چگونه دسترسی به مراقبت از راه دور می تواند به شما کمک کند؟

Telemedicine یا Telehealth مراقبت پزشکی است که می توانید بدون مراجعه به پزشک به صورت حضوری ، به صورت آنلاین مراقبت های لازم را دریافت کنید.خدمات از راه دور می تواند از طریق ویدیو کنفرانس ، نظارت بر روی بیمار از راه دور ، ایمیل ، چت یا پیام صوتی بین شما و پزشکتان انجام شود. برای تعیین اینکه به چه خدماتی می توانید در منطقه خود دسترسی پیدا کنید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی یا موسسه پزشکی خود تماس بگیرید.

مزایای پزشکی از راه دور

در اینجا شما باید در مورد مزایای استفاده از پزشکی از راه دور و اینکه کدام نوع خدمات پزشکی برای دسترسی از راه دور مناسب است ، بدانید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله مدیسین از شیوع بیماری جلوگیری می کند

Telemedicine جدید نیست ، اما تقاضا برای خدمات از راه دور به دلیل COVID-19 افزایش یافته است. به عنوان مثال ، یک سرویس از راه دور ، Teladoc Health ، از افزایش 50 درصدی تقاضا در ماه مارس خبر داد و در پاسخ به آن هزاران پزشک به شبکه خود افزوده است.اکنون تعداد بیشتری از افراد تصمیم به استفاده از خدمات مراقبت از راه دور دارند زیرا در معرض خطر عفونت قرار می گیرند. دیوید کاتلر ، پزشک طب خانواده در مرکز بهداشت Providence Saint John می گوید: این می تواند به ویژه برای کسانی که در معرض خطر بالا هستند ، مانند سالمندان یا افراد دارای شرایط پزشکی خاص از قبل وجود داشته باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی از راه دور دسترسی به مراقبت های پزشکی را بهبود می بخشد

قبل از شیوع COVID-19 ، پزشکی از راه دور بیشتر توسط افرادی که تحرک محدود داشتند ، مانند افرادی که دارای آسیب نخاعی یا اختلالات عصبی و عضلانی بودند ، استفاده می شد.

علاوه بر این ، پزشکی از راه دور برای افرادی در مناطق روستایی که دسترسی محدود به مراقبت دارند قابل استفاده است .

 

پزشکی از راه دور انعطاف پذیر و مناسب است

حتی اگر در نزدیکی پزشک زندگی کنید ، راه دور راحت تر است تا مراجعه حضوری! که باعث کاهش زمان سفر ، کاهش در اتاق های انتظار و امکان برنامه ریزی انعطاف پذیر تر در خارج از ساعات اداری معمولی می شود.

 

پزشکی از راه دور امکان مدیریت آسان بیماری های مزمن را فراهم می کند

جکیلین هریس ، یک پرستار ER و سرپرست بیمارستان در Kaiser Permanente ، می گوید: با نظارت از راه دور بر بیمار ، برخی از شرایط مزمن مانند دیابت یا فشار خون بالا به راحتی قابل کنترل است.

به عنوان مثال ، برخی از بیماران می توانند از دستگاههایی در منزل - مانند دکمه های فشار خون ، مقیاس های دیجیتال و مانیتور قند خون - برای ثبت اطلاعات حیاتی که می توانند به صورت دیجیتالی به پزشک منتقل شوند ، استفاده کنند.با این حال ، مراقبت از سلامت از راه دور  نمی تواند به طور کامل جایگزین بازدیدهای حضوری در شرایط مزمن شود. شخصی که مبتلا به دیابت است ، هنوز هم نیاز به معاینه چشم سالانه به صورت حضوری دارد  و همچنین معاینه جسمی برای بررسی نوروپاتی دیابتی  که آسیب عصبی ناشی از سطح بالای قند خون است ، خواهد بود.

 

تله مدیسین چگونه می تواند به من سود برساند؟

دقیقاً نحوه کار با پزشک از راه دور بستگی دارد به اینکه چه نوع مراقبت پزشکی از راه دور را می خواهید.در اینجا نگاهی داریم به این که چگونه می توانید از استفاده از روش پزشکی از راه دور در هر یک از این زمینه های مختلف سود ببرید.

 

روانپزشکی

بسیاری از شرایط سلامت روان بدون نیاز به ویزیت حضوری از راه دور قابل مدیریت است. به عنوان مثال ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما می تواند در مورد علائم بحث کند ، مشاوره ارائه دهد ، داروهای شما را تنظیم کند و تجویز های لازم را از طریق خدمات تلفنی انجام دهد.

 

مراقبت فوری

مراقبت فوری برای هر دو بیماری حاد و مزمن معالجه فوری را فراهم می کند  و در صورت عدم دسترسی پزشک مراقبت های اولیه ، جایگزین دیگری خواهد بود.این نوع ویزیت ها برای بیماری های جزئی که نیازی به امتحانات جسمی ندارند ، مانند بثورات یا عفونت چشم بسیار مفید است.بسیاری از بیماریهای رایج می توانند به طور مؤثر در یک کنفرانس ویدیویی یا با عکس هایی که از طریق یک بستر ایمن ارسال می شوند ، تشخیص داده شوند مانند:

-علائم عفونت سینوس مانند احتقان بینی ، فشار پشت چشم یا سردرد

-درد گلو و گوش

-شرایط پوستی مانند بثورات

 

همچنین برخی از شرایط معمول که از طریق teledermatology به راحتی مدیریت می شوند عبارتند از:

-آکنه

-آلوپسی آندروژنتیک نر (طاسی مرد)

-سوختگی های شدید ، بثورات پیچیده تر و سرطان های پوستی اغلب به ویزیت حضوری و انجام مراحل بعدی نیاز دارند.

 

دندانپزشکی

دندانپزشکان قادر به استفاده از دوربین های زنده و فیلمبرداری دهان و دندان برای معاینه دهان بیماران ، بحث در مورد معاینات و تهیه یک برنامه مراقبت هستند.

با استفاده از واحدهای پرتوی ایکس ، برخی از متخصصان بهداشت دندانپزشکی حتی می توانند از تصاویر اشعه ایکس برای بارگذاری و ارسال آنها به دندانپزشک استفاده کنند. این عمل به پزشک متخصص نیاز دارد تا به خانه شما مراجعه کند .اگر دندانپزشک شما از معاینه یا عکسهای شما به پوسیدگی دندان یا حفره شما مشکوک باشد ، باید برای معالجه به مطب بروید ، اما از راه دور به شما امکان می دهد با دندانپزشک خود مشورت کرده و مشخص کنید که آیا شما به صورت حضوری دیده می شوید یا خیر.

 

منبع: insider

 

همچنین بخوانید:

ایجاد یک بستر پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور می تواند بیماران مسن را از بیمارستان دور نگهدارد. پس چرا هنوز عملی نشده است؟

آینده پزشکی در گوشی هوشمند شماست

بالا