مقایسه مراقبت در evisit و مطب های پزشکی برای سینوزیت و عفونت مجاری ادراری

توانایی های اینترنتی فرصتی برای ویزیت های الکترونیکی ایجاد می کند که در آن پزشکان و بیماران به جای ارتباط حضوری (چهره به چهره)، عملا در تعامل هستند. در ویزیت های الکترونیکی، بیماران وارد پورتال اینترنتی پرونده سلامت شخصی خود می شوند و به یک سری سوال از وضعیت خود پاسخ می دهند. این اطلاعات کتبی به پزشکان ارسال می شود، که تشخیص داده می شوند چه مراقبت هایی لازم است انجام دهند، همچنین سوابق پزشکی جدید را در پرونده پزشکی الکترونیکی بیماران قرار می دهند و از طریق پورت امن در عرض چند ساعت پاسخ بیمار را می دهند. بیماران از طریق سیستم های بهداشتی متعددی میتوانند با پزشکان در ارتباط باشند و پاسخ خود را دریافت کنند. در شرایط اضطراری پزشکان معمولا بر روی مراقبت از موارد حاد، مانند عفونت ها تمرکز می کنند.

به چندین مزیت بالقوه از دیدگاه الکترونیکی، از جمله میتوان به راحتی و کارایی (اجتناب از سفر و زمان) و هزینه های پایین، اشاره کرد. علاوه بر این، می توان از طریق پزشک مراقبت های اولیه بیمار، به جای یک پزشک در بخش اورژانس یا مراقبت های فوری مرکز بهره گرفت. نگرانی اصلی در مورد مرکز بازدید الکترونیکی در مورد مسائل مربوط به کیفیت این است که آیا پزشکان می توانند بدون مشاوره حضوری و یا معاینه فیزیکی تشخیص دقیق داشته باشند؟ آیا استفاده از آزمایش ها و پاسخ آزمایش ها برای پیگیری مناسب است و اینکه آیا آنتی بیوتیک ها ممکن است بیش از حد تعیین شوند ؟

به نظر ما، هیچ یک از مطالعه ها تفاوت بین دیدگاههای الکترونیکی و بازبینی های مطب را مشخص نمیکند. برای پر کردن این شکاف دانش، ما مراقبت در ویزیت های الکترونیکی و مطب را برای 2 شرایط مقایسه کردیم: سینوزیت و عفونت ادراری (UTI)

 

مواد و روش ها

ما تمام بازدید های الکترونیکی و مراجعه ها را در 4 روش مراقبت های اولیه در مرکز بهداشت ،مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، پیتسبورگ، پنسیلوانیا بررسی کردیم. این شیوه ها برای اولین بار برای ارائه ویزیت های الکترونیکی بود، اما اکنون در همه مراکز اداری مراقبت های اولیه ارائه می شود. این شیوه ها در مجموع 63 پزشک داخلی و خانوادگی دارند. ما همه بیماران حضوری و بیماران الکترونیکی برای سینوزیت و UTI را در این شیوه ها بین 1 ژانویه 2010 و 1 مه 2011 شناسایی کردیم. داده های ساخت یافته مستقیما از سوابق پزشکی الکترونیکی (EpicCare) به دست آمد.

 

نتایج

از 5165 بیمار برای سینوزیت، 465 (9٪)ویزیت الکترونیکی داشته اند. از 2954 بیمار برای UTI، 99 نفر از ویزیت شده گان  الکترونیکی (3٪) بوده اند. پزشکان احتمالا ترجیح می دهند یک آزمایش مربوط به UTI را در یک ویزیت الکترونیکی (8٪ الکترونیکی در مقابل 51٪ حضوری، P <.01) (جدول) انجام دهند. برای هر دو نوع مراجعه از چند تست مربوط به سینوزیت استفاده شد. برای هر شرایط، تعداد بیماران در معاینه پیگیری هر دو برای این وضعیت یا به هر دلیلی (جدول) تفاوت نداشتند.

پزشکان احتمال بیشتری برای تجویز یک آنتی بیوتیک در یک ویزیت الکترونیکی برای هر دو بیماری داشتند. آنتی بیوتیک تجویز شده در هر دو نوع ویزیت، به احتمال زیاد توصیه میشد.

 

نتیجه گیری

یافته های ما برخی از نگرانی های مربوط به ویزیت های الکترونیکی را رد می کند و از یافته های دیگران پشتیبانی می کند. نتایج  بیماران با هر پیگیری مشابه بود. میزان پیگیری یک روند جدی برای تشخیص اشتباه یا عدم وجود تفاوت علائم بیماری برای  درمان بیماران با پیگیری پزشکان قابل حل بود. در میان کاربران ویزیت الکترونیکی، نیمی از ویزیت الکترونیکی، هنگامی که سالم هستند استفاده می کنند.

از سوی دیگر، میزان تجویز آنتی بیوتیک در هنگام ویزیت الکترونیکی، به ویژه برای UTI، بالاتر بود. هنگامی که پزشکان نمیتوانند بیمار را مستقیما بررسی کنند، پزشک ممکن است از روشی "محافظه کارانه" استفاده کند و آنتی بیوتیکها را تجویز کند. میزان مصرف آنتی بیوتیک برای سینوزیت برای هر دو ویزیت الکترونیکی و مطب دغدغه ای است که از مزیت نامشخص آنتی بیوتیک برای سینوزیت میباشد.

داده های ما از این ایده حمایت می کند که ویزیت های الکترونیکی می تواند هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد. در حالی که ما مستقیما هزینه ها را بررسی نمی کردیم، می توانیم تقریبا هزینه ها را با استفاده از داده های بازپرداخت Medicare و مطالعات پیشین تخمین بزنیم .

محدودیت های کلیدی در تجزیه و تحلیل های ما وجود دارد. تجزیه و تحلیل های ما بر اساس کدهای تشخیصی و نه بر روی علائم ارائه شده بیمار است. ما فقط ویزیت های پیگیری را بررسی کردیم، و مطالعات آینده باید به طور پیوسته در مورد پیگیری نتایج مانند فهمیدن علائم بیماری و درمان بیماری ها نیز باشد. ما مراقبت از طریق تلفن را مقایسه نمی کنیم،زیرا معمولا در مراقبت های اولیه ارائه می شود. نتایج ما تفاوت های کلیدی بین مطب ها و ویزیت های الکترونیکی را برجسته می کند و بر ضرورت ارزیابی الکترونیکی و تأثیر آن بر شرایط  بالینی بیماران بر افزایش محبوبیت ویزیت الکترونیکی تاکید می کند.

 

منبع:JAMA Network

بالا