علاقه پزشكان به تله مديسين در حال افزايش است

طبق تحقیقات جدید پزشکان بیشتری در پزشکی از راه دور مشارکت می کنند و این میزان همچنان در حال رشد است.

Doximity در آنچه گفته می شود اولین پیشتاز در نوع خود است ، که طبق آمار این سامانه علاقه پزشکان ایالات متحده به مشاغل ارتباط از راه دور بسته  به سن ، وضعیت اشتغال ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی و... بیشتر از سایر پزشکان است.

این مطالعه از پروفایل های پزشکان در Doximity ، یک شبکه پزشکی حرفه ای انجام شده است که در آن بیش از 70٪ از کل پزشکان از ایالات متحده به عنوان اعضای علاقه مند به تله مدیسین آنالیز شده اند و از این طریق "پزشکی از راه دور" به عنوان یک مهارت شناخته شده است. افزایش اشتغال پزشکان با ارسال مشاغل تبلیغاتی نیز در این سکو مورد بررسی قرار گرفت.

در این مطالعه مشخص شده است که تعداد پزشکانی که پزشکی از راه دور را درمیان وعده های ویزیت های حضوری خود جای داده اند  بین سال های 2015 و 2018 دو برابر شده است و سالانه 20 درصد افزایش می یابد. براساس گزارشی که اخیراً در JAMA منتشر شده است ، این رشد در مورد علاقه پزشکان با افزایش تعداد ویزیت های بیمار از راه دور ، که سالانه بین سال های 2015 تا 2017 بالغ بر 261 درصد است ، ارتباط دارد.

پیتر آلپرین ، پزشک و معاون رئیس در Doximity می گوید: "این داده ها همچنین نشان دهنده علاقه رو به رشد پزشكان در مورد كار اجزای موضعی است كه در یك موقعیت موقتی است."

آلپرین می گوید: "پزشكانی كه علاقه مند به فرصتهای شغلی از راه دور از طریق پزشكی هستند ، می توانند بیشتر تمایل داشته باشند كه در یك سیستم بهداشتی و درمانی كه این جایگزین را برای تنظیمات بالینی سنتی ارائه می دهد ، موضع بگیرند. "علاوه بر این ، مطالعات دیگر نشان می دهد که از طریق پزشکی  از راه دور می توان به گسترش دسترسی به مراقبتها ، به ویژه در مناطق روستایی که کمبودهای پزشک به طور حاد تری احساس می شود ، کمک کرد."

به گفته الپرین ، مدیران بهداشت و درمان باید به ظهور پزشکی از راه دور توجه کنند و سیاست های خود را مطابق با آن تطبیق دهند. وی می گوید: "باید اطمینان حاصل شود که پزشکان به اندازه کافی در دسترس هستند تا بتوانند تقاضای فزاینده ناشی از رشد تله مدیسین را در منطقه خود برآورده کنند."

علاوه بر افزایش علاقه به پزشکی از راه دور در بین پزشکان ، در این گزارش مشارکت تقریباً مساوی در زمینه های کار از راه دور از طریق پزشکی در گروه های سنی مختلف مشاهده شده است. همین طور ، هنگام تجزیه و تحلیل هر دو کار telemedicine بر اساس جنسیت ، داده ها نشان می دهد که زنان 10٪ بیشتر به کار از راه دور علاقه مند بودند ، اما به طور قابل توجهی کمتر از همتایان مرد خود درگیر کار بودند.

 

براساس این مطالعه ، آلپرین پنج مورد را اساسی که مراقبت های بهداشتی باید درباره تله مدیسین درنظر بگیرند ، به اشتراک می گذارد:

 

- پزشکان از پزشکی از راه دور به عنوان جایگزینی برای تنظیمات بالینی سنتی استفاده می کنند.

- پزشکان جوان تنها کسانی نیستند که از پزشکی از راه دور استفاده می کنند. پزشکان در هر سنی علاقه مساوی نشان می دهند و فوایدی را برای خود و بیمارانشان می بینند.

- تله مدیسین ممکن است در ساعت و برنامه پزشک انعطاف پذیری و کنترل بیشتری نسبت به تنظیمات مراقبت های سنتی ارائه دهد. آلپرین می گوید: "و همچنین به پزشكان امکان می دهد تا پایگاه بیمار خود را گسترش دهند و در معرض موارد بیمار قرار بگیرند كه در غیر این صورت نمیتوانستند با این موارد رو به رو شده و تجربه کسب کنند."

-پزشکی از راه دور ممکن است به عنوان شکل دیگری از درآمد برای پزشکانی که هنوز سعی در پرداخت بدهی دانشکده پزشکی خود دارند یا ممکن است در خوابگاه زندگی کنند خدمتگذار باشد.

-پزشکان تمام وقت بیشتر علاقه مند به موقعیت های موقتی هستند که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آزمایش مناطق جدید تمرین ، تنظیمات مراقبت جدید یا جابجایی موقتی جغرافیایی باشد.

 

منبع: managedhealthcareexecutive

 

همچنین بخوانید:

چرا حرفه پزشکی من نیاز به تله مدیسین دارد؟

چرا مراقبت سلامتی از راه دور، برای تحول در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است؟

چگونه اینترنت اشیا درحال تغییر دستگاه های فنی پزشکی است؟

بالا