مراقبت سلامت از راه دور چیست؟ و منظور از مراقبت های بهداشتی چیست؟

وزارت بهداشت ، درمان و خدمات انسانی آمریكا اظهار داشت: Telehealth به عنوان استفاده از اطلاعات الکترونیکی و فناوری ارتباطات از راه دور برای حمایت از مراقبت های بهداشتی بالینی از راه دور تعریف می شود.برخی از نمونه ها شامل کنفرانس های ویدئویی ، به اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنلاین ، پخش رسانه ها و ارتباطات بی سیم است. از فناوری هایی نظیر اینها می توان نه تنها مراقبت های بهداشتی بالینی بلکه آموزش بیماران ، بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت را نیز پشتیبانی می کند.

در زیر چند نمونه از چگونگی استفاده از Telehealth آورده شده است:

-پورتال بیمار

-ویزیت های مجازی

-دستگاه های پوشیدنی که امکان نظارت از راه دور را دارند

-ردیابی اطلاعات بهداشتی در یک برنامه بهداشت شخصی

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اگر چه اصطلاحtelemedicine (پزشکی از راه دور) و telehealth  (مراقبت سلامت از راه دور) اغلب به طور متناوب استفاده می شود اما تمایزی میان این دو وجود دارد؛

اصطلاح telehealth شامل طیف گسترده ای از فن آوری ها و خدمات برای ارائه مراقبت از بیمار و بهبود کل سیستم تحویل سلامت است. به صورت کلی عبارت telehealth با telemedicine متفاوت است در حالی که پزشکی تله مدیسین به طور خاص به خدمات بالینی از راه دور اشاره می کند اما سلامت از راه دور می تواند به خدمات غیر بالینی  از قبیل آموزش ارائه دهنده، جلسات اداری و ادامه تحصیلات پزشکی علاوه بر خدمات بالینی مرتبط شود.طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، سلامت از راه دور شامل موارد زیر است: نظارت، ارتقاء سلامت و عملکرد عمومی بهداشت.

پزشکی از راه دور شامل استفاده از ارتباطات الکترونیکی و نرم افزاری برای ارائه خدمات بالینی به بیماران بدون بازدید شخصی است.تکنولوژی تله مدیسین اغلب برای برای معاینه وضعیت سلامت بیمار، مدیریت بیماری های مزمن، مدیریت دارو، مشاوره تخصصی و تعدادی از خدمات بالینی دیگر که می تواند از راه دور از طریق ویدیو و اتصالات صوتی امن ارائه شود، استفاده می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

نظام های سلامت الكترونیك

مزایای پلتفرم های پزشکی از راه دور

آشنایی با سیستم اطلاعات بیمارستانی

بالا