پنج فایده سیستم های سلامت دیجیتال

مراقبت های بهداشتی پایدار

با امید به زندگی طولانی تر، افزایش تعداد افرادی که با بیماری های مزمن زندگی می کنند و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، فشار زیادی بر سیستم های بهداشتی در سراسر جهان تحمیل می شود. ضمنا یک روند رو به رشد وجود دارد که علم پزشکی را به سمت پزشکی دیجیتال در مراقبت های بهداشتی هل می دهد. همزمان با افزایش استفاده از پلتفرم های سلامت دیجیتال، بیماران سریعتر به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا می کنند و متعاقبا کیفیت مراقبت از آن ها بهبود پیدا می کند.

 

پیشگیری قبل از درمان

فناوری های سلامت دیجیتال به بیماران کمک می کنند تا از طریق نظارت و رصد منظم علائم فردی، شرایط بهداشتی خود را مدیریت کنند. از همه مهمتر، این ابزاری برای تشخیص زود هنگام تغییرات قابل توجه پیشرفت بیماری در افراد است. برای مثال، قبل از اینکه سلامت ریه به طور غیرقابل بازگشت به خطر بیفتد. سیستم عامل های سلامت دیجیتال همزمان بیماران مبتلا به بیماری تنفسی و افرادی که در معرض خطر هستند را طبقه بندی می کنند که این فرآیند دارای ارزش بسیاری است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

شکل گیری یک رابطه جدید بین بیمار و پزشک

سیستم های سلامت دیجیتال بیماران را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود متصل کرده و آنها را به عنوان طراحان برنامه های مراقبت و درمانی خود معرفی می کند. دسترسی سریع، مستقیم و مشترک به وضعیت بهداشتی فعلی بیمار، حس مشارکت، اعتماد و شفافیت بین بیمار و پزشک را افزایش می دهد. عوامل مهمی که بر سلامتی تأثیر می گذارند مانند، محرک های محیطی، استفاده از داروها و پایبندی به داروها می توانند به صورت لحظه ای وارد سیستم شوند. این پلتفرم ها همچنین می توانند پروفایل واضحی از حساسیت های بیمار را ارائه دهند.

 هدف از نوآوری های سلامت دیجیتال، کاهش بار اداری متخصصان مراقبت های بهداشتی و سایر جنبه های تکراری و وقت گیر شغل آن ها است که زمان پزشکان را برای تماس و نظارت بیشتر بیماران افزایش می دهد. این امر به ویژه برای بیماران یا کلینیک هایی که در مناطق روستایی واقع شده اند و یا برای مراقبت های « در منزل » / « درمان سرپایی » همچنین حین مسافرت بسیار مهم است. بیمارانی که با فناوری های سلامت دیجیتال مجهز هستند اطلاعات سلامتی خود را در لحظه در اختیار پزشک خود قرار می دهند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تسهیل روابط بین بیماران

دستیابی به فن آوری های پزشکی مقرون به صرفه در کلینیک ها، بار مالی مرتبط با مدیریت بیماری را هم برای کلینیک و هم برای بیماران کاهش می دهد. بسیاری از پلتفرم های سلامت دیجیتال دروازه ای برای ورود به جوامع آنلاین هستند که در آن بیماران می توانند با یکدیگر، وارد تعامل شده و از این ارتباط ها روحیه بگیرند.

 

برگزاری دوره شتابدهی سلامت دیجیتال در ایران

قابل ذکر است که مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در حال برگزاری یازدهمین دوره شتابدهی خود در زمینه اکوسیستم سلامت دیجیتال در ایران است. طبق گفته کانر استوارت، متخصص تحقیق در زمینه بهداشت و داروسازی در انگلیس و اروپا، انتظار می رود بازار سلامت دیجیتال تا سال 2026 تقریباً شش برابر افزایش یابد و به 640 میلیارد دلار برسد.

طبق اطلاعاتی که این مرکز منتشر کرده است، استارتاپ های حوزه سلامت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر توانسته اند در دوران پس از همه گیری ویروس کرونا به دستاورد ها و موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند و نقش بسزایی در مبارزه با همه گیری داشته باشند.

 

رویداد جهانی اکوسیستم سلامت دیجیتال

در سال ۲۰۱۸ نمایشگاهی تحت عنوان « نمایشگاه فناوری سلامت دیجیتال » در شهر لندن برگزار شد. هدف این نمایشگاه، تمرکز بر ارائه خدمات بیمار-محور است. این بدان معنی است که نه تنها پیشرو های سلامت و فناوری را به نمایش می گذارد، بلکه پزشکان را واقعاً توانمند می کند. پزشکان، پرستاران، جراحان، روانپزشکان و پرسنل مراکز بهداشتی از سراسر جهان، جهت ارائه و یادگیری روش های نوین و بروز پزشکی در این نمایشگاه جمع می شود.

برنامه نمایشگاه شامل ارائه سخنرانی توسط برخی از رهبران بهداشت جهان است. سپس مطالعات موردی افرادی که با موفقیت جریان کاری خود را با دیجیتال بهینه کرده اند شروع می شود.

 

همچنین بخوانید:

کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت

مزایای مدل هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاک چین در پزشکی

آینده سلامت دیجیتال چگونه است؟

بالا