بیمارستان هوشمند در مقابله با ویروس کرونا چه نقشی دارد؟

یکی از بیمارستان‌های موقت «ووهان» که برای مقابله با «کرونا ویروس» فعالیت می‌کند، هوشمند بوده و تسهیلاتی را فراهم کرده که پزشکان می‌توانند از راه دور بیماران را ملاقات کنند. این بیمارستان در پلتفرم ابری خود این قابلیت را برای پزشکان و بیماران ایجاد کرده که می‌توانند به ارتباط از راه دور دست پیدا کنند.همچنین متخصصان روانشناسی هم می‌توانند از طریق این پلتفرم خدمات مشاوره به بیماران ارائه دهند. در این بیمارستان ۱۲ نوع ربات هوشمند از جمله ربات های خدمت رسان پزشکی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

این بیمارستان مجهز به تجهیزات هوشمند و شبکه نسل چهارم و پنجم مخابراتی است و ربات های گوناگون به جای نیروی انسانی به کارهای گشت زنی، نگهبانی، ضد عفونی، حمل و نقل و سنجش دما می پردازند.

همچنین در این بیمارستان تجهیزاتی برای نظارت شاخص های فیزیکی پرسنل پزشکی، و بیماران و سامانه نظارت داده های ربات و بیماران ایجاد شده است.

یکی از مسئولان این بیمارستان اعلام کرد: این ربات ها ۲۴ ساعته کار می کنند و به این ترتیب سرعت کارهای پاکسازی و ضدعفونی، انتقال دارو و سنجش دما به طور چشمگیری ارتقا یافته است علاوه بر این، برخی ربات های مشاوره درمانی برای پاسخ به پرسش های پزشکی و سلامت بیماران و آموزش ورزش و نرمش به بیماران نیز به کار گرفته می شود تا به بیماران در کاهش اضطراب و مسایل روانی کمک شود.

 در این بیمارستان برای کاهش ابتلا به بیماران «کووید 19» وسایل نقلیه خودران هم در محوطه بیمارستان مستقر شده که برای تحویل دارو و غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 تمامی این فناوری‌های نوآورانه به بیمارستان کمک می‌کند که هدف بزرگ خود یعنی عدم ابتلای کادر درمانی به «کرونا ویروس» را محقق سازد و علاوه بر آن میزان مرگ‌ومیر در میان بیماران را نیز به صفر برساند.رئیس این بیمارستان گفته که نکته منحصربه‌فرد این بیمارستان، پزشکی و مدیریت هوشمند آن است که سبب می‌شود پزشکانی که حتی از بیمارستان فاصله دارند هم با بیماران ارتباط برقرار کنند.

 هم‌اکنون چین از فناوری‌های گسترده‌ای برای مقابله با کروناویروس استفاده می‌کند.

 

به عنوان مثال، مقامات چین، پهپادها را در سطح این کشور به کار گرفته‌اند تا افرادی که بدون ماسک از خانه بیرون می‌آیند، شناسایی کنند.همچنین این کشور اپلیکیشنی طراحی کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا تشخیص دهند که در معرض این ویروس قرار دارند یا خیر.از دیگر کاربردهای فناوری، به‌کارگیری هوش مصنوعی است که وجود تب در افراد را شناسایی می‌کند.

 

منبع: ایرنا و ایسنا

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین درحال تغییر چهره مراقبت های بهداشتی است‌.

مراقبت بهداشتی Telemental، یک جایگزین موثر برای مراقبت های بهداشت روان

چگونه سنسورها و پوشیدنی‌ها نظارت از راه دور بر بیماران را ممکن می‌سازند؟

بالا