چگونه اینترنت اشیا درحال تغییر دستگاه های فنی پزشکی است؟

هرچه که سیستم مراقبت های بهداشتی از مزایای برنامه های مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) آگاه تر می شود ، مدل کسب و کار و استراتژی کلی سازمان های محور Medtech در حال تغییر هستند. اهمیت بسیار زیاد Big Data در ارائه خدمات درمانی مبتنی بر نتایج ، دیگر یک راز نیست. ارائه دهندگان بیشتری به طور فزاینده توجه خود را به فن آوری های پیشرفته معطوف کرده اند تا بتوانند پیامدهای بیمار را اندازه گیری کنند تا مشخص کنند چه عواملی کار می کند و چه عواملی کار نمی کند.

دسترسی به داده های دقیق در حال حاضر توسط فناوری سنسور فراهم شده است که فعالیت بیماران را 24/7 ردیابی و نظارت می کند. برای اینکه اطلاعات جمع آوری شده مفید واقع شود ، باید آنالیز ، ارتباط و جمع بندی صحیح داده ها انجام شود. این مجموعه فناوری که با IoT همراه است ، درهای جدیدی را برای سازمان هایی که به دنبال پرش در یک سفر تحول دیجیتالی هستند ، باز می کند و با استفاده مناسب از داده ها واقعاً تفاوت ایجاد می شود.

 

IoT درهای مدلهای تجاری متصل به دستگاه را باز می کند

فناوری IoT راه را به دنیایی متصل به دیجیتال هموار می کند! جهانی که دستگاه ها نقش اساسی در Medtech دارند. یک مثال عالی در این مورد ، سنسورهای داده های محیطی است که می توانند به طور خودکار الگوهای فشار را در بیماران مبتلا به مفصل زانو پروتز تشخیص دهند که این مورد خود ارزش افزوده یکی از اصلی ترین مزیت های فن آوری سنسور است و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در این صنعت مجبور به همکاری با افراد اصلی این صنعت هستند که می توانند دستگاه های منحصر به فردی را با قابلیت های مهم به بازار بیاورند.

بیمارانی که مستعد ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت هستند ، اکنون دستگاه های هوشمند قابل حملی در خانه دارند که می توانند از آنها برای نظارت بر سلامتی خود استفاده کنند. دماسنج های دیجیتال و مقیاس های دیجیتال دارای برنامه های جاساز شده ای هستند که می توانند نتایج را پیگیری و تفسیر کنند ، به طوری که بیماران می توانند تصمیم گیری آگاهانه ای را در مورد سلامت خود انجام دهند.

 

فن آوری های پوشیدنی بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را به یکدیگر متصل می کنند (تله مدیسین)

فناوری ها پوشیدنی مبتنی بر IoT در دهه گذشته صنعت مراقبت های بهداشتی را با طوفان روبرو کرده اند. با داشتن ساعت های هوشمند و FitBits که وضعیت سلامتی عمومی مردم را فاش می کند ، جای تعجب نیست که مصرف کنندگان بیشتری به سمت این دستگاه ها روی می آورند تا زندگی بهتر و باکیفیت تری داشته باشند. با پیشرفت این صنعت ، شرکت های بیمه درمانی نیز شروع به دیدن این مزایا می کنند. بیمار با سابقه بهداشتی مطلوبی که توسط داده های مربوط به FitBit ارائه شده است ، با توجه به اینکه احتمال ابتلا به بیماری به شدت کاهش می یابد ، شانس بیشتری برای بهره مندی از یک برنامه بیمه راحت تر دارد.

ساعت های هوشمند IoT امروزه ابزاری بالینی برای مراقبت های بهداشتی هستند. در سال 2017 ، اپل اپلیکیشن بسیار مورد انتظار Apple Heart Heart را برای نظارت بر ریتم قلب کاربر و هشدار دادن به مرکز بهداشت بیمار در صورت بروز فیبریلاسیون دهلیزی راه اندازی کرد همین طور برای کمک به محققان در جمع آوری بینش درباره بیماری پارکینسون ، اپل با راه اندازی API جنبش بی نظمی که در اپل واچ دیده می شود ، حتی بیشتر نیز پیش رفت.

 

اتصال IoT  امکان همکاری با فناوری

برای کارکنان Medtech این مهم است که چگونه نقاط قوت فناوری IoT می تواند مزایایی برای مدل تجاری موجود خود داشته باشند. برای بروز نوآوری تحول گرا ، ابتدا باید تغییر در فرهنگ شرکت رخ دهد. پس از این مرحله ، باید یک استراتژی برقرار شود که فرآیندهای عملیاتی با IT هماهنگ شوند و تمام بخشهای تجاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا راه حل هایی برای مشکلات موجود پیدا کنند.

 

تمرکز باید روی توسعه مناطقی از نیازهای برآورده نباشد تا ارزشی واقعی برای بیماران و پزشکان به ارمغان بیاید.در آخر ، استقرار دستگاهها یا خدمات مبتنی بر IoT باید با موارد استفاده خاص و دید کاملاً شفاف ادامه یابد که می تواند توضیح دهد که هر مرحله از توسعه چیست و شامل چه مواردی میشود.

نکته مهم این است که فناوری پزشکی برای همه ما مهم است. از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارانشان تا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی،متخصصین،پزشکان،پرستاران و بیمه گذاران و... زیرا این امر اثبات کرده است که در صورت نیاز ، مطمئن ، ایمن و کارآمد است. در سال های بعد ، دستگاه های مبتنی بر IoT با همکاری پشته های پیشرفته تر فناوری - مانند هوش مصنوعی ، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین - بیشترین شانس را برای تغییر مناظر پزشکی دارند زیرا ما آن را با نوآوری هایی می شناسیم که موجب صرفه جویی در زندگی میلیون ها نفر میشود و روز به روز موجب تحقق تله مدیسین در سرتاسر جهان میشود.

 

منبع: appmaisters

 

همچنین بخوانید:

نگاهی به پیشرفت مراقبتهای بهداشتی در قرن 21: درمانگاه هوشمند خودران

چرا حرفه پزشکی من نیاز به تله مدیسین دارد؟

برای بیمارستان های کوچک تله مدیسین میتواند یک یاری دهنده باشد

بالا