فواید استفاده از پرونده الکترونیک سلامت

دسترسی به خدمات مطلوب

یکی از مزایای استفاده از EHR این است که پزشکان، مطب‌ها، بیمارستان‌ها و درنهایت همه ارائه دهندگان خدمات درمانی قادر خواهند بود جریان کاری مطب خود را بهبود بخشند و ناکارآمدی سیستم‌های خود را کاهش دهند. در نتیجه این اتفاق، بیماران می‌توانند به مراقبت‌ها و خدمات برتر حوزه درمان دسترسی داشته باشند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

صرفه جویی در زمان

استفاده از پرونده الکترونیک سلامت به تمام نهادهای فعال در حوزه خدمات درمانی کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه جویی زیادی کنند. با استفاده از سیستم‌های خودکاری که پرونده الکترونیک سلامت را با نرم افزار مدیریت مطب و هم‌چنین نرم افزار مدیریت امور مالی مرتبط می‌کند، پزشکان قادر خواهند بود داده‌های مهم را بلافاصله مشاهده کرده و تصمیمات آگاهانه بگیرند؛هم‌چنین با این روش بیماران دیگر در صف‌های انتظار طولانی و غیر ضروری مطب معطل نخواهند شد و می‌توانند در وقت خود صرفه جویی کنند.

 

بازیابی سریع آمار حیاتی

تنها با چند کلیک، پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات سلامت می‌توانند در هر زمان که بخواهند به داده‌های بیماران دسترسی پیدا کنند. با کمک پرونده‌ الکترونیک سلامت و یک دستگاه تلفن همراه این امکان برای مدیران مطب فراهم می‌شود که بتوانند از هر مکانی که بخواهند مطب خود را مدیریت کنند و به سادگی از این سیستم برای وارد کردن یادداشت‌های بیماران یا مشاهده و ویرایش آمار حیاتی بیماران استفاده کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کاهش خطاهای حسابداری

از آنجا که پرونده الکترونیک سلامت به راحتی با نرم‌افزارهای مدیریت امور مالی ادغام می شود، سیستم پرونده الکترونیک سلامت قادر است به سرعت و بدون خطا درخواست‌ها و مطالبات مطب را به شرکت‌های بیمه ارسال کند. این امر هم‌چنین منجر به کاهش رد شدن مطالبات و بهبود جریان مالی مطب می‌شود. طبق نظر بیماران نیز خطاهای حسابداری،در مطب‌هایی که از نرم‌افزار‌ها و به طور کل فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند کمتر رخ می‌دهد.

پورتال بیمار

یکی از بزرگ‌ترین فواید استفاده از پرونده الکترونیک سلامت این است که با این سیستم‌ها، بیماران قادر به برقراری ارتباط با مطب خود هستند. بیماران می‌توانند مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی تکمیل کنند (مرحله ثبت نام در حقیقت اولین مرحله برای انجام اقدامات درمانی است؛ طی این مرحله اطلاعات بیمار در داده‌ها و اسناد مطب ثبت می‌شود).بیمار می‌تواند در هر زمانی که تمایل داشته باشد قرار ملاقات خود را با پزشک تنظیم کرده و با پزشک خود ارتباط برقرار کند و یا برای تمدید نسخه خود درخواست، هم‌چنین بیماران می‌توانند نتایج آزمایشگاهی خود را مشاهده کنند و هشدارهای خودکار در تلفن همراه خود دریافت کنند و هر زمان که بخواهند به راحتی به اظهارات پزشکی فعلی و گذشته خود دسترسی پیدا کنند.

 

قابلیت تعامل

یکی دیگر از فواید مهم استفاده از سیستم پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران این است که این سیستم ها قابلیت تعامل با سایر نرم افزارها را دارند- به این معنی که همه اطلاعاتی که پزشک از بیمار در اختیار دارد، می‌تواند با سایر مراکز درمانی نیز به اشتراک گذاشته شود. با دارا بودن قابلیت تعامل امکان انجام خدمات زیر برای بیمار فراهم می‌شود:

تبادل اطلاعات حوزه سلامت-ارائه دستورالعمل‌ها و نتایج آزمایشگاهی به صورت الکترونیک و همچنین اشتراک گذاری داده‌ها و تصاویر الکترونیک در حیطه رادیولوژی و خدمات تصویربرداری

 

شناسایی حوادث تهدید کننده حیات

یکی دیگر از مزایای استفاده از EHR این است که تمام مسائلی را که برای عده زیادی از مردم مشکل ساز شده‌ را در یک لحظه شناسایی کند. این امر امکان استفاده بهتر از داده‌ها در جهت شناسایی مخاطرات تهدید کننده حیات (مسائلی مانند آتش سوزی، حوادث رانندگی و…) را در هر منطقه‌ و هر جامعه آماری فراهم می‌کند.

 

شناسایی بیماری‌های اپیدمیک (همه گیر)

یکی دیگر از کاربردهای اسفاده از پرونده الکترونیک سلامت این است که این سیستم‌ها با استفاده از داده‌های تاریخی و عوامل دیگر قادر به پیش بینی و شناسایی مسائل اپیدمی هر منطقه هستند. این سیستم یک ابزار عالی است که به دستگاه‌های نظارتی دولت امکان می‌دهد تا حوزه مراقبت‌ و خدمات درمانی را تحت نظر داشته باشند.

موارد ذکر شده تنها برخی از فواید استفاده از پرونده الکترونیک سلامت است که باعث بهبود جنبه‌های متفاوت خدمات درمانی در دهه گذشته شده است.

 

همچنین بخوانید:

چرا ما در بهداشت و درمان نیاز به تجزیه و تحلیل داده های بزرگ داریم؟

مزایای استفاده از اینترنت اشیا در پزشکی

اهمیت امنیت داده ها در مراقبت های پزشکی اینترنت اشیا

بالا