کاربردهای بالینی پزشكی از راه دور

تله مدیسین به  پزشک امکان می دهد تا مراقبت، تشخیص، درمان و مشورت با سایر پزشکان را از یک نقطه به نقطه ای دورتر انجام دهد. در نتیجه امکان ایجاد خدمات پزشکی به صورت تخصصی در نقاط دور از دسترس و همچنین مراقبت های ویژه در موارد حاد و اورژانس به دست آید. تله مدیسین می تواند در حوادث طبیعی به گروه های نجات کمک کند تا با متخصصانی که الزاما در محل نیستند در ارتباط باشند. همچنین در میدان های جنگ برای کمک به مجروحان جنگی که در نجات آنان ثانیه ها نیز مؤثرند از دستاوردهای پزشکی از راه دور استفاده می شود.

در حال حاضر تعداد کاربردهای کلینیکی تله مدیسین بسیار زیاد است اما تعداد بیماران و متخصصانی که از آن بهره می برند محدود است و دلیل این امر عدم معرفی این سیستم ها به صورت اصولی و گسترده است. همچنین عدم تخصیص بودجه کافی و برنامه های مدون جهت تحقیقات از علل عدم پیشرفت آن است. در کشورهای صنعتی از تله مدیسین به عنوان دستاورد دانش و تکنولوژی در جهت حل مسائل اقتصادی و اجتماعی بهره می برند.

تله مدیسین ارسال خدمات درمانی، بهداشتی و سلامتی، زمانی که فاصله مساله ای بحـرانـی بـاشـد، بـا استفـاده از تخصـص هـای پـزشکـی و تکنولوژی های اطلاعات و مخابرات جهت تبادل اطلاعات ارزشمند و تشخیص، درمان و پیش گیری از بیماری ها و صدمات و آموزش پیوسته و تحقیق و پیشرفت جهت بهبود کیفیت سلامت افراد و اجتماعات است. 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در تله مدیسین انتقال داده‌هایی نظیر  عکس های پزشکی، گزارشهای دوجانبه سمعی و بصری، گزارش های پزشکی بیمار، استخراج داده‌ها از مراکز پزشکی (شامل اطلاعات ضروری) و فرستادن آن به صورت فایل است،صورت می گیرد . تله مدیسین در دنیای امروز شامل برهم کنش دو سیستم سمعی بصری بین بیمار و تخصص های پزشکی، فرستادن داده‌های مربوط به بیمار از منزل به کلینیک یا انتقال فایل مربوط به داده‌های پزشکی بیمار است.

 

بطور کلی تله مدیسین با هدف بالا بردن کیفیت درمان، بهبود ارتباط میان مراکز پزشکی، بهینه سازی دسترسی به متخصصان، کاهش نیاز به حمل و نقل بیماران و کاهش هزینه های درمانی به کار گرفته می شود. امروزه بسیاری از تخصصهای پزشکی از تله مدیسین به طور گسترده استفاده می کنند. از متخصصان قلب و عروق گرفته تا متخصصان پوست، مراقبت های پزشکی، خانگی، متخصصان غدد، جراحان، رادیولوژیست‌ها و حتی روان پزشکان این فن آوری پیشرفته را به خدمت گرفته اند. ثابت شده است که تله مدیسین در مراقبت های پزشکی بهداشتی مناطق روستایی دارای بهترین فایده و تاثیر می‌باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

محدودیت‌های احتمالی بلاک چین در بهداشت و درمان

مزیت های استفاده از بلاک چین در بهداشت و درمان

یک دکتر برای هر نفر

بالا