارهایی به این منظور طراحی شده‌اند که این داده‌ها را در جهت شناسایی مشکلات، بهینه کردن فرآیندها، کاهش هزینه‌ها و غیره ارزیابی می‌کنند.

کیوونتوس (Qventus) داده‌های انبوه و نامنظم ثبت الکترونیکی سلامت (Elactronic Health Records)، برنامه زمانی جراحی‌ها، برنامه حضور کارکنان و دیگر داده‌های مراقبت سلامت را تحلیل کرده و براساس آنها راهکاری در لحظه برای بهبود عملکرد بیمارستانی ارائه می‌دهد. کیوونتوس می‌تواند مشکلات را پیش‌بینی کند، سپس با بررسی هزینه-اثربخشی، بهترین راهکار را پیشنهاد می‌دهد و به طور مستقیم، فرد مناسب را از تیم مربوطه برای رفع مشکل مشخص کند. این پلتفرم می‌تواند با بهینه کردن برنامه جراحی‌ها، مدیریت منابع، تسهیل تصمیم‌گیری‌ها و غیره زمان انتظار در اورژانس، زمان انتظار برای جراحی، مدت‌زمان بستری و هزینه‌های بیمار و بیمارستان را کاهش دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

زینکس‌هلث (Zynxhealth) محصولات مختلفی برای مدیریت مراقبت دارد. یکی از محصولاتش (ZynxCare) است که برنامه‌های راهنما برای ارائه مراقبت بین رشته‌ای مبتنی بر شواهد فراهم می‌کند. در شرایط سخت و پیچیده، افراد مختلفی از کادر درمان باید بتوانند بدون آنکه شناخت کافی از هم داشته باشند یا سایر اعضای تیم مراقبت را دیده باشند، به طور کارآمدی با هم همکاری کنند و اقدامات مناسب را در بهترین زمان برای بیمار انجام دهند. این محصول در تسهیل این فرآیند به کادر درمان کمک می‌کند. محصول دیگر زنکس‌هلث، ابزار تحلیل ابزارهای کمک تصمیم‌گیری است. برای اینکه مراقبت ارائه‌شده بهترین نتیجه را دربر داشته باشد، لازم است ابزار کمک تصمیم‌گیری مورد استفاده، مطابق جدیدترین منابع علمی بوده و از موارد قبلی، یادگیری درستی داشته باشد. زنکس‌هلث می‌تواند ابزار کمک تصمیم‌گیری مرکز درمانی را براساس منابع علمی، دستورالعل‌ها و عملکردش ارزیابی کند و تأثیر آن را بر مواردی مانند هزینه‌ها، طول مدت بستری، مرگ‌ومیر و بستری مجدد بسنجد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

با وجود همه پیشرفت‌ها و توانایی‌های شگفت‌انگیز آن، هوش مصنوعی هنوز به انسان وابسته است. تمامی این ابزارها با عنوان ابزارهای کمک‌تصمیم‌گیری شناخته می‌شوند و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک، ماشین بتواند به صورت مستقل و بدون دخالت پزشک، تصمیم‌گیری‌های پزشکی را انجام دهد.

 

همچنین بخوانید:

مدیریت درمان و مراقبت

سیستم های شناسایی و ایمنی بیمار

تکنولوژی، ابزارهای تشخیصی بالینی را متحول می‌کند

بالا